×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
لیبرمن خواستار تصرف محور مرزی فیلادلفیا با مصر است

لیبرمن خواستار تصرف محور مرزی فیلادلفیا با مصر است، آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» خواستار تصرف محور مرزی فیلادلفیا با مصر شد.

 

به گزارش فارس آگاه، لیبرمن در بیانیه مطبوعاتی روز پنجشنبه خود گفت: ما باید محور فیلادلفیا را تصرف کنیم، دیوار‌ها را تخریب کنیم و امنیت اسرائیل را حفظ کنیم.
محور فیلادلفیا از دریای مدیترانه تا گذرگاه کرم ابوسالم که قبل از عقب‌نشینی از نوار غزه در سال ۲۰۰۵ در اختیار اسرائیل قرار داشت، حدود ۱۴ کیلومتر است عرض آن از چند صد متر تجاوز نمی‌کند.
لیبرمن افزود: آنچه در غزه اتفاق افتاد این است که مصری‌ها آن را به یک مشکل اسرائیلی تبدیل کردند و ما به تنهایی نمی‌توانیم با مشکل غزه مقابله کنیم.
لیبرمن پیش بینی کرد یک و نیم میلیون نفر نوار غزه را به مقصد سینای مصر ترک کنند.
اسرائیل از اکتبر گذشته تهاجم وحشیانه‌ای را علیه غزه آغاز کرده است که منجر به کشته شدن بیش از ۲۱۰۰۰ نفر و زخمی شدن هزاران نفر که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند، شده است.

در سال ۲۰۰۵، اسرائیل پروتکلی را با مصر به نام «پروتکل فیلادلفیا» امضا کرد که حضور نظامی هر دو طرف در آن منطقه را محدود می‌کند، اما این پروتکل به مصر اجازه می‌داد تا ۷۵۰ سرباز را که نیروی نظامی نیستند بلکه نیروی پلیس هستند در امتداد مرز با غزه برای مقابله با تروریسم و نفوذ فرامرزی مستقر کند.
جنبش حماس پس از تسلط بر نوار غزه، کنترل این دالان را که تنها چند صد متر عرض دارد، به دست گرفت. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از الخلیج الجدید با تنگ ترشدن حلقه اسراییل بر غزه، فلسطینی‌ها از این راهرو و حصار مرزی عبور کردند تا به سمت مصر عبور کنند.
از آن زمان، مصر کنترل امنیتی خود را در این نوار مرزی تشدید کرده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true