×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
لارستان و شتاب‌دهی صادرات محصولات دانش‌بنیان به حوزه خلیج فارس 

لارستان و شتاب‌دهی صادرات محصولات دانش‌بنیان به حوزه خلیج فارس، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: لارستان ظرفیت‌های خوبی برای کمک به فضای دانش بنیان کشور دارد و می‌تواند به عنوان یک شتاب‌دهنده صادراتی برای توسعه بازارهای دانش بنیان ایران در حوزه خلیج فارس به عنوان یکی از مقاصد جدی دولت در حوزه تبادلات خارجی، عمل کند.

 

به گزارش فارس آگاه، میترا امین لو افزود: لارستان قابلیت‌های فناورانه بالایی دارد که آن را توانمند کرده است.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و همجواری با استان‌های دیگر و دسترسی به سیستم های حمل و نقل هوایی و دریایی با کمترین فاصله است با کمک به کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهروری از مزیت‌های نسبی این شهرستان است.

امین‌لو اضافه کرد: همچنین تنوع صنایع موجود در شهرستان و از همه مهمتر نظام تامین مالی مبتنی بر فرهنگ ایرانی که به صورت طبیعی و در بستر این شهر شکل گرفته و ظرفیت خیرین، اکوسیستم نوآوری آن را تکمیل می کند.

دبیر کارگروه توسعه دارایی‌های نامشهود معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اضافه کرد: نکته ای که تجمیع کننده همه این موارد محسوب می شود، تعلق خاطر مردم به شهرشان است و این عنصر می‌تواند دیگر ظرفیتها را در کنار یکدیگر نگهداری و تجمیع کند.

وی با اشاره به بازدیدهای یک روزه خود از زیست بوم فناوری لارستان، تاکید کرد: یکی از ابزارهای مهم در اقتصاد دانش بنیان شبکه سازی است و وظیفه خودم می‌دانم که گزارش ظرفیتی که در این شهر وجود دارد را به همه واحدهای معاونت منتقل کنم.

امین‌لو افزود: از سویی برای حافظت از توسعه فناوری و پیشران شدن آن در اقتصاد لارستان تلاش می‌کنیم.

مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری در پایان این وعده را نیز داد که حمایت از برگزاری و تامین جوایز برگزیدگان رویدادی با محوریت برج علم و فناوری و همکاری دانشگاه‌های لارستان را به عهده گیرد.

لارستان قابلیت شتاب‌دهی صادرات محصولات دانش‌بنیان به حوزه خلیج فارس را دارد

برنامه شب پژوهش و فناوری لارستان شب گذشته با حضور مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد و در این مراسم از پوستر دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند به میزبانی لارستان رونمایی شد که مسئولیت برگزاری آن با مرکز آموزش عالی لارستان خواهد بود.

در این برنامه همچنین از پژوهشگران و فناوران برتر شهرستان تجلیل و قدردانی شد.

به نقل از ایرنا، پس از این مراسم، دفتر ارتباط با صنعت مرکز آموزش عالی لارستان در برج علم و فناوری این شهرستان با افتتاح دفتر فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و این مرکز آموزش عالی و کانون مدیریت دارایی های فکری تفاهم نامه ای برای همکاری های دو جانبه امضا شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true