×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۴  
true
true
طراحی جوایز اختصاصی برای صادرکنندگان خلاق و برتر / برشمردن شاخص‌های شرکت‌های موفق صادراتی

مدیر کل دفتر آفریقا سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن برشمردن شاخص‌های شرکت‌های موفق در حوزه صادرات بر اهمیت معرفی الگوها و نمونه‌های موفق صادراتی و طراحی بسته حمایتی ویژه برای شرکت‌های موفق دانش‌بنیان تأکید کرد.

به گزارش فارس آگاه: محمدرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به معیارهای شرکت‌های موفق در حوزه صادرات، گفت: علاوه بر حجم صادرات، تنوع و حفظ بازارهای صادراتی، صادرات محصولات دانش‌بنیان، ایجاد مدل‌های جدید صادراتی مانند تأسیس پایگاه در کشور هدف، مشارکت در تولید و صادرات و صادرات مجدد به کشورهای منطقه، می‌تواند به عنوان شاخص‌های موفقیت در نظر گرفته شود.

صفری وظیفه سازمان توسعه تجارت ایران را شناسایی و معرفی شرکت‌های موفق بر اساس این الگوها در روز ملی صادرات اعلام کرد و افزود: طراحی بسته حمایتی ویژه برای شرکت‌های موفق، به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه در این مسیر، ارزیابی عملکرد صادراتی شرکت‌ها و شناسایی ظرفیت‌ها و چالش‌های هر شرکت مهم است، افزود: این مهم باعث خواهد شد تا بر اساس آن، بسته آموزشی و حمایتی متناسب با نیازهای واقعی شرکت‌ها طراحی و ارائه شود.

مدیر کل دفتر آفریقا سازمان توسعه تجارت ایران، در ادامه سخنان خود درباره روز ملی صادرات، تأکید کرد که ارزیابی صادرکنندگان موفق نباید صرفاً بر اساس حجم صادرات انجام شود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران؛ نمونه‌های موفق در حوزه صادرات می‌توانند در شاخص‌های متنوعی تعریف شوند؛ از جمله صادرکننده با بیشترین حجم صادرات، صادرکننده با بیشترین بازارهای صادراتی، صادرکننده با پایداری در بازارهای صادراتی، صادرکننده محصولات با فناوری بالا و دانش‌بنیان، صادرکننده محصولاتی که سابقه صادراتی نداشته و یا با رگولاتوری سخت مواجه هستند و همچنین صادرکننده‌ای که ایران را به عنوان اولین صادرکننده در یک حوزه خاص معرفی کرده است.

صفری در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی علاوه بر جوایز صادرکنندگان نمونه از نظر حجم و ارزش، جوایز ویژه برای صادرکنندگان فناور، مبتکر و حتی صادرکنندگان بار اول نیز در نظر گرفته شود. این اقدام می‌تواند به عنوان مشوقی برای شرکت‌هایی باشد که قصد ورود به بازارهای جدید و صادرات محصولات خود را دارند و آن‌ها را تشویق به فعالیت در حوزه صادرات کند.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true