×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
صدرا، شهر هزار و یک مشکل!

این شهر جدید ۱۷مدرسه کم دارد، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه،  ‎هیچ دستگاه خدمات‌رسانی حتی هزارتومان هم در شهر صدرا پروژه‌ای اجرا نکرده و تمام پروژه‌ها با اعتبارات شرکت عمران صدرا اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا با بیان مطلب فوق تصریح کرد: در حالی که ۲۲ مدرسه، ۱۸ مسجد و پروژه‌های روبنایی و زیربنایی صدرا توسط شرکت عمران صدرا اجرا شده، این هزینه‌ها باید در حساب مالیاتی صدرا ثبت شود. با این حال، بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از شرکت نادیا دریافت شده است، و با وجود اعلام اینکه این مالیات باید به شرکت بازگردد، هنوز این کار انجام نشده است.

مهدی پوربهی همچنین افزود: در خصوص مسکن نهضت ملی، ۱۷۳۰۱ واحد سهم شهر صدراست که در ۱۰ سایت در حال اجرا می‌باشد. برای این پروژه‌ها، ۲۰۰ هکتار از ۵۴۰۰ هکتار محدوده شهر در نظر گرفته شده است. همچنین، ۳۰ هکتار از این اراضی به اجرای ۶۶ پروژه خدمات‌رسانی و روبنایی با ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که دستگاه‌های متولی موظف به اجرای این پروژه‌ها هستند.

وی با اشاره به افق ۴۱۰ هزار نفری جمعیت صدرا افزود: امروز جمعیت شهر صدرا ۲۰۰ هزار نفر است که با ساخت ۱۷هزار مسکن نهضت ملی دست کم ۵۰ هزار نفر دیگر به آن افزوده می شود. البته این در حالی است که میخواستند ۷۰ هزار متقاضی مسکن در شیراز را وارد شهر صدرا کنند که ما اعتراض کردیم چرا که نه زمین داشتیم و نه صدرا ظرفیت و زیر ساخت لازم برای ورود این تعداد جمعیت در یک بازه کوتاه را داشت و قرار شد متقاضیان به ۴شهر جدید و اطراف شیراز بروند.

پوربهی در خصوص خرید و فروش امتیاز مسکن نهضت ملی هم افزود: طبق قانون خرید و فروش امتیاز نهضت ملی خلاف است و اگر مشخص شود کسی امتیازش را فروخته این امتیاز  باطل می شود، معتقدیم مسکن ملی فرصت است نه تهدید، اما  برخی آگاهی ندارند بخشی می گویند مسکن ملی  صدرا مشکل دارد.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا با اشاره به سرعت‌بخشی خطوط انتقال آب در صدرا و رفع مشکل کمبود آب در آینده نزدیک، از اجرای مترو به عنوان یکی از اولویت‌های این شرکت یاد کردو گفت: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است، اما هر کار بزرگی نیازمند هزینه و زمان است. در خصوص مترو صدرا نیز، اگر بخواهیم پروژه را به صورت یک لوپ کامل اجرا کنیم، به ۶۰ هزار میلیارد تومان و اگر بخواهیم از ایستگاه راه‌آهن و با بهره گیری از امکانات آن‌ها استفاده کنیم، به ۶ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. با این حال، اجرای این پروژه منوط به به نگاه شهر بالا -یعنی شیراز- است؛ چرا که در طرح فعلی برای صدرا مترو پیش‌بینی نشده است. هم‌اکنون مراحل بررسی مجدد این طرح در حال انجام است و با این بررسی، در صورت دیده شدن مترو، بسیاری از مشکلات نیز حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اولویت این شرکت ساخت مدرسه است از کمبود ۱۷ مدرسه در صدرا خبر داد.پوربهی در خصوص برخی افراد و ارگان‌هایی که زمین‌های مرغوب صدرا را از گذشته متصرف شده اما به وظایف خود عمل نکردند هم گفت: این افراد با عناوین مختلف چون ساخت مدرسه و درمانگاه و خدمات عمومی در گذشته زمین هایی را با پرداخت مبلغی کم دریافت کردند اما طی این مدت هیچ کاری انجام نداده‌اند.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا افزود: ما به جد به دنبال باز پس گیری این زمین‌ها هستیم شرکت عمران یک هکتار زمین با کاربری درمانی را که چندین سال قبل با ۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت درمانگاه در اختیار فردی قرار داده بود، به دلیل عدم عمل به تعهداتش، پس از رفت و آمدهای بسیار در دادگاه‌های مختلف، بازپس گرفت. ارزش فعلی این زمین هزار میلیارد تومان ست و این مبلغ به صندوق مردم صدرا بازگردانده شد و در واقع عبرتی شد برای سایر افراد تا هر چه سریعتر به تعهد خود عمل کنند و گرنه زمین‌های فوق به شهر صدرا باز خواهد گشت.

پوربهی افزود: در خصوص ساخت مدرسه ما حاضریم همین الان هم اگر آموزش و پرورش قصد ساخت مدرسه داشته باشد زمین رایگان را طبق قانون در اختیارشان بگذاریم.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا گفت: در بحث آزادراه در دولت قبل برای تامین آزاد راه صدرا را وارد مشارکت کردند که برای این کار  ۴۰۰میلیارد تومان سرمایه شهر صدرا وارد این پروژه شد که بعدها این رقم به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: این یک سرمایه گذاری مطمئن و یک در آمد پایدار برای شهر صدراست چرا که با نصب دوربین‌های ثبت عوارض ۹تا ۱۰ درصد درآمد این آزادراه متعلق به شهر صدراست.

پوربهی گفت: برای رفع عقب افتادگی‌های اولیه صدرا، با احتساب مسکن‌های ملی به ۲۱ هزار میلیارد تومان و بدون احتساب آن به ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. این در حالی است که بودجه عمرانی هر سال ما بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: این بدین معناست که صدرا با ۳۰ سال سن، ۳۶ سال عقب‌افتادگی دارد. برای رفع این مشکلات، ما نیازمند فروش ۳۰۰ هکتار زمین مسکونی در مزایده هستیم، اما در حال حاضر کمتر از ۵۰ هکتار زمین داریم که برخی از آن‌ها در تصرف زمین‌خواران و افراد سودجو است و باید با تلاش و سختی از دست آن‌ها خارج شود.

پوربهی افزود: البته ما در این مدت برنامه‌ای تدوین کرده‌ایم که در ۵ تا ۶ سال آینده، ۳۶ سال عقب‌افتادگی را جبران کنیم. در حال حاضر، برای امسال و سال آینده بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا با تاکید بر باز پس گیری زمین‌های از دست رفته صدرا و آسیب صدرا به دلیل ارزش افزوده این زمین‌ها و عدم عمل به تعهدات توسط دریافت کنندگان این زمین‌ها گفت: سال قبل ۷۰۷پرونده حقوقی را در این زمینه به نتیجه قطعی رساندیم که ارزش آن بالغ بر ۲۵۰۰میلیارد تومان بود و و امروزبخشی را  دنبال می‌کنیم که شامل  پروژه های مشارکتی است و اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، در زمینه پارک آبی هم پرونده در دیوان عدالت اداری در حال رسیدن به نتیجه است

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true