×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
صندوق بین المللی پول مانع کاهش قیمت برق در پاکستان

صندوق بین المللی پول مانع کاهش قیمت برق در پاکستان، درحالی که افزایش قیمت برق در پاکستان با تظاهرات گسترده مردمی در سراسر این کشور همراه بوده دولت پاکستان کاهش هزینه انرژی را ملزم به موافقت صندوق بین المللی پول اعلام کرد.

 

 

به گزارش فارس آگاه، درحالی که افزایش قیمت برق در پاکستان با تظاهرات گسترده مردمی در سراسر این کشور همراه بوده دولت پاکستان کاهش هزینه انرژی را ملزم به موافقت صندوق بین المللی پول اعلام کرد.
به نقل از سایت خبری داون نیوز پس از تظاهرات مردمی علیه افزایش قیمت برق در پاکستان دومین نشست کابینه دولت اسلام آباد به منظور بررسی کاهش قیمت برق با حضور “انوار الحق کاکر” نخست وزیر پاکستان برگزار شد.
دولت پاکستان که پیشتر اعلام کرده بود ظرف چهل و هشت ساعت اقدامات در جهت کاهش قیمت برق را انجام می‌دهد در نشست مذکور کاهش هزینه‌های را منوط به دریافت تاییدیه از صندوق بین المللی پول اعلام کرده بودند.
در واکنش به این اقدام دولت، برخی از احزاب سیاسی پاکستان بویژه حزب جماعت اسلامی برنامه خود برای برگزاری تظاهرات سراسری در هفته آتی خبر داده و در فراخوانی از مردم خواست قبوض ماه جاری را پرداخت نکنند.
به نقل از صدا و سیما، لازم به ذکر است پاکستان برای جلوگیری از ورشکستگی اقتصادی در تیر ماه امسال پس از مذاکرات طولانی موفق به دریافت وام از صندوق بین المللی پول شد؛ گفته می‌شود حذف کامل یارانه‌های دولتی بنزین، گاز، برق از مهمترین شرایط صندوق بین المللی پول برای ارائه وام به دولت اسلام آباد بوده است، موضوعی که در یک ماه گذشته باعث تورم سرسام آور در پاکستان شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true