×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۲ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
 مشاعره ادبی بر پایه سه واژه “عشق”، “محبت” و “مهربانی”

مشاعره ادبی بر پایه سه واژه “عشق”، “محبت” و “مهربانی”، به گزارش فائزه فیروزی خبرنگار فارس اگاه، با حضور جمعی از فعالان ادبی، شاعران، نویسندگان و اعضاء انجمن های شعر و ادب شیراز سلسله جلسات هفتگی مشاعره در سرای فرهنگی و ادبی و موزه کتاب نوید شیراز برگزار شد.

انتشارات نوید شیراز به مدیریت داریوش نویدگویی و با هدف توسعه و ترویج زبان و ادب پارسی اقدام به اجرای جلسات مشاعره با حضور شاعران پارسی گوی و علاقه مندان به شعر و ادب پارسی نموده است.

نویدگویی در جلسه مشاعره این هفته که با اجرای غلامعلی صابری و با راهبری و مدیریت علی بلک از فعالان فرهنگی استان برگزار گردید درسخنانی کوتاه اظهار داشت:هر کسی ایران و تاریخ و فرهنگ گذشته اش را دوست دارد باید به فکر حفظ و ترویج وتوسعه زبان و ادب فارسی باشد. ناشر و خیر بزرگ کتاب گفت:برپایی جلسات نقد و بررسی متون کتاب و خوانش اشعار شاعران بزرگ و جلسات مشاعره میتواند به این مهم یعنی پاسداشت ارکان اصلی فرهنگ ما که شعر و ادبیات از جمله آنها هستند کمک کند. این چهره ماندگار فرهنگی و مروج علم و دانایی از همه شعرا و ادیبان، نویسندگان و هنرمندان و دوستداران فرهنگ و تمدن ایران برای حضور در برنامه های رایگان سرای فرهنگ و موزه کتاب نوید دعوت بعمل آورد.

*وجود امثال نویدگویی موهبتی بالا برای شیراز شهر راز است.

صابری،مجری و از فعالان فرهنگی و مدیر موسسه ادبی گلواژه نیز گفت: بیاییم باهم عهد ببندیم که حال دل خود را با کتابخوانی و حضور درجلسات شعر و مشاعره خوب کنیم.وی تاکید کرد: تاوآنجا که امکان دارد فرزند ان خود را به اینگونه جلسات شعر و ادب و همایشهای فرهنگی بیاوریم تا انها هم با بزرگان و مشاهیر ادبی شهر و استان و کشورشان اشنا شوند.

محمد حسین بحر العلمی پیشکسوت فرهنگی فارس هم در این نشست ادبی با اشاره به اینکه گذران عمر و صرف وقت در اینگونه جلسات معنوی که به معلوماتمان می افزاید و ساعاتی ما را از مشکلات روزمره دنیا دور میکند جزء مدت زمان عمر محسوب نشده و باید قدر آن را بدانیم.پژوهشگر تعلیم و تربیت از بانوان و اقایان حاضر در این همایش ادبی خواست فرزندانمان را با تاریخ و فرهنگ کهن ایران زمین آشنا و انان را نسبت به این مسائل متعهد و مسئولیت پذیر بار آوریم.

سید محی الدین حسینی ارسنجانی از فعالان فرهنگی و رسانه ای استان هم با قدردانی از همت والای داریوش نویدگویی در تشخص بخشی به فعالان شعر و ادب پارسی و حرمت نهادن به جایگاه مفاخر ادبی و فرهنگی شیراز و فارس وجود امثال نویدگویی را موهبتی بالا برای شیراز و انجمنهای ادبی استان دانسته و تلاشهای او در پنجاه سال فرهنگ گستری ستود.

دبیر اجرایی گروه فرهنگی شاهدان شیراز در ادامه اظهار داشت: متاسفانه آنچه که در این زمانه رنگ و بویی از عشق و محبت و مهربانی داشته کم رنگ گردیده اما چه خوب است در محافل و مجالس ادبی و فرهنگی بخشی از اوقات برنامه های اینچنینی را به شعر خوانی و مشاعره از دیوان اشعار شاعران بزرگ پارسی درباره کلمات حال دل خوب کن صرف شده و بگذرد.

*شاعران و ادیبان و هنرمندان بهترین انسانهای زمانه خویشند.

روزنامه نگار و نویسنده فرهنگ و تمدن فارس افزود: شاعران و ادیبان مردمی و آن دسته از زنان و مردان حاضر در فعالیتها و برنامه های شعر و شاعری و کتاب و کتابخوانی از بهترین و نجیب ترین انسانهای زمانه خویشند که هم خودشان و هم دیگران باید قدر و منزلتشان را بدانند و به بودنشان در عالم هستی مباهات کنند.

مجموعه دار و نسخه پژوه شیراز بیان داشت: موزه کتاب و سرای فرهنگی نوید در دروازه اصفهان شیراز روبروی هتل بزرگ سمس و در جوار گاراژ تاریخی ایران و هند همه روزه میزبان برنامه های مختلف کتاب و کتابخوانی و شعر و مشاعره و نقد و بررسی متون کهن و ماندگار ادب پارسی و پذیرای شاعران و فرهنگوران است.

گفتنی است در این برنامه اقایان محمدرضا رفیعی راد،حمید حفیظ، اسماعیل حامدی فر،فریدون نعمت الهی،بانو ژاله نگهداری و تنی چند از فعالان فرهنگی و ادبی و هنری شیراز حضور داشتند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true