×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
لامرد فارس بر مدار توسعه؛ انعقاد ۶۶قرارداد سرمایه‌گذاری در سه شهرک صنعتی

لامرد فارس بر مدار توسعه؛ انعقاد ۶۶قرارداد سرمایه‌گذاری در سه شهرک صنعتی، توسعه صنعتی شهرستان لامرد از دیرباز در اولویت متولیان اقتصادی استان قرار گرفته که بر همین اساس هم اخیراً ۶۶قرارداد سرمایه‌گذاری در سه شهرک صنعتی این شهرستان منعقد شده و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ناحیه صنعتی در بخش اشکنان لامرد به مساحت حدود ۵۰ هکتار نیز هم در حال انجام است.

 

به گزارش فارس آگاه، شهرستان لامرد که در فاصله ۳۶۶ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد از مهمترین شهرستان‌های فارس در بخش صنعت به شمار می‌رود که از دیرباز تاکنون نیز نقش بسزایی در رشد اقتصادی استان ایفا کرده است.

این شهرستان از یک منطقه ویژه اقتصادی و سه شهرک صنعتی مهم برخوردار است که این مناطق و نواحی صنعتی سهم عمده‌ای از اشتغالزایی و درآمدزایی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

۲۲اردیبهشت ماه سال جاری بود که تفاهم‌نامه ساماندهی طرح‌های پتروشیمی و پتروپالایشگاهی جهت تبدیل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد به لنگرگاه جدید سرمایه‌گذاران پتروشیمی کشور، به امضای معاونین وزیر نفت و صمت رسید.

۱۰ خردادماه نیز مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو) از منطقه ویژه اقتصادی لامرد بازدید کرد و گفت: تلاش برای تأمین پایدار آب و برق برای بهره‌برداری سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس بسیار حائز اهمیت است.

این بازدید در حالی انجام شد که منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و در نقطه تلاقی استان‌های بوشهر و هرمزگان واقع شده و از استراتژیک استان فارس و کشور برای پیشبرد امور صنعتی به شمار می‌رود.

اخیراً نیز مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سفر به شهرستان لامرد از زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی این شهرستان و نیز برخی واحدهای تولیدی و صنعتی بازدید کرده و در جلسه‌ای با حضور فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان به بررسی مشکلات و رفع موانع تولید پرداخته است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در این جلسه گفت: برای تحقق جهش تولید باید فرصت‌ها، مزیت‌ها و زیرساخت تولید برای سرمایه‌گذاران فراهم شود چراکه مسیر اصلی توسعه در این شهرستان حرکت به سمت تولید است.

سید مسعود عظیمی افزود: شهرستان لامرد در ۲دهه اخیر حرکت خود را به سمت توسعه صنعتی آغاز کرده و این موضوع با فراهم شدن زیرساخت‌های تولید و استقرار واحدهای بزرگ صنعتی نظیر مجتمع آلومینیوم، صنعت سیمان و برخی صنایع بزرگ دیگر در حال تحقق است.

وی که معتقد است در بحث ظرفیت‌سازی برای استقرار صنایع کوچک و متوسط نیز زمینه لازم در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم شده، گفت: شهرک صنعتی انرژی‌بر ،شهرک صنعتی لامرد و ناحیه صنعتی میرایی در این شهرستان تحت مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ایجاد شده و در شهرک صنعتی لامرد و ناحیه صنعتی نیرایی زیرساخت‌ها در وضعیت خوبی قراردارد.

عظیمی ادامه داد: بخش عمده‌ای از مساحت این شهرک‌های صنعتی در قالب ۶۶قرارداد به متقاضیان واگذار و تاکنون ۳۲ واحد با اشتغال ۴۷۵ نفر نیز در مرحله تولید و بهره برداری قرارگرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس یادآور شد: تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی انرژی بر نیز در برنامه قرارگرفته و این شهرک صنعتی باتوجه به ظرفیت‌های شهرستان لامرد در بخش انرژی نظیر دارا بودن میادین گازی و همجواری با پالایشگاه گاز پارسیان، نزدیکی شهرستان با مناطق پارس جنوبی و شهرستان پارسیان و آب‌های نیلگون خلیج فارس و همجواری با منطقه ویژه اقتصادی لامرد و صنایع بزرگی نظیر آلومینیوم می‌تواند موقعیت ویژه‌ای را برای استقرار صنایع پایین‌دستی حوزه انرژی و آلومینیوم با هدف تکمیل زنجیره ارزش فراهم کند.

عظیمی افزود: استقرار صنایع صادرات محور با توجه به نزدیکی شهرستان به بنادر و پایانه‌های صادراتی و موقعیت شهرستان بعنوان پس کرانه از ظرفیت‌های ویژه و منحصربفرد این شهرستان است و به همین دلیل نیز تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با توجه به ماهیت شهرک صنعتی انرژی بر، حفظ رده‌بندی زیست محیطی شهرک صنعتی انرژی بر لامرد جهت استقرار طیف گسترده‌ای از صنایع بویژه صنایع دارای رده‌بندی بالا مورد تأکید است.

عظیمی در خصوص برنامه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برای ایجاد و راه‌اندازی ناحیه صنعتی در بخش اشکنان لامرد به مساحت حدود ۵۰ هکتار گفت: مراحل اولیه ایجاد این ناحیه و اخذ استعلام‌ها انجام شده که درصورت تعیین تکلیف نحوه تأمین آب و برق، مراحل تصویب و اجرای این ناحیه صنعتی در دستورکار قرار می‌گیرد.

وی افزود: در بازدیدی که از اراضی درنظر گرفته شده برای این ناحیه صنعتی انجام شد و نیز جلسه با امام جمعه و بخشدار بخش اشکنان ظرفیت‌های منطقه برای ایجاد ناحیه صنعتی مناسب ارزیابی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس درباره بازدید از اراضی پیشنهادی جهت ایجاد ناحیه صنعتی در بخش علامرودشت شهرستان لامرد و جلسه با امام جمعه ومسولان این بخش گفت: ظرفیت‌های این منطقه نیز بررسی شد اما بمنظور تسریع در کار، آماده حمایت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی شهرک صنعتی غیر دولتی هستیم و همراهی و کمک‌های فنی را ارائه می‌دهیم.

به نقل از ایرنا، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در سفر به لامرد از تعدادی از واحدها وطرح‌های تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی لامرد و ناحیه صنعتی نیرایی بازدید و مشکلات این واحدها را بررسی کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true