×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
مشکلات زمین اختصاصی فوتبال نابینایان فارس و نوید رفع آن از سوی مسئولان

مشکلات زمین اختصاصی فوتبال نابینایان فارس و نوید رفع آن از سوی مسئولان، ۶ بازیکن از استان فارس به اردوی تیم ملی فوتبال نابینایان دعوت شده اند که بیشترین سهمیه را در کشور به خود اختصاص دادند، این در حالی است که زمین اختصاصی آن ها در ورزشگاه پارس شیراز فاقد امکانات و حتی سرویس بهداشتی است.

به گزارش فارس آگاه، کمبود امکانات از جمله نداشتن زمین استاندارد و اختصاصی مشکلاتی بوده که همواره فوتبالیست های نابینای فارس با وجود شایستگی ها و کسب مقام های جهانی، آسیایی و پارالمپیک سالها با آن مواجه بودند.

زمین اختصاصی،‌ کلید خورد

حدود هفت سال پیش ساخت زمین اختصاصی فوتبال نابینایان در ورزشگاه پارس شیراز کلید خورد و پس از مدتی زمین، فنس گذاری شد تا فدراسیون نابینایان به تعهداتش در مورد گذاشتن دیواره محافظ عمل کند و مجموعه راه اندازی شود.

پس از اینکه زمین بازی آماده شد چندین مرحله میزبانی اردوی تیم ملی نابینایان در شیراز و در زمین اختصاصی برگزار شد اما هر بار ملی پوشان از کمبود امکانات از جمله نبود رختکن، سایبان روی سکوها و سرویس بهداشتی گلایه داشتند و هنوز هم این مشکلات پا برجاست.

فروردین ماه ۱۴۰۱ بود که مدیرکل وقت ورزش و جوانان فارس در سومین مرحله اردوی تیم ملی در شیراز در بین فوتبالیست ها حضور یافت و مقرر شد مشکلات زمین این ورزشگاه حل شود و ساختمانی هم در کنار زمین نیمه کاره راه اندازی شد.

 

مشکلات زمین اختصاصی فوتبال نابینایان فارس و نوید رفع آن از سوی مسئولان
 دیدار مدیرکل وقت ورزش و جوانان با فوتبالیست های تیم ملی نابینایان

مشکلاتی که در پشت وعده ها پنهان ماند

به نظر می رسد رفع مشکلات زمین اختصاصی نابینایان در پشت وعدها پنهان مانده است تا این قشر افتخار آفرین همچنان از نداشتن امکانات بگویند.

بازیکن با تجربه تیم ملی فوتبال نابینایان ایران دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه امکانات موجود در ورزشگاه پارس شیراز در شان بازیکنان این استان نیست و زمین فاقد امکانات است.

احمدرضا شاه حسینی ادامه داد: وعده هایی که در گذشته داده شد محقق نشده و زمین این ورزشگاه که قرار بود میزبان مسابقات بین المللی باشد هنوز رختکن، سرویس بهداشتی و سایبان سکوها درست نشده است.

اراده ای نمی بینم

آقای گل مسابقات پاراآسیایی بیان کرد: از سال ۹۵ که این زمین به بهره برداری رسیده، هنوز ناقص است و نمی دانم چرا با وجود وعده ها اما اراده ای برای رفع آن وجود ندارد و ما را در اولویت قرار نمی دهند؟

شاه حسینی تاکید کرد:‌ در حالی که هزینه های زیادی برای تیم های فوتبال شیراز در لیگ های فوتبال می شود، اگر درصد کمی از آن در اختیار نابینایان قرار دهند مشکل چندین ساله زمین فوتبال آنها در ورزشگاه پارس حل می شود.

نگاه مدیران ورزش فارس که دائم در حال تغییر هستند، عوض شود

این بازیکن ملی پوش افزود:‌ در حالی که ۶۰ درصد از بازیکنان دعوت شده به اردوی جدید تیم ملی از فارس هستند به نظر می رسد نگاه مدیران ورزش استان که دائم در حال تغییر و تحول هستند باید نسبت به ورزش معلولان اساسی تغییر کند.

مشکلات زمین اختصاصی فوتبال نابینایان فارس و نوید رفع آن از سوی مسئولان
 زمین ورزشگاه پارس

امیدواریم مشکل زمین اختصاصی فوتبال نابینایان در کوتاه مدت حل شود

اما سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس با اظهار اینکه مشکلات ورزشگاه پارس شیراز زیاد است، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با وجود مشکلات این ورزشگاه که بیشتر مربوط به زمین فوتبال است هر چقدر اعتبار هم بیاید باید صرف چمن آن شود.

محمدمهدی سرفراز شکوهی در پاسخ به رفع مشکلات زمین اختصاصی فوتبال نابینایان که رختکن، سرویس بهداشتی و سایبان ندارد و خواسته چندین ساله ورزشکاران این رشته است، گفت: باید از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چه اقدامی برای این ورزشکاران پر افتخار می توان انجام داد.

وی اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم مشکلات زمین اختصاصی فوتبال نابینایان در کوتاه مدت حل کنیم تا آنها بتوانند به راحتی تمرین کنند.

اسامی بازیکنان دعوت شده از فارس به تیم ملی

به ایرنا، احمدرضا شاه حسینی، علیرضا ایزدی، علیرضا بخت، مرتضی کریمی، سید سعید موسوی پیر مرادی،حجت الله مزارعی بازیکنان دعوت شده از فارس به اردوی جدید تیم ملی هستند و میثم شجاعیان هم که دروازه بان تیم ملی در گذشته بود از فارس به عنوان مربی در کنار تیم خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اردوی جدید تیم ملی از دوم خردادماه سال جاری در ساری آغاز می شود و تا دهم همین ماه ادامه دارد.

تیم ملی فوتبال نابینایان خود را برای مسابقات جهانی انگلستان که مرداد ماه سال جاری برگزار می شود، آماده می کند.

همچنین تیم ملی پس از مسابقات جهانی خود را برای بازی های آسیایی ۲۰۲۳ هانگِژو چین که آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود، آماده می کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true