×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شهدای درمان و سلامت نمادی از مقاومت و ایثار جامعه پزشکی هستند

شهدای درمان و سلامت نمادی از مقاومت و ایثار جامعه پزشکی هستند، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار فارس اگاه، یادواره شهدای درمان و سلامت استان فارس در آستانه کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس در شیراز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در این یادواره گفت: شهدای درمان و سلامت نمادی از مقاومت و ایثار جامعه پزشکی هستند

آیت‌ا… لطف‌ا… دژکام، اظهار داشت: شهیدانی همچون شهید سرافراز قاسم سلیمانی هرچه کاشته درو کرده است و بزرگان ما با تاسی از راه شهیدان ظرفیت‌های علمی، دینی و فرهنگی به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت را به دنیا صادر کرده و باید اذعان کرد که راه شهدا ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اهدای حلقه عروسی یکی از زوج‌های جوان برای کمک به مردم بیگناه غزه و لبنان نشان‌دهنده این است که معاندان دروغ می‌گویند که مردم به یاد شهدا نیستند و در این راستا در جمعه نصر بیش از ۲ میلیون نفر در صف نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبری  ایستاده و صدها نفر دیگر پشت درب مانده بودند و باید از مردم همیشه در صحنه و انقلابی ایران اسلامی تقدیر شود.

دژکام تاکید کرد: شهیدان که بعد از سال‌ها جسمشان در میان ما نیست نیاز به سوگواری ندارند چرا که یاد و خاطرشان در طول تاریخ زنده و جاوید است.

*حماسه آفرینی شهدای سلامت دانشگاه شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین گفت: شهدای سلامت دانشگاه شیراز در طول دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و دین خود را  با تقدیم جان خویش به امام و رهبری ادا کردند.

وحید حسینی اظهار داشت: شهدای سلامت در جنگ شانه به شانه رزمندگان در انتقال و مداوای مجروحان جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشته و جان مجروحان که بر اثر ترکش رژیم بعثی مصدوم شده بودند را با فعالیت شبانه‌روزی نجات بخشیدند.

وی خاطر نشان کرد: پزشکان به ویژه ۵۰ نفر از  متخصصان وپزشکان فوق تخصص با  استقرار ۵۰۰ تخت در بیمارستان شیراز ظرف ۸ ساعت برای بیماران کرونایی کمک‌های شایانی کردند و بسیاری را از مرگ نجات دادند.

*راه شهیدان را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در ادامه این یادواره تصریح کرد: باید راه شهیدان را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم تا راه شهدا همواره زنده و جاوید نگه‌داشته شود.

سردار یدا… بوعلی اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدای سلامت و ۱۵ هزار شهید استان فارس نشان از گوش به فرمان  مردم به ولایت و رهبری است.

رئیس بهداری رزمی سپاه در جنوب هم، در ادامه این همایش افزود: استان فارس دوران دفاع مقدس با لبیک به فرمان امام به ویژه در دهه اول انقلاب یا تشکیل یگان مردمی به نام لشکر  ۱۹ فجر، المهدی و تیپ‌های پشتیبانی رزمی و حضور بیش از ۲۰۰ هزار رزمنده و ۱۵ هزار شهید دفاع مقدس عظمت خود را به جهانیان نشان داد.

نصرا… فتحیان بیان داشت:  حضور کادر جامعه پزشکی استان فارس در بیمارستان طالقانی آبادان در زیر بمب و خمپاره با پزشکانی با میانگین  سنی ۲۵  سال که بیشتر آنان داوطلبانه برای کمک به مجروحان  به جبهه اعزام شدند خود گواهی روشن از فداکاری این عزیزان دارد.

سردار فتحیان با بیان اینکه غصه می خورم چرا نقش برجسته رزمندگان آنگونه که شایسته است برای نسل جوان بازگو نشده است؛ افزود: با نفس ملکوتی امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری جبهه مقاومت به‌فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی و لشکر میلیونی  ایرانی، لبنانی، عراقی، افغانستانی و سوری تشکیل گردید.

وی اضافه کرد: امروز جبهه مقاومت یک تنه از امت اسلامی دفاع می‌کند و  به نمایندگی از تمامی مسلمانان در مسیر پیروزی گام بر می‌دارند و در این راستا حزب ا… با همه فشارها، دشمن رابه زانو در آورده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true