×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
قصه ابراز مقدسی است که باید از آن در امور تربیتی بهره برد

عباس امیری – فارس آگاه
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، گفت: قصه ابراز مقدسی است که باید از آن در امور تربیتی استفاده کرد.
علی خواجه نژادیان، در آیین افتتاح مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی در فارس اظهار کرد: قصه از معجزه‌های الهی است که خداوند در قرآن کریم نیز برای هدایت مردم از آن استفاده کرده است.
خواجه نژادیان، افزود: تمام پدربزرگ ها، مادربزرگ ها، پدرها و مادرها و معلمانی که در دنیا از ابزار قصه‌گویی برای تربیت کودکان استفاده می کنند همه برگزیدگانی هستند که خدا به آنان لطف کرده که از این ابزار بهره ببرند.
وی، از قصه به عنوان یک ابزار مقدس نام برد و افزود: اگر این ابزار مقدس نبود خداوند در کتاب خود از آن استفاده نمی کرد. پس همه ما باید از این بابت از خدا شاکر باشیم.
خواجه نژادیان تاکید کرد: همه افرادی که در جایگاه قصه گویی قرار دارند باید بکوشند تا بیش از پیش به این ابزار مسلط شوند و بتوانند پیام‌های تربیتی را به همسالان خود برسانند.
وی ادامه داد: این رقابت هم یک رفاقت است تا بسنجیم که چه کسی بهتر می‌تواند از این ابزار تربیتی بیشتر استفاده کرده و بهره ببرد بنابر این امیدوارم این فضا را فضای رقابتی تعامل و در راستای دوستی و شناخت یکدیگر بدانیم و در حقیقت حاشیه این نشست ها از متن آن مهمتر و ارزشمند تر است چرا که در حاشیه این نشست ها رفاقت هایی بین قصه گوها، مربیان و داوران شکل می گیرد و وقتی این اتفاق بیافتد باعث رشد قصه گویی و این رویداد در استان می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در خصوص بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی مرحله استانی در فارس، نیز «با قصه لبخند بسازیم» را شعار جشنواره امسال عنوان کرد و گفت: قصه‌گویی مدرن و کلاسیک، آیینی سنتی، زبان اشاره، بخش ۹۰ ثانیه ای و بخش بین المللی از بخش جشنواره قصه‌گویی امسال است.
وی اضافه کرد: جایزه ویژه جشنواره امسال به قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی وبه قصه برتر با تکیه بر لبخند تعلق می‌گیرد.
خواجه نژادیان عنوان کرد: محورهای جشنواره امسال قصه های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده ، قصه های نامداران و قصه‌های آزاد بود.
وی با بیان اینکه جشنواره در رده‌های سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان کانونی و غیرکانونی و پدربزرگ ها و مادربزرگ‌‎ها برگزار می‌شود، گفت: امسال ۳۷۲ اثر قصه‌گوهای فارسی در بخش ملی جشنواره به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد آثار ۵۹ نفر پذیرفته شد و سی دو روز در شیراز به رقابت می پردازند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true