×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
شهرداری منطقه۵ پیشرو در توسعه عمرانی و ارایه خدمت به شهروندان

ناظر منطقه ۵شهرداری شیراز خبر داد: اجرای ۶۰پروژه در منطقه ۵شهرداری شیراز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، تا هفته دولت دو باغ مهربانو در منطقه ۵شهرداری شیراز به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه پنج شیراز در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار و تقدیر از رسانه‌ها گفت: خبرنگاران پرچمدار جهاد تبیین و سکاندار افزایش آگاهی افکار عمومی هستند و در همه شرایط سخت با حضور به موقع، رسالت حرفه‌ای و اجتماعی خود را به نحو مطلوبی انجام می‌دهند.

شهرام سبزیان فرد تصریح کرد: در حال حاضر ۲ پروژه ویژه با عنوان باغ بانوان در منطقه در حال اجراست که باغ مهر بانو شماره یک به وسعت ۷هزار متر مربع در  حدفاصل ابوذر غفاری است که  کف سازی، جدول گذاری، دفتر، نگهبانی، سرویس بهداشتی و دیوار کشی این باغ در حال ساخت است که با اجرای آن شاهد افزایش سرانه ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه خواهیم بود.

شهردار منطقه ۵شیراز از پایبندی شهرداری این منطقه به توسعه سرانه فضای سبز شهری خبر داد و افزود: در تلاش هستیم محیطی مفرح و چشم نواز برای بانوان در قالب باغ های مهربانو تدارک ببینیم.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط  باغ مهربانو شماره ۲ نیز در خیابان سپاه جنوبی در محله قبله نزدیک به سه هزار مترمربع فضا دارد که در  این مجموعه نیز هم اکنون مراحل آلاچیق گذاری انجام خواهد شد.

سبزیان فر گفت: در کنار این پروژه ساخت بوستان ۲هکتاری در کوچه۳۴ ابوذرغفاری انجام می شود که ساختار تفریحی ورزشی دارد و به نام شهدای گمنام نام گذاری شده است که با اجرای آن شاهد افزایش سرانه ورزشی بوده و همزمان با هفته دولت شاهد افتتاح دو باغ مهربانو و این بوستان ورزشی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: علاوه بر این هم اکنون سه سالن ورزشی هم  در منطقه در حال ساخت و یک سالن ورزشی هم در مرحله اخذ پیمانکار است.

سبزیان فر تصریح کرد: اعتبار عمرانی مجموعه منطقه پنج میزان ۴۶۵میلیارد تومان است و زحماتی که مجموعه منطقه پنج داشته است و مرحوم مسعودی هم در این راستا زحمات زیادی کشیدند.

وی با اشاره به تلاش و هم افزایی به منظور نشاط افزایی جامعه با اجرای زیرساخت های عمرانی خبر داد و با تقدیر  از تلاش‌های مرحوم مسعودی شهردار فقید منطقه ۵ شهرداری شیراز افزود: در گسترش خدمات و امکانات شهری نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار داریم.

شهردار منطقه پنج شیراز با قدردانی از حمایت های شهردار کلانشهر شیراز و شورای اسلامی شهر در پیشبرد پروژه ها اظهار داشت: سرکار خانم خواست خدایی، ناظر شورای اسلامی شهر در منطقه ۵ همواره در کنار ما بوده و نقش ارزنده ای در تعریف و اجرای پروژه ها ایفا می کنند.

وی از اهتمام ویژه شهرداری شیراز نسبت به اجرایی سازی مصوبات شورای اسلامی شهر خبر داد و افزود: در سال آخر شورای ششم در منطقه ۵ شهرداری شیراز نگاه ویژه ای به ارایه خدمات به مناطق کم برخوردار داریم.

سبزیان فرد با اشاره به این موضوع که عملیات های عمرانی شهرداری منطقه ۵ منحصر به گسترش فضای سبز نمی شود بیان داشت: در راستای ایمن سازی منطقه در زمان بارندگی، عملیات لوله گذاری و دفع آب های سطحی در مقیاس وسیعی در سطح منطقه انجام شده و در حال انجام است.

شهردار منطقه پنج شیراز در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از زحمات مرحوم مهندس مسعودی اظهار داشت: بنا بر تعهدی که به شهردار کلانشهر شیراز و شورای اسلامی داده ایم، عملیات های عمرانی که باید طبق روال ۴ تا ۵ ماه انجام شود را در ظرف ۴۵ روز به انجام خواهیم رساند.

ناظر شورای شهر در منطقه پنج شهرداری نیز در ادامه، ضمن تبریک روز خبرنگار با اشاره به اینکه رسانه ها صدای همه، مردم، شهروندان و صدای حق هستند، گفت: خبرنگاران صدای رسای مردم و در شهر شیراز انعکاس دهنده کار شبانه روزی مدیران شهری و مسئولان هستند.

افسانه خواست خدایی از خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم در جهاد تبیین یاد کرد و افزود: شما خبرنگاران تبیین کننده زحمات مدیران شهری و مسئولان هستید که صادقانه خدمت می‌کنید و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب به امیدآفرینی در جامعه توجه ویژه دارید.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: تفاوت سطوح محلات در منطقه پنج و سایر محلات و مناطق است و عدالت عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه پنج باید شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه پنج قطب عمرانی و ورزشی این منطقه محسوب می شود، تصریح کرد: در این منطقه با وسعت جغرافیایی که دارد نیازهای مختلفی در آن احساس می شود و سعی شد سیر را تکمیل کنیم.

خواست خدایی افزود: سیاست‌گذاری نیز بر اساس مگاپروژه‌ها مانند تقاطع غیر همسطح قائم (عج) – رحمت انجام شده است و بودجه‌ریزی عملیاتی در سطح شهرداری شیراز رقم خورده است. در۶  مأموریت اساسی که در شهرداری به آن‌ها توجه می‌شود، کار تعریف شده و تخصیص درصدی از بودجه به مقداری متناسب شکل گرفته است. در شهر شیراز به مسائلی توجه شده که قبلا کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: نیازهای منطقه پنج احصا شده و برنامه‌ریزی برای پروژه‌هایی انجام شده است که نیاز شهروندان و اجرای عدالت را در نظر دارد. همچنین موضوع باغ‌های یازده‌گانه در سطح مناطق وجود دارد که از سال ۱۴۰۰ سیاست‌گذاری شده و مناطق مختلف در حال ساخت این باغ‌ها هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری این مطلب که نیاز جمعیتی این منطقه باعث شد تا ۲باغ بانوان در آن در نظر گرفته شود، افزود: پروژه های عمرانی این منطقه بسیار زیاد است که احداث بوستان های متعدد، سالن غیرتوپی پهلوانان نصیری که بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و احداث ۲ ایستگاه آتش نشانی در بنی هاشمی و در جوار سالن نصیری از دیگر پروژه هایی است که انجام می شود.

وی گفت: سالن غیر توپی مادر، در بوستان ۵۷هکتاری مادر احداث می شود و سالن تیراندازی آن دومین مجموعه بعد از مجموعه آزادی تهران است و پیست موتورسواری هم در آن احداث شده است.

خواست خدایی گفت: بیشترین سالن های ورزشی و مکان های ورزشی در سطح منطقه پنج شهرداری شیراز دیده شده است.

وی در خصوص بودجه ریزی در سطح مناطق شهرداری اظهار داشت : بر اساس سیاست گذاری در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر سال گذشته بودجه را به شکل عادلانه و متوازن در سطح مناطق تقسیم کردیم.

وی به پروژه های عمرانی در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر  ۶۰پروژه در منطقه در حال اجرا است که به مرور تقدیم شهروندان خواهد شد.

ناظر شورای شهر در منطقه پنج شهرداری با برشمردن تعدادی از پروژه ها تصریح کرد: در سطح منطقه پارک‌محلات کمتر توجه شده بود و مردم از تاسیسات گلایه مند بودند که عملیات بهسازی در حال انجام است.

وی ادامه داد: عملیات احداث و بهسازی پل های عابر پیاده در حال پیگیری است و همچنین با توجه به اینکه منطقه پنج از مناطق قدیمی است پیاده روها فرسوده شده بودند که اکنون نهضت پیاده رو سازی در منطقه پنج ایجاد شده و به‌ مروز در حال بهسازی است.

خواست خدایی با بیان اینکه در منطقه پنج شهرداری باید به تمام نقاط منطقه توجه و نگاه ویژه داشته باشیم، اظهار داشت: اکنون با نگاه ویژه شورا و شهردار منطقه مشکلات زیرساختی در منطقه کاهش پیدا کرده که از جمله لوله گذاری آب‌های سطحی در این منطقه انجام شده است.

وی تصریح کرد: به موضوع آسفالت معابر نیز در سطح منطقه پنج به شکل ویژه توجه شده است.وی یکی از امتیازات منطقه پنج را مدیران و پرسنل تلاشگر آن دانست افزود: سیاست گذاری در شورای اسلامی بر اساس تلاش بی وقفه مدیران منطقه است که خدمت شبانه روزی بی وقفه به مردم دارند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به یکشنبه های عمرانی شهرداری منطقه پنج  گفت: یکشنبه ها به همراه شهردار و مدیران منطقه به صورت ویژه به محلات سرکشی کرده و مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی می کنیم.

خواست خدایی به برنامه های فرهنگی و مناسبتی در منطقه اشاره ای داشت و افزود: جلسات مسجد محوری و مسایل فرهنگی نیز به شکل ویژه در حال اجرا است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true