×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
قالیباف امور ملی را از محلی تفکیک خواهد کرد/ کارآمدی لازمه پیشرفت است

قالیباف امور ملی را از محلی تفکیک خواهد کرد/ کارآمدی لازمه پیشرفت است ،  نماینده نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تفکیک امور ملی از امور محلی در دستور کاری آقای دکتر قالیباف است، چنگ انداختن دولت به اموری که به آن مربوط نیست، عملا کشور را از پیشرفت دور می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی فارس آگاه، در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم تحقیقات، روز یکشنبه – ۲۷ خردادماه- گفتاورد انتخاباتی با حضور نمایندگان محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و مسعود پزشکیان سه تن از نامزدهای این دوره از انتخابات برگزار کرد.

قالیباف امور ملی را از محلی تفکیک خواهد کرد/ کارآمدی لازمه پیشرفت است

ترکیب دانایی و توانایی می‌تواند رئیس جمهور را در پیشبرد اهداف کشور موفق کند

سیدموسی پورموسوی به نمایندگی از محمدباقرقالیباف در این مناظره درباره حکمرانی مطلوب گفت: از منظر دکتر قالیباف، حاکمیت مطلوب به چند موضوع اساسی خلاصه می‌شود که حاکمیت قانون، کارآمدی و اثربخشی، انصاف و عدالت و پاسخگویی شفافیت است.

نماینده محمدباقر قالیباف افزود: عقلانیت حکم می‌کند برای هدایت کشور قانون را سرلوحه کاری خود قرار دهیم و اگر بخواهیم کشور را به سمت پیشرفت هدایت کنیم، باید از نیروهای کارآمد استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شفافیت استفاده از نیروهای کارآمد از موارد مهم است، یادآور شد: وقتی از حاکمیت مطلوب صحبت می کنیم منظور مبنای فقهی، دینی و قانونی است و برای حاکمیت مطلوب از آنها وام بگیریم.

موسوی ادامه داد: تفکیک امو ملی از امور محلی در دستور کاری آقای دکتر قالیباف است، چنگ انداختن دولت به اموری که آن مربوط نیست عملا کشور را از پیشرفت دور می کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری باید ترکیبی از دانایی و توانایی داشته باشد، اظهار داشت: دانایی و توانایی در رئیس جمهور این امکان را به او می دهد که چه کاری انجام دهد و قدرت این را برای بهره بردن در حوزه های مختلف استفاده کند، اما دانایی صرف و توانایی صرف کافی نیست و ترکیب هر دو می تواند رئیس جمهور را در پیشبرد اهداف کشور موفق کند.

اعطای درجه سرتیپی به سردار اهل سنت

موسوی در پاسخ به این سوال که نگاه آقای قالیباف به حذف و جابه‌جایی کانون های قدرت چگونه است، اظهار داشت: کاش در سال همیشه چنین مناظره بود و با مهربانی با هم صحبت می‌کردیم و از نگاه حذفی به این مسائل نمی پرداختیم. اما یادمان باشد وقتی طیف شما آقایان (مصطفی کواکبیان) به قدرت می رسند تا آبدارچی ادارات را هم تغییر می‌دهید ولی اینجا می‌گویید که باید از متخصصان استفاده کرد.

نماینده محمدباقر قالیباف در این مناظره افزود: آقای قالیباف در دوران فرماندهی نیروی انتظامی بدون نگاه حزبی و مذهبی، برای جلیل بابایی از سرداران اهل سنت با تقاضا از فرمانده کل قوا درجه سرتیپی گرفت و در مهمترین جایگاه‌ها از وی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: قالیباف کارنامه دارد و کارنامه وی ضمانت اجرایی او است. در شهرداری تهران بیش از ۵۰ تن از اهل سنت در شهرداری تهران استفاده کرد. اما غلامحسین کرباسچی هم فکر شما( کواکبیان) در شهرداری تهران از افراد زیادی فقط به این دلیل که همفکر هستند، استفاده کرد.

قالیباف از مخالفان خود هم برای اداره کشور استفاده خواهد کرد

موسوی با بیان اینکه فقط شعار بدهیم و بگوییم این گونه خوب است، درست نیست، یادآور شد: آقای ثابتی و آقای کواکبیان بهتر است نقد صحبت کنیم (دست زدن حضار) و بدانیم چگونه از ظرفیت متخصصان و مردم استفاده کنیم؛ اما اینجا می‌نویسم و امضا می‌کنم که آقای دکتر قالیباف از مخالفان خود هم برای اداره کشور استفاده خواهد کرد.

نماینده محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه او فهرستی را برای انتخابات نبسته است، ادامه داد: این فهرست را شماها بستید. قالیباف یکی از نامزدهای شورای ائتلاف بود و در انتخابات مجلس جز فهرست شد و رقابت انتخاباتی را شروع کرد و به رای مردم احترام گذاشت و در این فهرست به شما( امیرحسین ثابتی) بیشتر احترام گذاشت پس احترام خودتان را داشته باشید.

وی تاکید کرد: سوابق قالیباف نشان می‌دهد بدون نگاه حزبی و لیستی می تواند از همه ظرفیت کشور برای پیشرفت ایران استفاده کند.

باید از ظرفیت ۸۰۰ میلیون نفری پیرامون ایران استفاده کرد

موسوی در پاسخ به سوال دیگر درباره سیاست ارزی مطلوب مورد نظر برای مهار تورم اظهار داشت: نگاه قالیباف در سیاست‌های ارزی توجه به واقعیت های اقتصادی ایران، شناخت توانایی های کشور و توان ژئوپلیتیک ایران است تا ظرفیت های کشور را افزایش دهیم.

نماینده محمدباقر قالیباف در این نشست تاکید کرد: ما باید در این حوزه از ظرفیت ۸۰۰ میلیون نفری که پیرامون ایران اسلامی زندگی می کنند استفاده کنیم و اگر نرخ ارز ثابت نماند باید آن را انعطاف پذیر کنیم.

موسوی به فهرست اصولگرایان در انتخابات مجلس دوازدهم اشاره کرد و افزود: بنده منتقد این فهرست بوده و هستم ولی معتقدم در بین نیروهای متخصص افراد کارآمد کم نیستند. اما واقعیت این است که باید با عقلانیت و پذیرش نظرات همه متخصصان کشور را اداره کرد.

موسوی یادآور شد: قالیباف یک نفر از فهرست ۳۰ نفره ائتلافی اصولگرایان برای انتخابات مجلس بود؛ همین یک نفر برای انتخابات فعلی ریاست جمهوری نامزد شده است که به انتخابات مجلس مربوط نیست، در حالی که برای اینکه شاخص‌های یک‌ انتخابات قوی را بخواهیم پیش ببریم باید به توان، برنامه‌ها و کارآمدی نامزدها توجه کرد اینکه برای کشور چه کاری قرار است انجام دهد.

«باید بررسی شود که آیا نامزد مورد نظر در به بن بست کشیدن کشور در ادوار مختلف نقش داشته یا اینکه کارنامه نامزد ما نشان می دهد در شرایط دفاع مقدس و تحریم ها، در جهت منافع ملی حرکت کرده است»

نگاه قالیباف نظام‌مند کردن و قانونمند کردن فضای مجازی است

موسوی درباره حوزه فرهنگ و رویکرد قالیباف به انضباط فضای مجازی اظهار داشت: اولویت او در حوزه اقتصاد اصلاح ناترازی است. همچنین در حوزه فضای مجازی تمرکز ما شناخت این حوزه است تا فضای مجازی را نظام‌مند و قانونمند کنیم، زیرا هیچ کشوری اجازه نمی دهد ارکان کشورش از طریق فضای مجازی تهدید شود. همچنین رژیم صهیونیستی از طریق همین فضای مجازی علیه کشور برای شهادت دانشمندان اقدام کرد.

وی در پاسخ به سخنان مصطفی کواکبیان مبنی بر اینکه «قالیباف با طرح شفافیت میانه خوبی ندارد»، یادآور شد: بهتر است آقای کواکبیان اخبار را دنبال کند چرا که طرح شفافیت در تاریخ ۲ آذر ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و بعد از رفع ایراد آن در شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و مجمع ایراداتی به آن وارد کرد و فعلا در مجلس تشخیص مانده است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: با این حال ۲۳۰ نماینده در مجلس یازدهم به صورت داوطلبانه طرح شفافیت را اجرا کردند. همچنین پدیده حجاب موضوعی حساس در کشور است و ملت ایران در طول تاریخ به موضوع حجاب توجه کردند و آثار آن در سنگ نوشته ها برای ادیان غیر اسلامی و میترایی وجود دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true