×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
مدیرعامل آژانس بین‌المللی انرژی: عرضه نفت در نیمه دوم ۲۰۲۳ کم می‌شود

به گزارش فارس آگاه، فاتح بیرول، مدیر ارشد اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت، بازار جهانی نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ می‌تواند با عرضه کمتر نفت مواجه شود که این امر قیمت‌ها را بالاتر خواهد برد.

پس از اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، بازارها را با اعلام کاهش داوطلبانه تولید روزانه ۱٫۶۶ میلیون بشکه در روز از ماه می تا پایان سال ۲۰۲۳ غافلگیر کردند، قیمت نفت از ابتدای ماه جاری به بالای ۸۰ دلار رسیده است.

قیمت نفت برنت در روز چهارشنبه حدود ۸۷ دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا به حدود ۸۳ دلار در هر بشکه رسید.

ساختار بازارهای نفتی پس از درگیری روسیه و اوکراین تغییر کرد زیرا تحریم انرژی روسیه کشورها را مجبور کرد به دنبال نفت در جای دیگری به غیر از این کشور باشند.

بیرول گفت، اروپا به صورت ویژه بیشتر نسبت به کاهش عرضه روسیه حساس بود اما زمستان نه چندان سرد کمک کرد تا بدترین سناریویی ممکن امسال رخ ندهد.

بیرول در اجلاس جهانی انرژی کلمبیا در نیویورک گفت، با این حال، انتظار می رود زمستان آینده از نظر تامین انرژی برای این منطقه چالش برانگیز باشد.

رئیس آژانس بین المللی انرژی تاکید کرد، اروپا باید بتواند بدون گاز طبیعی مایع روسیه سر کند.

روسیه در ماه فوریه اعلام کرد در نظر دارد تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز از میزان تولید ۱۰٫۲ میلیون بشکه این خود کم کند. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، بیرول ادامه داد، ممکن است مصرف سوخت فسیلی در جهان تا پیش از پایان دهه ۲۰ میلادی به اوج خود برسد.

انتهای پیام/

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true