×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
مسائل بین ایران و روسیه با تغییر دولت‌ها تغییر نخواهند کرد

مسائل بین ایران و روسیه با تغییر دولت‌ها تغییر نخواهند کرد، محمد مخبر و ولادیمیر پوتین در حاشیه اجلاس کشورهای سازمان همکاری شانگهای با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

به گزارش فارس آگاه، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه اجلاس کشورهای سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

پوتین در این دیدار گفت: در سال گذشته روابط تجاری بین ایران و روسیه کاهش پیدا کرد خوشبختانه امسال ۱۴ درصد افزایش یافته است، همکاری‌های اقتصادی ما افزایش خواهد یافت و دلیل آن موافقت‌نامه تجارت آزاد میان اتحادیه اوراسیا و ایران است که به امضا رسیده است.

وی تاکید کرد: رفت و آمدهای توریستی نیز افزایش خواهد یافت همچنین تعداد گردشگران روسی به ایران یک چهارم افزایش پیدا کرده است.

مخبر نیز در این دیدار گفت: من صمیمانه از پیام تسلیت شما تشکر می‌کنم. راهبرد بسیار عمیق بین ایران و روسیه راهبردی است که توسط مقام معظم رهبری تنظیم شده و مستمرا پیگیری و نظارت می‌شود.

وی افزود: رهبر ایران گفتند به شما بگویم که مسائل بین ایران و روسیه بسیار عمیق هستند که با تغییر دولت‌ها تغییر نخواهند کرد.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: به وضوح دیده می‌شود که رابطه استراتژیک ایران و روسیه معادلات قدرت در جهان را بهم ریخته و بحث یک‌جانبه‌گرایی تمام شده است.

مخبر شب گذشته به منظور شرکت و سخنرانی در بیست و چهارمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

مخبر  علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، دیدارهای دوجانبه‌ای با برخی سران کشورهای عضو این سازمان خواهد داشت.

سال گذشته و در بیست و سومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به میزبانی هند و به شکل مجازی برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران رسماً به عنوان یکی از اعضای اصلی این سازمان معرفی شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true