×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
ششمین همایش بین المللی «سیره نبوی(ص) در طب» در شیراز برگزار می شود

عبدالغفور مصطفایی -فارس آگاه

رئیس ششمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب، گفت: ششمین همایش سیره نبوی(ص) با هدف‌ وحدت حوزه و دانشگاه، از ۳۰ آبان تا ۲ آذر ماه سال جاری در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.
حجت الاسلام عبدالرضا محمودی، روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ویژگی‌های فرشتگی پزشگی، سلامت معنوی بر مبنای حیات طیبه معنوی نبوی، تبیین و تنظیم غایی طبابت در سیره نبوی، جایگاه و نقش سیره نبوی در نسل‌های مختلف، پزشکی سلامت و آسیب‌های اجتماعی از منظر سیره نبوی و علوم میان رشته‌ای انسانی، اسلامی و پزشکی در سیره نبوی(ص) از جمله محور‌های همایش است.
وی، خاطر نشان کرد: تبدیل، تبین و تبلیغ سیره نبوی در طب، با اقتباس از رهنمودهای حضرت علی علیه السلام و درمان در منزل بر اساس حکمت متعالیه از دیگر اهداف این همایش است.
دبیر علمی همایش در ادامه این نشست، تصریح کرد: در ششمین دوره این همایش، تا کنون ۱۰۵ مقاله به دبیرخانه ارسال گردید که پس از داوری، ۶۳ مقاله پذیرفته شد، ۷ مقاله به صورت پوستر و نیز مجموعه مقالات به صورت کتابچه چاپ و در اختیار دانشجویان و محققان قرار می گیرد.
دبیر علمی همایش، بیان داشت: ۲ نشست ویژه سلامت معنا و ۶ نشست با‌ رویکرد اندیشه در آموزش علوم پایه و نیز سخنرانی به صورت برخط، توسط اساتید کشورهای آمریکا و سوئیس با موضوع سلامت معنوی،‌ نشست با حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی، برپایی نمایشگاه آثار آیت‌الله جوادی‌ عاملی و آیت الله احمد بهشتی، عضو‌ خبرگان رهبری‌، از دیگر برنامه‌های اجرایی‌ همایش‌ سیره نبوی(ع) است.
محمود نجابت، ابراز داشت: علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر به منظور شرکت در همایش، می توانند به دبیر‌خانه آن به آدرس‌: شیراز، خیابان خلیلی، برج پژوهش محمد رسول الله(ص)، طبقه ۱۰، مرکز تحقیقات قرآن، حدیث و طب‌ دانشگاه علوم پزشکی یا پایگاه اینترنتی sire- teb6.sums.ac.ir مراجعه کنند و یا می. توانند با شماره ۰۷۱ ۳۶۱۲۲۲۰۵- تماس حاصل‌ نمایند.
دبیر علمی همایش‌، ادامه داد: به نفرات برتر از‌ حوزه و دانشگاه و نیز به ۳ نفر از آثار برگزیده در‌ بخش‌ دانشجویی، جوائز اهداء می شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true