×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۲ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
مسئولان به پیامدهای منفی اظهاراتشان بیاندیشند

مسئولان به پیامدهای منفی اظهاراتشان بیاندیشند، به گزارش سيد محی الدین حسینی ارسنجانی خبرنگار فارس اگاه، صفحات اول روزنامه‌های سالهای گذشته تا به امروز و سرتیتر اخبار خبرگزاریها و سایتهای خبری ادارات و سازمانها و دفاتر نمایندگان مجالس ادوار مختلف و مدیران ارشد کشوری از دهها سال پیش تا همین لحظه پر است از انواع سخنان رنگارنگ و قول و وعده دادنها و اظهاراتی که بیشتر آنها محقق نگردیده و قطعا بنا به دلایل و محدودیتهای مختلف کشور ابدا محقق نمیگردد. متاسفانه رسانه ها هم بدون آنکه برگشتی به عقب داشته و قولها و وعده و وعیدهای داده شده مسئولان و اظهارات به آنها عمل نشده از سوی مدیران ملی و محلی در هر جایگاه و لباس را نقد و بررسی کنند یا مورد مطالبه و پرسش قرار دهند باز شاهد درج قولها و وعده و وعیدهای جدید این مدیران در تیترها و صفحات رسانه‌هایشان هستیم بی‌آنکه آب از آب هم تکان بخورد!

مدیران در هر سطح و مرتبه مدیریتی مرتب قول میدهند که به زودی چنین میشود و چنان خواهد شد و انجام می‌شود و انجام خواهیم داد و رسانه ها هم به سرعت این قول و وعده ها را مخابره، یا چاپ و انعکاس داده و خواهند داد. آیا نباید نهادی ناظر بر این همه قول و قرارها و وعده و وعیدهای انجام نشده مدیرانی که به عهد خود عمل نکرده و نمیکنند نظارت داشته باشد و این همه امیدبخشی‌های کاذب برخی مدیرنماها در حل و فصل حداقل مشکلات کشور را از آنان مطالبه کرده یا آنان را بازخواست نماید؟ قبول داریم که عمل به برخی از این حرفها و اجرایی شدن برخی قول دادن‌ها از سوی مسئولان ممکن نبوده و نخواهد بود اما پیامدهای منفی چنین قول و وعده‌هاست که مشکلات فراوان اجتماعی را برای کشور مان به بار آورده و زحمت مجموعه های اداری و غیر اداری را دو چندان می‌کند. بزرگترین آفت و بلای دامنگیر بیشتر رسانه های ما که امکان مطالبه گری و پرسشگری را از آنان گرفته همانا خودسانسوری و نوعی خود تحریمی همراه با محافظه کاری و برخی ملاحظات بی معناست است که آنان را از رسالت و وظیفه اصلی خود دور کرده و فرصت نقادی و انتقادات سازنده از مسئولان و کارگزاران کشور به قصد اصلاح امور کشور و جامعه را از خودشان گرفته اند. رواست تا مدیر انی را که وعده‌هایشان صادق و به هر آنچه گفته و ادعا داشته اما عمل کرده و اعتماد عمومی را کسب کرده‌اند ارتقا داده و تشویقشان کرد و در عوض مدیرانی را که فقط آمدند و رفتند و به قول و وعده های خود عمل نکرده و ناتوان از انجام وظایف خود بوده‌اند را دیگر در سمتها و مدیریتهای مهم و حساس نگمارند تا حساب کار دستشان آید. هیچ مدیری حق ندارد از جانب خود قولی دهد که انجامش در توانش نباشد یا سرمایه های ملی را با قول و وعده دادنهایش بر باد دهد. مدیرانی که نسنجیده و ندانسته و صرفا برای آرامش موقت افراد منتقد یا معترضان به خود و وضع موجود قولی میدهند و امیدی ایجاد میکنند اما به قول داده شده‌اشان در انظار عمومی هرگز عمل نمیکنند هیچگاه موفق نبوده و قطعا در پیشگاه مردم خود نیز سرافکنده و خجل خواهند بود. بنابر این عمل به وعده ها یا فراموش کردن وعده های مدیران دولت و نمایندگان مجلس و بررسی نتایج و پیامدهای مثبت و منفی قول و وعده دادن‌های مدیران ملی و وکلای خانه ملت میتواند آثار مثبت و منفی خود را به دنبال داشته و کشور را به سمت و سوی متفاوتی هدایت کند.

لازم است همه مدیران ارشد و شاغل در پستهای حساس دولتی و غیردولتی با بهره‌مندی از مشاورانی امین و صادق و مطلع و کاربلد این موارد را مستمرا به مدیران خود یاد آوری و گوشزد نمایند تا اعتماد عمومی بیش از پیش تقویت شده و مسیر خدمت برای مدیران لایق  بهتر از گذشته فراهم شده و تسهیل گردد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true