×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
محافظه کاری آفت رسانه هاست

تولید بیش از ۳۱ سریال فاخر در دستور کار صدا و سیمای مرکز فارس به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، تولید و ساخت ۳۱ سریال فاخر در صدا وسیمای مرکز فارس آغاز شده است. مدیر کل صدا و سیما مرکز فارس در نشست خبری دیروز به مناسبت هفته خبرنگار با اشاره به گذشت نزدیک به ۲سال از فعالیت در این سمت با تقدیر از خبرنگاران استان گفت: مجموعه خبرنگاران و فعالان رسانه ای فارس در کنار تخصص و تسلط در حوزه رسانه، جنس نجیب و شریفی دارند  و همواره رعایت اخلاق را سر لوحه کار خود قرار می دهند.

احمد پهلوانیان با اشاره به برخی محورهای فعالیت صدا و سیمای مرکز فارس افزود: محورهای اصلی  برنامه سازی در این دو سال در صدا و سیما فارس این بود که باید تولیدات فاخری داشته باشیم  که سال ها ماندگار باشد و این آثار به خزانه هنری استان تبدیل شود.

وی افزود: در همین راستا هم اکنون مراحل تولید ۳۱ سریال فاخر و درجه الف در استان آغاز شده است از جمله سریال روز خون که مربوط به حمله تروریستی شاهچراغ (ع)  که در استاندارد و سطح خوبی تولید می شود که  امیدواریم به زودی به مرحله پخش برسد همچنین ساخت یک سریال عروسکی با عنوان دنیای آوا را به اتمام رساندیم که امیدواریم  پاییز امسال شاهد پخش آن باشیم.

مدیر کل صدا وسیما مرکز فارس از پیش تولید چند سریال دیگر خبر داد و گفت: ساخت سریال طنز اجتماعی پالوده شیرازی و سریال کوچه قَشو رَشوو در زمینه معرفی لهجه زیبای شیراز و فرهنگ غنی این شهر از دیگر برنامه های ما در آینده نزدیک است.

وی با اشاره به ساخت چند سریال عروسکی در آینده نزدیک گفت: سال قبل ۱۰۳ نمایش، رادیویی تولید در این مرکز ساخته شد که آمار بسیار خوبی است، همچنین در حوزه مستند هم تعدادی مجموعه تولید شد که قابل توجه است از جمله مستند رنگواره های کهن، مستند ایلیاتی و مستند ایران دخت که با توجه به تنوع اقوامی که در فارس زندگی می کنند مستند بسیار خوبی است.

پهلوانیان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه برگزاری دومین کنگره شهدا استان فارس از ساخت برنامه فاخر از جمله برنامه (راوی شو) با هماهنگی ستاد کنگره که اولین برنامه استعداد یابی کشور با موضوع روایت گری است خبر داد و با اشاره به درخواست و استقبال برخی شبکه های سراسری برای  پخش این برنامه گفت: علاوه بر این برنامه در فارس در  یک سری مواردی در حوزه ایثار و شهادت شاهد افتخاراتی بودیم که دیده نشده به عنوان مثال ما روستایی شاخص در حوزه شهادت داریم به نام شهید آباد که بیشترین شهید را به نسبت جمعیت‌اش داشته که مستند آن ساخته شده است. یا شهیدانی مثل شهید جاویدی که شهیدی شاخص در میان شهداست. یا وجود مدرسه شهید بهشتی که بیشترین شهید و جانباز را به انقلاب و دفاع مقدس تقدیم کرده است.

وی از ساخت چند مستند در راستای معرفی شخصیت های برجسته بومی و عشایری استان از جمله جهانگیرخان قشقایی خبر داد و اظهار داشت: معتقدیم رسانه باید دو خط داشته باشد یعنی از طرفی بازتاب زحمات دولت مردان و مسئولین و از طرفی باید صدای مردم باشد که در همین راستا با یک نگاه ۳۶۰ درجه برنامه خوبی برای دستیابی به این اهداف داشتیم و برنامه های زیادی از جمله برنامه بازتاب، پی جور، در شهر و موارد دیگر را تولیدکردیم.

مدیر کل صدا و سیما مرکز فارس با اشاره به گستردگی استان فارس با وجود ۳۷ شهرستان  گفت: در همین راستا در زمینه ارتقا و گسترش شبکه، تجهیزات خوبی خریداری شد و در محرم ما به رکورد های کم نظیر رسیدیم از جمله پخش زنده برنامه های این ایام در۷۰نقطه که در کشور بی نظیر بود همچنین در انتخابات هم از ۱۲۷نقطه پخش داشتیم.

وی با اشاره به ارسال ۴۹ برنامه تولیدی این مرکز برای پخش در شبکه های مختلف سراسری از تکمیل تولید و پخش شبکه. HD این مرکز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در طول دو سال گذشته۴۰ فرستنده با ۴۰ میلیارد اعتبار برای پخش دیجیتال در نقاط مختلف اجرا شده تا حتی در دور دست ترین نقاط هم مردم بتوانند با کیفیتی در خور از برنامه های ما استفاده کنند.

پهلوانیان با اشاره به کسب رتبه  اول کشوری در سیما و رتبه دوم کشوری در حوزه صدا توسط مرکز فارس در جشنواره کشوری پس از سال ها با کسب  ۳۰ جایزه ملی و بین المللی و البته ورود یک اثر رادیویی این مرکز به عنوان تنها نامزد ایران در یک  جشنواره  بین المللی در خارج از کشور ، در خصوص ضریب نفوذ این رسانه نیز گفت: ضریب نفوذ رسانه در شرایط مختلف متفاوت است اما در شرایط عادی ضریب نفوذ صدای فارس بین ۳۲تا۳۸ درصد و سیما ۴۳تا۴۹ درصد است که البته در ایامی مثل انتخابات سال قبل ۱۵ شبکه در شهرستان های مختلف راه اندازی شده که ضریب نفوذ آنها به رغم فعالیت کوتاه مدتشان ۳۷ درصد بود.

وی تاثیر رسانه بر فرهنگسازی را تنها با تکمیل تمامی پازل های تاثیر گذار بر فرهنگ مثبت دانست و گفت: به عنوان مثال در بحث بستن کمربند ایمنی فعالیت رسانه ای و فرهنگسازی زمانی اثر خود را گذاشت که پلیس هم وارد عمل شد والا فعالیت رسانه به تنهایی اثرگذار نیست و نیازمند یک هم افزایی هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «فارس اگاه» در خصوص همکاری بین بخشی رسانه های بخش خصوصی با صدا و سیما در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

مدیر کل صدا و سیما مرکز فارس با اشاره به پیشنهاد این مرکز برای ایجاد شبکه و رادیو گردشگری خواستار توجه مسولین استان به این مورد شد و  گفت: ما در رسانه چیزی به نام واقعیت نداریم واقعیت آن است که رسانه پخش کند و مخاطب بپذیرد.

پهلوانیان از محافظه کاری به عنوان آفت رسانه یاد کرد و گفت: محافظه کاری در رسانه وجود دارد  و هر چه رسانه رسمی تر باشد محافظه کارتر می شود و این آفت است. معتقدیم  محافظه کاری نه بیماری بلکه یک آفت برای رسانه است که مخاطب و رسانه را آرام آرام می خورد که  ما سعی کردیم طی این مدت  از این دور باشیم. گرچه هر هفته هم باید دادگاه باشیم و جواب پس بدهیم، زیر پوست شهر و کشور آفت هایی است که اگر نشان نمی دهیم که دلیلی بر عدم وجود آن نیست این مشکلات وجود دارند اما نباید انعکاس آنها به ناامیدی و سیاه نمایی ختم شود.

وی از رادیو به عنوان رسانه تاثیر گذار و اطلاع رسان اصلی در بحران یاد کرد و افزود: زمانی که در جایی مانند بخش هایی از  آزاد راه شیراز اصفهان و یا نقاطی که اینترنت ندارند اتفاقی می افتد تنها چیزی که می تواند اطلاع رسانی کند رادیو است

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true