×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
مخالفت میراث فرهنگی فارس با ساخت کارخانه سنگ شکن در دوان کازرون

مخالفت میراث فرهنگی فارس با ساخت کارخانه سنگ شکن در دوان کازرون، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: به منظور حفاظت و صیانت از منظر گردشگری تاریخی و طبیعی روستای دوان کازرون، طی مکاتبه با دادستان شهرستان، مخالفت خود را با صدور مجوز احداث کارخانه سنگ شکن در ورودی این روستا اعلام کردیم.

 

به گزارش فارس آگاه، محمدثابت اقلیدی اظهار کرد: صدور مجوز احداث کارخانه سنگ شکن در ورودی روستای گردشگری دوان تهدیدی جدی برای باغ‌های تاریخی این روستا و عرصه‌های طبیعی پیرامون آن است.

وی افزود: جلوگیری از صدور مجوز احداث این کارخانه با همکاری دادستانی کازرون، موجب خرسندی دوستداران و علاقه مندان به میراث فرهنگی و مردم کازرون شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: با توجه به قابلیت‌ها گردشگری دوان مانند ظرفیت‌های بالقوه‌ طبیعی، ویژگی‌های اقلیمی و چشم‌اندازهای جالب توجه، برخورداری از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و اقتصادی-معیشتی، این روستا به‌عنوان یکی از مناطق مهم طبیعی – تاریخی و گردشگری شهرستان کازرون و فارس به شمار می‌آید.

ثابت اقلیدی ادامه داد: تعیین آثار ملی و واجد ارزش تنها در حیطه اختیارات و تکالیف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و دیگر نهادها ملزم به رعایت موارد اعلامی و ضوابط حفاظتی و حریم مربوط به این آثار هستند.

روستای تاریخی-گردشگری دوان در بخش مرکزی شهرستان و در فاصله ۹ کیلومتری کازرون قرار دارد. این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری شناخته شده است.

کازرون در غرب فارس و فاصله مرکز این شهرستان تا شیراز حدود ۱۶۰ کیلومتر است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true