×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
قطع برق چاه‌های کشاورزی با قانون مغایرت دارد/ خرید تضمینی گندم نیازمند اعتبار ۲۲۰ هزار میلیارد تومانی است

قطع برق چاه‌های کشاورزی با قانون مغایرت دارد/ خرید تضمینی گندم نیازمند اعتبار ۲۲۰ هزار میلیارد تومانی است ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطع برق چاه‌های کشاورزی به مدت ۶ ساعت ممتد سازماندهی کشاورزی را بر هم می‌زند و با قانون بهبود فضای کسب و کار مغایرت دارد.

خبرگزاری فارس آگاه- حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس در نشست علنی امروز (سه ­شنبه ۲۲ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش عملکرد وزارت جهاد کشاورزی و جمع‌بندی موارد مطرح شده گفت: نکته اول در مورد تعرفه صادرات محصولات کشاورزی است که بر اساس قانون ممنوع می‌باشد. این موضوع را پیگیری کنید تا رعایت شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم توزیع به موقع کود‌های شیمیایی، بذر، سم و تحویل نهاده‌های کشاورزی نارضایتی‌هایی را به همراه داشته که نمایندگان به آن اشاره کردند. وزیر نیرو در نشست گذشته صحن علنی حضور داشت. بحث قطع برق چاه‌های کشاورزی به مدت ۶ ساعت ممتد کشاورزی و سازماندهی آن را بر هم می‌زند، بر اساس ماده ۲۵ قانون بهبود فضای کسب و کار این اقدام ممنوع است.

وی ادامه داد: برقی کردن چاه‌های کشاورزی وظیفه مشترک وزرای جهاد کشاورزی، نفت و نیرو است، اما متاسفانه این اقدام به کندی پیش می‌رود لازم است تا با سرعت بیشتری آن را در دستور کار قرار دهید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امهال و استمهال وام‌های کشاورزی تا ۲۰۰ میلیون تومان در قانون بودجه آمده است، اما متاسفانه نوع رفتار بانک‌ها با کشاورزان رضایت بخش نبوده و از سراسر کشور کشاورزان گلایه دارند.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی از آن در قانون بودجه تدارک دیده شده است. تا کنون ۴ میلیون تن گندم در قالب خرید تضمینی خریداری شده که ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان بابت این میزان پرداخت شده و آقای مخبر اعلام کرد تا پایان هفته این میزان را به ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رساند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true