×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
فرش قرمز مدیریت شهری شیراز پیش پای سرمایه گذاران

شهردار شیراز خبر داد: افتتاح و کلنگ زنی ۵۰هزار میلیارد تومان پروژه طی صد روز آینده در شیراز
نایب رئیس شورای شهر شیراز مطرح کرد: عزم جزم شورای ششم برای جذب منابع سرمایه گذاری و مشارکت با بخش توانمند خصوصی
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز: تلاش داریم از طریق دیپلماسی اقتصادی بتوانیم به یک شهر پایدار اقتصادی برسیم
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز خبرداد: چراغ سبز سرمایه گذاران خارجی برای اجرای ۴پروژه سرمایه گذاری در شیراز
دبیر علمی چهارمین نشست تخصصی بررسی آسیب ها و راهکارهای توسعه سرمایه گذاری در شیراز: شیراز از نظر اقتصادی تنه به تنه مردمان شهرهای سخت کوش می زند

جلال الدین عرفانی-فارس آگاه

چهارمین نشست تخصصی بررسی آسیب ها و راهکارهای توسعه سرمایه گذاری در شیراز با عنوان(ساز و کارهای تنوع بخشی به فرصتهای سرمایه گذاری با تاکید بر فرصتهای مولد) در حالی به میزبانی شورای شهر و شهرداری شیراز، برگزار شد که شرکت کنندگان، بر ضرورت تسهیل، تسریع و رفع موانع فراروی این حوزه، تاکید کردند.

شهردار شیراز در این همایش، با اشاره به حمایت مدیریت شهری از سرمایه‌گذاران، گفت: با توجه به شرایط بسیار سخت اقتصادی، به دنبال برگرداندن ثبات، امنیت و رضایت سرمایه‌گذاری به شهر شیراز هستیم چرا که این کلان‌شهر، شهر فرصت‌ها است.

محمدحسن اسدی، هدف از برگزاری این نشست را بررسی نکات تخصصی سرمایه‌گذاری در شهر شیراز، توسط اساتید، فعالان و متخصصان این حوزه عنوان کرد و گفت: با همکاری شورای اسلامی شهر، ۵۰ نفر از فعالان اقتصادی، از مناطق شهر شیراز بازدید خواهند کرد و دو هفته یک نوبت، مسئولان ارشد شورا و شهرداری در سازمان سرمایه‌گذاری، مستقر می‌شوند تا مشکل سرمایه‌گذاران در شهر شیراز حل شود.
وی افزود: نقش شهرداری‌ها به خصوص در کلان‌شهرها، بسیار مهم و برجسته است چرا که کلان‌شهرها، می‌توانند اقتصاد جهان را تحت تاثیر خود قرار دهند و نقش بعضی از شهرهای بزرگ نظیر توکیو، نیویورک و لندن با دارا بودن بازار بورس و عملکرد قوی نمونه در اقتصاد جهان، گواه این موضوع است.
اسدی گفت: شیراز را نه تنها یک کلان‌شهر بلکه جهان‌شهر، می‌توان دانست، شیراز دارای ظرفیت و پتانسیل سرشاری بوده و اکنون شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) قطب الکترونیک، گردشگری و سلامت ایران محسوب می‌شود و در عرصه‌های دیگر، نقش‌آفرین است.
وی، با بیان اینکه شیراز قطب پزشکی ایران بوده و سالانه بیماران بسیاری را از سراسر جهان به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس، تحت درمان قرار می‌دهد،تصریح کرد: متخصصان بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز، میزبان نهمین کنگره بین‌المللی پیوند اعضا هستند و وجود پزشکان متخصص تلاشگری نظیر دکتر ملک حسینی، پدر پیوند کبد ایران که نجات جان مردم را در اولویت زندگی خود قرار دادند، در شهر شیراز، مایه افتخار و سربلندی است.
اسدی، با اشاره به اینکه در کشور ما، نقش کلان‌شهرها در اقتصاد ایران و جهان، تعریف شده نیست، اظهار داشت: امروزه، شهرداری‌ها با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند و با پرسش از شهرداران، می‌توان دریافت که جمع‌آوری زباله، حمل و نقل و ۳۵۵ وظیفه دیگری که بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده، نیازمند سرمایه و منابع مالی است.
وی، با بیان اینکه تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های شهری در کل دنیا، با اهمیت است، اضافه کرد: اجرای پروژه‌ها در شهرهای بزرگ، بسیار گران و پر هزینه است، به عنوان مثال، امروز اجرای یک کیلومتر مترو، حدود ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و جمع آوری و دفع روزانه یک هزار و ۵۰ تن زباله در شیراز، هزینه بالایی دارد که با محاسبه‌های جزئی هم می‌توان دریافت که اداره شهر، بسیار گران است و این در حالی است که در کشور، هیچ مقامی در قوه مقننه و مجریه، راه‌های تامین مالی هزینه‌ها را تعریف نکرده است.
شهردار شیراز، تصریح کرد: امروز، شهرداری‌ها با بحران‌های زیادی مواجه هستند اما در شهر شیراز، با همت ۱۳ هزار پرسنل شهرداری و حمایت بی دریغ شورای شهر، به همگان این نوید را می‌دهیم که تمام پروژه‌های شهری شیراز، همزمان در حال کار است.
اسدی، پروژه‌های شهری در دست اجرای شیراز را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: برخی‌ها تصور می‌کنند تنها پروژه‌های عمرانی مثل تقاطع و خیابان اجرا می‌شود، در صورتی که پردیس سینمایی امین تارخ، یکی از پروژه‌های شهرداری شیراز بود که اکنون با بهره‌برداری از آن، تحول در سرانه فرهنگی شهر شیراز ایجاد شد، همچنین بهره‌برداری از بازار پروتئین شیراز با ۴۵ هزار متر زیربنا، باعث ساماندهی مشاغل ماهی و میگو فروشان می‌شود.
شهردار شیراز، با اشاره به لوله‌گذاری دروازه قرآن شیراز، گفت: برای اتمام این پروژه، ۳ ماه پیش‌بینی شده بود اما با کار شبانه‌روزی در کمتر از ۴۵ روز، این پروژه برای جلوگیری از سیل در بالادست و ورودی شهر شیراز، اجرا شد، همچنین امروزه شهرداری شیراز، عملیات اجرایی همزمان سه خط مترو را در دست اجرا دارد.
وی، با بیان اینکه در دو سال گذشته، ۲ همایش کشوری حوزه سرمایه‌گذاری در شهر شیراز، برگزار شده است، گفت: امروز، شاهد اجرای چهارمین نشست تخصصی سرمایه‌گذاری شهر شیراز هستیم و در دو سال گذشته، بودجه شهرداری شیراز از ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان به ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که رشدی حدود ۴۰۰ درصدی از طریق سرمایه‌گذاری را داشته و در هیچ کلانشهری، این رقم بودجه محقق نشده است.
اسدی، از تسویه ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بدهی شهرداری شیراز در سال گذشته، خبر داد و افزود: سال گذشته، شهروندان شهر راز، به شهرداری شیراز اعتماد کردند و ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مردم شیراز، عوارض اخذ شد، همچنین شهرداری شیراز به صورت شبانه‌روزی و بدون توقف، در حال کار است از این رو، در افق صد روز آینده و دهه فجر ۱۴۰۲ انقلاب اسلامی، ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه دیگر، به بهره‌برداری خواهد رسید و ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه، آغاز به کار خواهد کرد.
وی افزود: معتقدیم مردم شهر شیراز، عامل اعتبار این کلان‌شهر در بین جهانیان هستند و باید چهره ارزشمند شیراز، حفظ و ارتقا یابد.
شهردار کلانشهر شیراز، با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در سرمایه‌گذاری، گفت: پس از فرهنگ‌سازی، اعتمادسازی سرمایه‌گذاری، رخ خواهد داد تا به ثبات امنیت اقتصادی برسیم، از این‌رو مسئولان، مدیران و فعالان اقتصادی شهر شیراز، باید تلاش کنند که شیراز، بهشت سرمایه‌گذاری شود.پ

 

*افزایش عوارض برای درآمدزایی رویکردی منسوخ و ناکافی
نائب رئیس شورای شهر شیراز هم در این مراسم، گفت: عزم شورای اسلامی شهر در دوره ششم، برای جذب منابع سرمایه گذاری و مشارکت با بخش توانمند خصوصی، راسخ است.
محمدتقی تذروی، اظهار داشت: در این نشست تخصصی، میزبان صاحب نظران دانشگاهی، فعالان بخش خصوصی، مدیران و کارشناسان بخش اقتصاد و صاحب نظران حوزه اقتصاد شهری هستیم که این هم افزایی، می تواند نقش راهگشایی در حوزه رفع موارد و جذب سرمایه، داشته باشد.
عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع)، دستاورد چنین فعالیت هایی را رشد پایدار شهر با مشارکت بخش خصوصی برشمرد و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر، تکلیف جذب سرمایه گذاری ۲۰هزار میلیارد تومانی را برای شهرداری شیراز، مقرر کرده که ۱۷ هزار میلیارد تومان آن، با ارایه سند انجام شده است.
تذروی، افزایش عوارض برای درآمدزایی را رویکردی منسوخ و ناکافی برشمرد و تصریح کرد: یکی از راهکارهای مدرن و موثر اداره شهر، با مشارکت بخش خصوصی در قالب پروژه های سرمایه گذاری است.
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، افزود: برای رسیدن به درآمد پایدار، رشد پایدار اقتصادی ضروری است و در راستای نیل بدین هدف، هم افزایی دولتمردان با بخش خصوصی، ضروری به نظر می رسد.
وی از شهرداری ها به عنوان حلقه های اتصال دولت با بخش خصوصی، یاد کرد و افزود: در سطح شهر شیراز، پروژه های عمرانی، به همت شهرداری اجرا می شوند و این درحالی است که بخش خصوصی، می تواند در این زمینه، نقش قابل توجهی ایفا نماید.
تذروی، با بیان اینکه پارلمان شهری تمامی تسهیلگری های لازم را به منظور رونق سرمایه گذاری در اقتصاد شهری، در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: شورای ششم با تمامی توان، کمر همت به منظور رشد و حمایت از سرمایه گذاری بسته است و سلسله نشست های متعددی در این زمینه، برگزار شده است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره به تصویب مواردی که به رونق سرمایه گذاری در شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) می انجامد، اظهار داشت: تصویب سند آسیب شناسی، تصویب شیوه نامه سرمایه گذاری، تفویض اختیار تمامی پروژه ها به شهرداری و مواردی از این دست، سبب شده است تا دست شهرداری شیراز، برای رونق پروژه های سرمایه گذاری باز باشد.
وی از تعامل میان استاندار، وزرا، شهردار، نمایندگان مجلس، شورای اسلامی شهر و دیگر ارکان دخیل در حوزه سرمایه گذاری، خبر داد و افزود: مصوبات و تصمیمات شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم، بر مبنای حمایت از سرمایه گذاری بنا شده که در ادوار شوراهای شهر، بی سابقه است.

*شناسایی و احصای موانع سرمایه گذاری مهم ترین هدف این نشست بود
رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به اینکه یکی از رسالت های مهم این کمیسیون، برگزاری نشست ها و همایش های سرمایه گذاری با هدف های مختلف است، گفت: شناسایی و احصای موانع بر سر راه سرمایه گذاری با ارتباط مستقیم با سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، مهم ترین هدف این همایش بود.
علیرضا اسکندری، افزود: در این همایش شنوای مشکلات سد راه سرمایه‌گذاران بودیم و قطعا در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی فرصت های سرمایه گذاری، در کمیسیون به بهترین راه حل خواهیم رسید.
وی افزود: در خلال همین نشست ها و همایش ها است که می توانیم فرصت های بالقوه سرمایه گذاری در شهر شیراز را شناسایی کنیم.
رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت: برآنیم که مسیر سرمایه پذیری و سرمایه گذاری در شهر شیراز را هموارتر نماییم و این موضوع را به عنوان یکی از برندهای شهر شیراز، به دنیا معرفی کنیم.
اسکندری، جذب تکلیف ۱۰۰ درصدی سرمایه گذاری، معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال گذشته را یک دستاورد مهم و موفق عنوان کرد و گفت: گزارش روند این پروژه، هفته گذشته در صحن علنی شورا، قرائت گردید و به اطلاع شهروندان رسانده شد.
وی افزود: در سال گذشته، ۱۵ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری با سرمایه گذاران منعقد گردید که معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری در سال گذشته بود و امسال نیز درصدد انعقاد قرارداد ۲۰ هزار میلیارد تومانی با سرمایه گذاران هستیم که این موضوع نشان دهنده عزم راسخ مدیریت شهری و شورای شهر، در جهت آبادانی شهر شیراز است.
رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز، عدم تنوع بسته های سرمایه گذاری را یکی از آسیب های مهم سرمایه گذاری دانست و اظهار کرد: این نشست با موضوع تنوع بخشی به بسته های سرمایه گذاری برگزار گردید و در کنار آن، به فرصت های سرمایه گذاری مولد نیز پرداخته شد و در این راستا، تلاش می نماییم به شعار سال،، مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، از طریق سرمایه گذاری عمل کنیم.
اسکندری گفت: فرصت های مولدی که بتوانند اقتصاد شهری را پویا نمایند و بتوانند رفاه اجتماعی، رشد تولید و مهار تورم اقتصادی را برای شهروندان شهر شیراز، رقم بزنند، مورد توجه این نشست قرار داشت و در واقع، ما به دنبال فرصت های سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال در شهر می باشیم که به نتایج مهمی نیز دست یافتیم.
وی افزود: در قدم اول، در این همایش، آسیب شناسی فرصت های سرمایه گذاری مورد توجه قرار گرفت و اینکه چرا تاکنون این اتفاقات، در شهر شیراز روی نداده است، پرداخته شد و در قدم بعدی، شناسایی و ارایه راهکار برای جذب سرمایه گذاران، مورد توجه قرار داشت.
رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا از طریق دیپلماسی اقتصادی، بتوانیم به یک شهر پایدار اقتصادی برسیم تا عواید و منفعت آن به شهروندان شهر شیراز برسد.

*سفر ۸گروه سرمایه گذاری در یکسال گذشته به شیراز
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز هم در این مراسم، گفت: تا کنون و در طول این دو سال، سه نشست تخصصی سرمایه گذاری و دو همایش بین المللی سرمایه گذاری، در شیراز برگزار شده و توانستیم ساز و کاری مناسب برای حوزه سرمایه گذاری، تعریف کنیم.
حمیدرضا اسماعیلی، تصریح کرد: برگزاری این سلسله نشستها و همایشها، تا کنون ثمرات و برکات خوبی برای حوزه سرمایه گذاری داشته که امروز، چهارمین نشست تخصصی را داریم.
وی اضافه کرد: همایش قبلی، ثمرات قابل قبولی برای شهر داشت، از جمله انعقاد ۱۵ هزار میلیارد تومان، قرار داد سرمایه گذاری در همایش اول و انعقاد تفاهم نامه ۱۴ هزار میلیارد تومانی در حاشیه همایش سرمایه گذاری سال ۱۴۰۲ که بسیار حایز اهمیت بود.
اسماعیلی، اظهار داشت: در همین راستا، شهرداری و حوزه سرمایه گذاری، تمام تلاش خود را به کار بسته تا تکلیف ۲۰ هزار میلیاردی امسال سرمایه گذاری را به قرارداد برسانیم.
وی اضافه کرد: این در حالی است برای اول سال قبل ۱۵ هزار میلیارد تومان معادل بودجه شهرداری تفاهم نامه سرمایه گذاری امضا شد و امروز با توجه به مناسب بودن بازار سرمایه گذاری، میتوان از این ظرفیت برای رفع نیازهای شهر با ایجاد بسترهای مناسب برای تحقق مدیریت شهری، گام برداریم و امیدواریم این نشستها، به فرصتی برای جذب سرمایه گذاری مولد در سالهای آتی، بدل شود.
اسماعیلی، گفت: در یکسال گذشته، ۸ گروه سرمایه گذار خارجی را به شیراز دعوت کردیم که تا کنون دو مورد از آنها، به مرحله قرارداد و تفاهم نامه رسیده و دو مورد هم در مرحله مذاکره است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، تصریح کرد: در این راستا، تاکنون با چند سرمایه گذار ترکیه ای به نتیجه رسیدیم که یکی از آنها یک شرکت است که تاکنون ۱۷ آکواریوم در دنیا ساخته و آکواریوم شیراز، بعد از اصفهان و انزلی، سومین آکواریومی است که در ایران اجرا میکند.
وی با اشاره به همکاری چند شرکت ترکیه ای دیگر، در اجرای پروژه های سرمایه گذاری در شیراز، گفت: در خصوص باغ پرندگان و سرزمین برفی هم با یک شرکت ترکیه ای دیگر، در حال رایزنی هستیم که پیشرفتهای خوبی هم داشتیم.
اسماعیلی، با تاکید بر ایجاد زیر ساختهای لازم، به عنوان یک پیش نیاز در حوزه سرمایه گذاری، ابراز داشت: امسال که سرمایه گذاری در شیراز، بین المللی شد، ما به نتایج بهتری رسیدیم و اگر فرصت محیا
شد، تلاش داریم همایش فرصتهای سرمایه گذاری را سال آینده در خارج از کشور و به ویژه در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، برگزار کنیم اما این نیاز دارد که همه مسئولين استانی و کشوری به ویژه وزارت امور خارجه، با ما همکاری کنند.
وی اضافه کرد: برگزاری یک همایش بین المللی، کار یکی، دو ماه نیست و برای این کار، باید این جزایر پراکنده همه گرد هم آیند تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر، دست یابیم .
وی در خصوص گلایه برخی سرمایه گذاران در خصوص کمک بیشتر به آنها، ادامه داد: در حال حاضر، لایحه مشوقهای سرمایه گذاری در شورای شهر، تصویب شده که کمک خوبی در این زمینه است، اما معتقدیم انتظار سرمایه گذار از ما، نه زمین رایگان و نه چیز دیگری از این دست است، بلکه انتظار آنها، فقط تسریع و تسهیل در کارشان است و امیدواری سرمایه گذاران که از این فرصت، به نحو احسن برای پیش برد کارشان استفاده کنند.

*تنوع بخشی نسخه شفابخش حوزه سرمایه‌گذاری
دبیر اجرایی چهارمین نشست تخصصی بررسی آسیب‌ها و راهکارهای توسعه سرمایه گذاری در شیراز نیز گفت: چرا شیراز با تاریخی مملو از خلاقیت از آن باز مانده است؟
اولاد، به دو دلیل، شهر شیراز را مملو از خلاقیت دانست و گفت: یکی مکتب شیراز، شعر، نگار گری و اوج خلاقیت در ادبیات، شعر و نقاشی است و دوم فرهنگ این کلان‌شهر است .
اولاد، ادامه داد: شهر شیراز از نظر اقتصادی، تنه به تنه مردمان شهرهای سخت کوش می زند و مگر غیر از این است که خلاقیت، ثروت آفرین است.
وی، تصریح کرد: تنوع بخشی به سرمایه گذاری، هرچند به ظاهر در مقابل تخصص گرایی شهری و منطقه ای، دور از قاعده مزیت های نسبی و رقابتی است اما به چند دلیل مورد توجه است .
اولاد، گفت: در جهان امروز، تغییرات تکنولوژی به قدری سریع رخ می دهد که نه تنها مدام مزیت های نسبی و مراقبتی را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه حتی همواره مشاغل و فعالیت های جدیدی را که تاکنون نبوده اند، ظاهر کرده و فعالیت های قبلی را از بین می برند و تمرکز صرف بر چند فعالیت خاص و تخصصی شدن بر آن، بیم نابودی بر اثر این نوع تغییرات را دارد.
وی، اظهار داشت: تغییرات سیاسی، چه در سطح بین‌المللی مثل جنگ ها و تحریم ها، چه در سطح ملی و منطقه ای مثل قوانین مرتبط با محیط زیست و غیره، تاثیر زیادی بر نوسانی شدن اقتصاد و تک محصولی شدن دارد.
دبیر اجرایی چهارمین نشست تخصصی بررسی آسیب ها و راهکارهای توسعه سرمایه گذاری در شیراز، ادامه داد: حتی شرایط اقلیمی و تغییرات آب و هوایی مانند دوران خشکسالی، بر این موضوع موثر است و همچنین شیوع بیماری هایی مثل کرونا هم بر ضروت تنوع بخشی، تاثیر دارد، چرا که برخی از شهرهای تخصصی در برخی زمینه ها، آسیب بیشتری دیدند و این موضوع، منحصر به ایران هم نیست .
اولاد، افزود: موضوع تنوع بخشی را در باورها و نهادهای غیر رسمی ما، می توان دید که عشایر، نماد بارز این موضوع هستند، آنها که متخصص در دامداری هستند به هرحال می دانند که یک بیماری باعث نابودی دام می شود، چه بسا یک خشکسالی، تولید شیر یک دام را به شدت تغییر دهد، برای همین از دیرباز یاد گرفته اند در کنار دامداری، تولید صنایع دستی داشته باشند و در مواردی که فعالیت اصلی به مشکل می خورد، نجات دهنده است.
وی، با بیان اینکه تنوع بخشی به فعالیت ها، جذابیت شهر را برای گردشگری، افزایش می دهد، افزود: نوسانات درآمدی شهرداری ها، بر اثر افت و خیزها و دوران رکودها، فعالیت ها را تا حدودی تامین می کند و پایداری خدمات شهری را موثر می سازد و در کنار آن، تنوع بخشی باعث خلاصی از بازی جمع صفر و ورود به بازی های با جمع مثبت است.

*آمادگی سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز برای حضور سرمایه‌گذاران
در پایان این مراسم معصومی رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری شیراز ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان از آمادگی این سازمان برای حضور سرمایه گذاران خبر داد و اظهار امیدواری کرد که برگزاری اینگونه نشست و همایشهای مرتبط، با سرمایه موجب رونق بیشتر سرمایه گذاری در شیراز شود.
گفتنی است در این همایش شرکت کنندگان در دو پنل تخصصی شرکت کردند و برخی صاحب نظر از جمله محمود اولاد دبیر علمی نشست و استاد دانشگاه، پژوهشگر و مشاور حوزه اقتصاد شهری و منطقه ای پروژه های،محمد رضا شهسوار معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصاد و دارایی فارس، یلدا راهدار رئیس کانون کار آفرینان فارس و رییس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی شیراز،سیدکمال اطهاری استاد دانشگاه پژوهشگر حوزه اقتصاد شهری، حجت ا… میرزائی استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری شهری، رضا موسوی حسنی معاون هماهنگی امور اقتصادی و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، میثم زارع زاده مدیر ابزارها و نهادهای مالی فرابورس ایران و سهراب شرفی رئیس هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز پیرامون مسایل مختلف به ایراد سخن پرداختند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true