×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
عدالت در آموزش هنر؛ از راه‌اندازی ۱۵ هنرستان تا هنرآموزی ۷۲ هزار ایرانی

عدالت در آموزش هنر؛ از راه‌اندازی ۱۵ هنرستان تا هنرآموزی ۷۲ هزار ایرانی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه و ارتقای آموزش‌های هنری یکی از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید است و طی ۲ سال ۱۵ هنرستان هنرهای زیبا در سراسر کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  فارس اگاه  ، محمد حسین اسماعیلی روز شنبه در آیین افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبا دخترانه شیراز بیان کرد: آموزش‌های هنری در بعد تخصصی و ارتقای سواد هنری جامعه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود.

وی افزود: در زمینه آموزش‌های هنری تخصصی و تربیت هنرمندان متخصص هم اکنون ۶۵ هنرستان هنرهای زیبا در کشور فعال است که ۱۵ هنرستان در همین ۲ سال اخیر راه‌اندازی شده است. مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: حدود هشت‌هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند. اسماعیلی اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان دولت سیزدهم در همه استان‌های کشور دست‌کم ۲ هنرستان هنرهای زیبای دخترانه و پسرانه راه‌اندازی شود. مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اولویت راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا در مرحله نخست مراکز استان‌های فاقد اینظرفیت هستند با این حال طی ۲ سال گذشته در برخی از شهرستان‌ها مانند لارستان، میناب، شاهرود، کاشان و نیشابور نیز راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به سابقه درخشان هنرستان‌های هنرهای زیبا گفت: این هنرستان‌ها خاستگاه هنرمندان طراز اول کشور بوده و این هنرمندان کماکان به این مدارس هنری عِرق دارند. اسماعیلی اضافه کرد: هنرستان هنرهای زیبا در سال‌های مختلف خاستگاه رتبه‌های برتر کنکور سراسری در رشته هنر بوده چنانکه در سال گذشته رتبه یک و امسال رتبه‌های ۲، چهار و بسیاری دیگر از رتبه‌های برتر داوطلبانی از این هنرستان‌ها بوده‌اند.

وی گفت: امسال برند هنرستان هنرهای زیبا پس از ۱۰۰ سال ثبت معنوی شد که گام بزرگی است. مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جای تعجب است که شیراز تا کنون از هنرستان هنرهای زیبای دخترانه محروم بود، اظهار کرد: امروز به عنوان روز راه‌اندازی نخستین هنرستان دخترانه هنرهای زیبا شیراز، فرازی از تاریخ این شهر هنرخیز و هنرپرور خواهد بود.

اسماعیلی تاکید کرد: هنرستان “کیمیای هنر” شیراز پس از این افتتاحیه نیازمند حمایت جدی است و مسئولان آموزش و پرورش باید برای فراهم کردن امکانات، تجهیزات و ارتقای بیشتر آن تلاش کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: آموزش در همه حوزه‌ها بویژه در فرهنگ و هنر زیربنا و زیر ساختار همه برنامه‌ها و امور فرهنگی است و به این جهت علاوه بر آموزش‌های تخصصی ارتقای سواد هنری جامعه نیز در دستورکار وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم قرار گرفت. وی افزود: تا کنون در در قالب طرح “هنر برای همه” ۷۲ هزار نفر در مناطق محروم سراسر کشور در ۱۰۰ رشته هنری اموزش دیده‌اند. اسماعیلی عنوان کرد: هدف از اجرای ان طرح محرومیت زدایی از عرصه هنر و فراهم کردن دسترسی همگانی برای آموزش‌های هنری بود.

وی اعلام کرد: به زودی دور دوم طرح هنربرای همه در سراسر کشور اجرایی می‌شود که گام بزرگی در ارتقای سواد هنری جامعه است. مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: درسیاست‌های جدید این وزارتخانه شاهد ارتقای کمی و کیفی آموزش‌های هنری در زمینه‌های مختلف هستیم و در این مسیر آموزش و پرورش استعدادهای هنری و تربیت هنرمند متعهد و متخص ایرانی مسلمان برای جامعه ایران اسلامی در دستور کار قرار دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true