×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
شیراز باید مثل همیشه در پاکیزگی و زیبایی بدرخشد

شیراز باید مثل همیشه در پاکیزگی و زیبایی بدرخشد، به گزارش عباس امیری خبرنگار فارس اگاه، همزمان با هفته محیط زیست، به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس و با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز، تشکل های مردم نهاد، اداره کل راهداری استان فارس، فرمانداری شیراز، مرکز بهداشت، شرکت شهرک های صنعتی و چند دستگاه دیگر جهاد پاکسازی شهرستان شیراز برگزار و مبادی ورودی شهر شیراز پاکسازی شد.

در این برنامه که در دو محور ورودی شیراز از محور ارژن و ورودی شیراز از محور کوار برگزار شد، جمعی از محیط بانان،  پاکبانانو تشکل های مردم نهاد به جمع آوری زباله های ورودی های شیراز پرداختند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در این خصوص گفت: شعار «سهم من در تداوم حیات» شعار امسال هفته محیط زیست است و این شعار در این برنامه مصداق پیدا کرد.

عطا پورشیرزاد بیان کرد: با همکاری دستگاههای مختلف از جمله شهرداری شیراز، سازمان مدیریت پسماند، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، تشکل های مردم نهاد و دستگاههای دیگر که پای کار هستند دو محور از محورهای ورودی شیراز پاکسازی زباله انجام شد.

پورشیرزاد افزود: امیدواریم این حرکت به یک فرهنگ تبدیل شود و تمام آحاد جامعه سهم خود را در تداوم حیات ایفا کنیم.

وی ادامه داد: همینکه زباله کمتر تولید کنیم، زباله در طبیعت پخش نکنیم و طبیعت را زیبا نگه داریم و از محیط زیست سالم استفاده کنیم و این امانت را به آیندگان بسپاریم.

*همه ما یک محیط بان و یک پاکبان باشیم

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز نیز گفت: حسب دستور استاندار محترم در جلسه ای که در مدیریت پسماند داشتیم دو گروه در دو محور مورد نظر اقدام به پاکسازی کردند.

کامران اسلاملو افزود: امیدواریم با توجه به وضعیت خاص شهر شیراز که پایتخت زیست محیطی آسیا شد همه ما یک محیط بان و یک پاکبان باشیم و شاهد هیچ آلاینده ای در ورودی های شهر شیراز که سومین حرم اهل بیت و شهر علم و فرهنگ و ادب است، شاهد نباشیم چرا که این اکو سیستم و این طبیعت بدون زباله زیباست.

*سعی میکنیم نام شیراز همیشه بدرخشد

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز نیز در حاشیه برگزاری این برنامه گفت: همکاران ما در مجموعه شهرداری شیراز و سازمان مدیریت پسماند و همکاری اداره کل محیط زیست استان فارس اقدام به پاکسازی ورودی های شهر شیراز تا شعاع ده کیلومتری کردند.

صمد پناهیان افزود: همکاران ما سعی می کنند این برنامه ها را دادامه دهند چرا که شیراز پایتخت زیست محیطی آسیا است و ما سعی می کنیم که نام شیراز مثل همیشه در حوزه مدیریت پسماند و نظافت و زیبایی شهر همیشه بدرخشد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true