×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
عملکرد دانشکده علوم پزشکی لارستان در پویش سلامت مثبت ارزیابی شد

عملکرد  دانشکده علوم پزشکی لارستان در پویش سلامت مثبت ارزیابی شد، به گزارش فارس اگاه ، رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: دانشکده علوم پزشکی لارستان نسبت به جمعیت تحت پوشش، جزو ۱۵ دانشگاه اول کشور در اجرای پویش ملی سلامت بوده و عملکرد خوبی داشته است .

فرشید رضایی شامگاه یکشنبه در حاشیه آیین تجلیل از بهورزان و داوطلبان سلامت مجموعه علوم پزشکی لارستان در گفتگو با فارس اگاه، افزود: البته تعداد افراد در بعضی شهرها کمتر بود که طی هماهنگی با رئیس دانشکده، مقرر شد تا انتهای زمان این پویش یعنی تا پایان دی ماه مرتفع شود

به گفته رضایی پویش ملی سلامت امسال با موضوع پرفشاری خون و دیابت به عنوان دو عامل اصلی مرگ زودرس در ایران و جهان اجرا شد و تقریبا ۵۰درصد افرادی که این بیماری را دارند به دلیل موذیانه بودنش از آن خبر ندارند.

رضایی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی لارستان دانشکده نوپایی است اما در مقیاس خودش، حرکت های خوبی را شروع کرده و با نظم خوبی به پیش می رود هم در حوزه مردمی سازی و نیز در حوزه ارتباط با سایر ادارات در موضوع سبک زندگی کارهای جالبی در این دانشکده انجام می شود.

وی اضافه کرد: یک برنامه خلاقانه ای به نام «خودمراقبتی سازمانی» که به تازگی در کشور مطرح شده، در این دانشکده به راه افتاده که پایه ای برای سواد سلامت در سازمان ها محسوب می شود.

رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت یادآور شد: معمولا مسئولان خصوصا در ۲ دهه اخیر توجه بیشتری به حوزه درمان داشته اند، اما در دانشکده علوم پزشکی لارستان می بینیم که به حوزه بهداشت نیز نگاه ویژه تری وجود دارد و به سمت پیشگیری، مردمی شدن، سواد سلامت و سلامت خانواده حرکت کرده و با جوانگرایی و نگاه پیشگیرانه مدیریت جدید مجموعه، اقدامات خوبی انجام گرفته است.

رضایی عنوان کرد: موضوع پیشگیری از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که نه تنها هزینه های نظام سلامت کاهش پیدا خواهد کرد؛ بلکه اساسا مردم درد و رنج کمتری را متحمل می شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره انتزاع شبکه بهداشت و درمان خنج از دانشکده علوم پزشکی لارستان توضیح داد: نسبت به این موضوع بی اطلاع هستم اما این جدا شدن ها به موضوعات مختلفی از جمله مسائل فرهنگی، دسترسی ها، بزرگان شهر و امثالهم بستگی دارد و به سرانجام رسیدن آن نیز به سختی اتفاق می افتد؛ چرا که باید از کمیسیون ها و انواع مراحل مختلف عبور کند.

آیین تجلیل از بهورزان و داوطلبان سلامت مجموعه علوم پزشکی لارستان با حضور رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، رئیس و معاونین دانشکده برگزار شد و از برگزیدگان تقدیر شد.

لارستان در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true