×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
فرصت ۱۸ ماهه شورا به شهرداری برای تهیه طرح «جامع مدیریت بحران شهر شیراز»

اجرای طرح تردد با خودروهای کوچک و موتورهای برقی در بافت مذهبی، تاریخی و گردشگری، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه ،یکصد و شصت و دومین جلسه علنی (عادی) شوراي اسلامي شهر شيراز در حالی برگزار شد که یکی از دستورات این جلسه لایحه شهرداری شیراز درخصوص شرح خدمات طرح جامع مدیریت بحران کلانشهر شیراز بود که به تایید شورای شهر رسید.

بر اساس ماده واحده این مصوبه، شرح خدمات تفصیلی طرح تدوین برنامه جامع مدیریت بحران کلانشهر شیراز در سه پیوست شامل «شرح خدمات برنامه کاهش خطر حوادث و بلایا»، «شرح خدمات برنامه آمادگی و پاسخ» و «شرح خدمات برنامه بازسازی و بازتوانی» که به مهر شورای اسلامی شهر شیراز ممهور شده است، به تصویب رسید. طبق تبصره این مصوبه، شهرداری شیراز موظف است ظرف مدت ۱۸ ماه از تاریخ تصویب، نسبت به تهیه طرح «جامع مدیریت بحران شهر شیراز» بر اساس شرح خدمات مصوب، از طریق انعقاد قرارداد با مشاور ذیصلاح اقدام نماید و نتایج حاصله را به صورت فصلی به شورای اسلامی شهر گزارش کند. این طرح پس از تکمیل برای تصویب نهایی به شورا ارائه خواهد شد.

بررسی لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص مشارکت شهرداری با هیاًت مذهبی امام جعفر صادق (ع) و مؤسسه خیریه بنیاد اهل بیت (ع) شیراز به منظور ساخت موکب عظیم سفینه النجاه از دیگر دستورات این جلسه شورای شهر بود که به تصویب رسید.

بر طبق ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده شد برای ساخت موکب عظیم «سفینه النجاه» به مناسبت اربعین حسینی، به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال با عنوان تکمیل و احداث موکب احمدبن موسی (ع) بودجه سال ۱۴۰۳ با هیأت مذهبی امام جعفر صادق «ع» و موسسه خیریه بنیاد اهل بیت «ع» شیراز مشارکت نماید.

یکی دیگر از دستورات این جلسه، لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص اجازه عقد قرارداد و واگذاری اجرای تونل آنتنی اتصال خط ۱ به ۴ قطار شهری شیراز به حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) شامل تونل و سازه و ایستگاه های مسیر به قرار گاه خاتم الانبیاء (ص) بود، که با رای مثبت شورا نشینان به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به عقد قرارداد با  قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با موضوع اجرای تونل آنتنی اتصال خط ۱ به ۴ قطار شهری شیراز به حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) شامل تونل  و سازه و ایستگاه های مسیر به مبلغ برآورد اولیه ۲۶ هزارمیلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری خط ۴  قطار شهری شیراز اقدام نماید البته باید  حداقل ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد تهاتر ملک و عوارض ساختمانی باشد.

انتخاب اعضای هیأت امناء مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز در سال چهارم دوره ششم شورای اسلامی، دیگر مصوبه این جلسه شورای شهر بود. بر طبق تصمیم شورا، غلامحسن اسکندری و مهدی طاهری، دو عضو پیشین هیأت امنای این مرکز، با وجود استعفای ایشان، با رد استعفا مجدداً در این سمت ابقاء شدند.

همچنین در این جلسه سیده مریم حسینی به عنوان عضو ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی فرمانداری شهرستان شیراز و افسانه خواست خدایی به عنوان نماينده شورا به منظور پيگيري مصوبات و شناسايي موضوعات قابل طرح در نشست و كارگروه صيانت از حقوق عامه و پيشگيري از وقوع جرم، در سال چهارم دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز ابقا شدند.

یکی دیگر از دستورات این جلسه  طرح کمیسیون حمل ونقل و ترافیک و عمران شورا، درخصوص اجرای طرح موتور برقی و خودرو کوچک برقی جهت تردد زائرین و گردشگران و شهروندان در بافت مذهبی تاریخی شهر شیراز بود که با چراغ سبز اعضا به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این مصوبه، شهرداری شیراز موظف است نسبت به انجام مطالعات امکان‌سنجی لازم با هدف اجرای طرح تردد زائران، گردشگران و شهروندان به وسیله خودروهای کوچک و موتورسیکلت‌های برقی در بافت مذهبی، تاریخی و گردشگری اقدام نماید. همچنین، شهرداری باید تمهیدات لازم را برای فرهنگ‌سازی در این خصوص در منطقه هدف طرح فراهم کند تا امکان آزادسازی معابر و نوسازی و ایمن‌سازی محدوده این طرح توسط شهرداری منطقه هشت با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و معاونت حمل و نقل میسر گردد.

طبق تبصره یک این مصوبه نیز اجرای آزمایشی طرح پیاده راه که زمینه ساز اجرای طرح موتور برقی و خودرو کوچک برقی جهت تردد گردشگران در بافت مذهبی تاریخی شهر شیراز است که  در محورهای سنگ سیاه – طالقانی (زندیه) – امام زاده ابراهیم (ع) با محوریت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و همکاری شهرداری منطقه هشت انجام می شود.

در تبصره ۲ این مصوبه هم آمده است طراحی نهایی و نحوه اجرای عملیات طرح موتور برقی و خودرو کوچک برقی جهت تردد گردشگران در بافت مذهبی تاریخی شهر شیراز با اولویت دسترسی به حرم ظرف مدت یک ماه در سه محور توسط منطقه هشت شهرداری با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک انجام می شود تا در نیمه دوم سال،جاری پیاده سازی و افتتاح رسمی این طرح صورت پذیرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true