×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
مردم شيراز؛ خسته از بدقولي‌هاي مسئولين پايتخت نشين

مردم شيراز؛ خسته از بدقولي‌هاي مسئولين پايتخت نشين ، شيراز  دیگر تحمل هيچ گونه تعرضی به همه حيثيت و سرور و مقتداي خود را ندارد ،  به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار  فارس اگاه  ، تذکر به برخی مسئولان امنیتی و وزارت کشور، در خصوص ضعف در تامین امنیت حرم مطهر و در نتیجه تکرار مجدد حادثه تروریستی، در این حرم مطهر، مهمترین بخش از نطق پیش از دستور عضو شورای شهر شیراز، در جلسه این هفته شورای شهر، بود،

مهدی طاهری، با تقدیر از شجاعت فرزاد بادپا، که با دلاوری، توانست با دست خالی، تروریست داعشی حمله تروریستی اخیر به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را زمین گیر و دستگیر کند؛ گفت: گاهي براي اينكه مدافع حرم باشي يك دل شير و سينه اي پر از غيرت دينی، كافي است تا قهرمان ملی شوی حتی اگر سرباز نباشي و دستانت، خالي از هر سلاح باشد. گمنام هم كه باشي گاهي حضرت عشق، نامدارت مي‌كند. آري بايد چنين تابلوي با عظمتی ولو در چند ثانيه بر تارك تاريخ شيراز، تا ابديت مثل خورشيدي بدرخشد تا فرزندان اين مرز و بوم، فراموش كنند قصه‌‌ي نوستالژيك فداكاري پطروس كتابهاي فارسي شان را و اينك نام اين قهرمان، بايد بدرخشد.

مهدی طاهری، اظهار داشت: بي شك بايد از مجاهدت جانانه سپاه و بسيج كه مسئوليت امنيت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را بر عهده دارند، بويژه در تعقيب طاقت فرسا و بسيار حساس شبكه تروريستي داعش و دستگيري عوامل، کمال تشکر را داشت.

وی، اظهار داشت: بي ترديد عدم توجه كافي مسئولان وزارت كشور، در تامين منابع و تجهيزاتي كه پس از حمله تروريستي سال گذشته، متعهد بر تامين آن شدند، بخش عمده اي از دلایل ضعف شرايط امنيتي امروز حرم مطهر، است، البته از شوراي  تامين استان، نيز پذيرفتنی نيست كه نتوانسته باشند پشتيباني لازم و کافی را از فرمانده ميدان، به عمل آورند. اينكه برخی هماهنگي ها كه در استان قابل انجام بوده اما صورت نگرفته اند، دردهاي ما را دو چندان مي كند.

طاهری، که خود در حوزه‌های نظامی و امنیتی، دستی بر آتش دارد، اضافه کرد: از سوي ديگر، طرح حفاظتي امنيتي حرم نيز داراي نواقص متعددي است، به ياد داشته باشيم دشمن، از آمادگي خود بهره نمي برد بلكه از غفلت خودي ها، سوء استفاده مي كند، دروازه هاي خروج زوار را بدون دفاع و عنصرمسلح، رها كردن و یا عدم استقرار گشت هاي دائم محسوس محلي و اتكا صرف به گشت هاي نامحسوس داخلي حرم و امثالهم  قطعا نياز به بازنگري دارند، از اين سرباز نرنجيد اما طرح امنيتي قدرتمند، عبارت از طرحي است كه در آن، هزينه گلوله اول را براي دشمن به حدي بالا ببريم تا او را از حمله پشيمان كند نه اينكه افتخار عدم شليك هفت خشاب ديگر را، موفقيت بدانیم.

وی، با انتقاد از عدم ارائه گزارش حادثه از یک مرجع واحد و روایتهای مختلف، از این حادثه، اظهار داشت: هتك حرمت اخير، دردناك تر از حمله قبلي است، شيراز تحمل هيچ تعرض ديگري به همه حيثيت و سرور و مقتداي خود را ندارد، حرم مطهري كه به گواه اسناد متقن، قسم خوردگاني در شوراهاي انتخابي آن فرقه‌ي منحوس، كه عمدتا از بيت الظلم بندر حيفا، رهبري مي شود را دارد كه عزمی موهوم به تخريب و انزواي آن، دارند.

طاهری، گفت: چقدر ساده باوري است كه تصور كنيم ارسال تصاوير اسكيت بازي نوجوانان در بلوار شهيد چمران يا تصاوير مستهجن از جوار آرامگاه حافظ لسان الغيب و امثالهم كه مجال پرداختن به آنها نيست، بدون طرح ريزي قبلي، اتفاق مي افتد. كسي بفرمايد آیا چنين خطاهايي، در كلانشهرهاي ديگر كشور، نيست كه اينچنين شيراز ما ، جار زده مي شود.

وی، در ادامه، گذری هم به پروژه ناکام دوچرخه های اشتراکی بیدود، زد و خطاب به شهردار شیراز، گفت: شركت مجري پروژه دوچرخه‌هاي اشتراکی بيدود، در شهر شيراز  بي هيچ دليل قانوني و صرفا به بهانه هاي واهي، از جمله اندك مطالبات مالي از شهرداري كه مانند هر قراردادي، هيچ ارتباطي با ادامه فعاليت طرف مقابل ندارد، با كمال تاسف و با اراده خود، دوچرخه ها را از اوايل سال ۱۴۰۰ از سطح شهر، جمع‌آوري کرده و علي رغم جلسات مستمر، از ادامه كار تا اين تاريخ، تمرد نموده است.

طاهری، گفت: اين امر، سبب ورود خسارات بسياري به شهر و شهروندان، شده و شما موظف هستيد در چهارچوب قرارداد و براي دفاع از حقوق عامه، خسارات وارده توسط اين شركت را مطالبه و به سرعت تصميم لازم براي ادامه كار و يا فسخ قرارداد و اجراي كار با شركت ذيصلاح ديگر را در دستور كار خود، قرار دهيد.

*خسته شده ايم از اينهمه التماس به تهران!

عضو شورای شهر شیراز، در ادامه، خطاب به جبلی، رییس سازمان صدا و سیما نیز گفت: شيراز، بيش از يك دهه است معطل تصميم رياست محترم آن سازمان، مانده است. خسته شده ايم از اينهمه التماس به تهران!. شوربختانه پروژه ورودي بزرگراه شهيد سليماني، بين تصميم دو وزارتخانه علوم و اطلاعات و آن سازمان محترم، گره خورده است. با پيگيري هاي متعدد، دو وزارتخانه، مراعات حال بد ترافيك شيراز را نموده و به هر تقدير، طرح با آنها  هماهنگ شده است. لطف فرماييد براي رضاي خدا، اميدآفريني و ايجاد اعتماد عمومي  نزد مردم نجيب و عزتمند شيراز كه خسته از بدقولي هاي برخی مسئولين پايتخت نشين، هستند، دستور فرمایید تا زمين پاركينگ سازمان را به بهترين قيمت روز، به شهرداري شيراز في الفور مبايعه نموده و راه را براي اجراي تقاطع ورودي به بزرگراه، باز نمايند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true