×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
لیگ فوتبال ایران بیش از هر چیز نیازمند چیست؟

لیگ فوتبال ایران بیش از هر چیز نیازمند چیست؟ یک کارشناس داوری معتقد است: لیگ فوتبال ایران بیش از هر چیز نیازمند استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدویی (VAR) است تا بیش از این خطاهای داوری سرنوشت ساز نشود.

 

به گزارش فارس آگاه، سید حسن مرتضوی افزود: با نگاهی به بازی تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان در دقیقه ۸۶ گولسیانی بازیکن پرسپولیس در هنگام ارسال توپ توسط دانیال اسماعیلی فرد، نیمی از بدن و پای چپ وی در منطقه آفساید قرار داشت و کمک داور آن را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: تصاویری که از دوربین های رسانه‌ها و همچنین تماشاچیانی که دقیقا بر روی خط آفساید بودند نشان می دهد، کمک داور در بهترین مکان جایگیری کرده و همچنین بازیکن دیگری نیز، دید وی را مسدود نکرده است.

این داور ملی پیشکسوت اهل استان فارس می افزاید: این که چرا کمک داور این صحنه را نادیده گرفته است شاید به خاطر عدم تمرکز کافی و یا سرعت جابجایی سریع بازیکنان باشد که در فوتبال برای داوران اتفاق می افتد و این نمی تواند عمدی باشد و یا اینکه افرادی خارج از زمین بازی به داوران فشار بیاورند که به نفع یا ضرر تیم خاصی سوت بزنند.

مرتضوی راه حل جلوگیری از تکرار این اشتباهات تاثیر گذار را استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدویی (VAR) دانست و بر استفاده از این فناوری برای هرگونه شبهه و یا ابهامی تاکید کرد.

وی از مسوولان فدراسیون فوتبال درخواست کرد برای قضاوت‌های بهتر در فصل بعدی رقابت های لیگ برتر تمهیدات لازم برای استفاده از VAR اندیشیده شود .

به نقل ایرنا، کمک‌داور ویدئویی ( video assistant referee) یا به‌اختصار وی‌اِی‌آر ( VAR) یک فناوری رسمی داوری فوتبال است که با دسترسی مستقل به ویدیو مسابقه، در صورت اشتباه واضح و مشخص یا یک حادثه جدی از دست رفته به داور اصلی کمک می‌کند که در آن هنگام در زمان بازبینی توسط کارشناس‌های کمک داور ویدیویی بازی باید متوقف شود و کسی از بازیکنان و مربیان و نیمکت نشینان نمی‌توانند به داور اظهار نظر کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true