×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
مطهری: فهرست صدای ملت سوم اسفند رونمایی می‌شود/احتمال تغییر وجود دارد

مطهری: فهرست صدای ملت سوم اسفند رونمایی می‌شود/احتمال تغییر وجود دارد ، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که فهرست صدای ملت پنجشنبه – سوم اسفند – رونمایی می‌شود، گفت: ۶ نفر زن و بقیه مرد هستند البته احتمال تغییر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی فارس آگاه، علی مطهری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس مجلس دهم امروز – دوشنبه ۳۰ بهمن ماه – و در دومین برگزاری نمایشگاه رسانه های ایران از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی بازدید کرد و در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که فهرست صدای ملت پنجشنبه – سوم اسفند – رونمایی می‌شود، گفت: ۶ نفر زن و بقیه مرد هستند البته احتمال تغییر وجود دارد.

لیست ما منتسب به هیچ حزبی نیست و کاملا شخصی است

مطهری اظهار داشت: زمانی که احساس کردم برخی احزاب و گروه های معتدل قصدی برای دادن لیست ندارند، بنده اعلام کردم که خود من لیستی را از افراد معتدل چه اصولگرا و چه اصلاح طلب ارائه می کنم، افرادی که شاخصه اعتدال و عقل گرایی را داشته باشند افرادی که شعارزده نباشند و به دنبال اصلاح امور کشور باشند.

وی با اشاره به اینکه وقتی این را مطرح کردم، برخی گروه های سیاسی اعلام همکاری کردند وگرنه لیستی که اعلام می کنیم نه لیست اصلاح طلبان است نه اصولگرایان و نه حزب خاصی. لیست ما فردی است، تحت عنوان صدای ملت اما برخی گروه های اصلاح طلب و اصولگرا از آن حمایت می کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: لیست ما تقریبا بسته شده اما در باره دو سه نفر هنوز صحبت هایی وجود دارد که چهارشنبه کامل می شود و روز پنجشنبه – سوم اسفندماه – که روز اول تبلیغات است، رونمایی می شود.

مطهری بیان داشت: اکنون امکان اعلام اسامی لیست نیست چون تبلیغ حساب می شود و تخلف است.

وی تصریح کرد: با همه افرادی که در فهرست صدای ملت هستند هم مصاحبه وهم سوابق آنها بررسی شده است و در این فهرست سه تا چهار نفر از جوان با رده های سنی ۳۰ تا ۴۰ سال حضور دارند.

لیست ما منتسب به لاریجانی، روحانی و رئیسی نیست

وی یادآورشد: درباره اینکه آیا آقای لاریجانی درجریان هست یا نه، ایشان اصلا در جریان لیست ما نیستند و لیست ما نه منتسب به آقای لاریجانی است و نه آقای روحانی و نه آقای رئیسی و نه به هیچ شخصی بلکه لیست شخصی است که برخی گروه های سیاسی گفته اند حمایت می کنیم.

نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اضافه کرد: انتخابات آزاد یعنی همه افرادی که مایل به انتخاب شدن هستند بتوانند در انتخابات شرکت کنند و در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند، من در دوره قبل تنها به خاطر اظهار نظر رد صلاحیت شدم

مطهری ادامه داد: انتخابات آزاد انتخاباتی است که همه افرادی که مایل به انتخاب شدن هستند و هیچ فساد مهم اقتصادی، اخلاقی و سیاسی مانند جاسوسی ندارند امکان شرکت داشته باشند و در معرض رأی مردم قرار گیرند و انتخاب با مردم باشد نه اینکه به صرف یک انتقادی که در گذشته داشتند، افراد رد صلاحیت شوند و فقط گروه خاصی بتوانند انتخاب شوند.

وی با اشاره به اینکه من خودم در دوره قبل صرفا به دلیل اظهار نظر رد صلاحیت شدم که چرا فلان روز این حرف را زده ای؟ اظهار داشت: شورای نگهبان هم این موضوع را قبول دارد و در جلسه ای که داشتیم، دلایل‌شان همین ها بود و اگر من می گفتم بله حرف شما درست است، من را تایید می کردند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همین موضوع سوال است که چرا ۴ سال قبل مرا رد صلاحیت کردند و امروز تایید کرده اند آن هم با توجه به اینکه من هیچ تغییری نکرده ام.

برای لیست شهرستان‌ها تصمیم جدی نگرفته‌ایم

مطهری در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست گفت: برای لیست شهرستان‌ها تصمیم جدی نگرفته‌ایم؛ اما اگر لیست بدهیم، برای آن جاهایی است که اولاً نیاز باشد، ثانیاً آن افراد را کاملا بشناسیم. در غیر این صورت لیست سراسری نخواهیم داشت، چراکه کار بسیار دشواری است.

وی بیان داشت: از حمایت بزرگان جریان اصلاحات مثل خاتمی و ناطق از لیست‌مان اطلاع ندارم؛ باید از خودشان بپرسید.

قهر از صندوق ها راه اصلاح امور نیست

این فعال سیاسی در ادامه با تاکید بر اینکه نهادهایی که در کنار مجلس قانونگذاری می کنند باید رویه خودشان را کنار بگذارند، افزود: بیانیه روزنه بیانیه خوبی است و حرف اصلی آن این است که ما از هر فرصتی برای اصلاح امور باید استفاده کنیم. و با وجود انتقاداتی که به نظام داریم ولی از فرصت انتخابات باید استفاده کنیم و افرادی که وارد مجلس می شوند باید برخی رویه ها را تغییر دهند و در مردم امید ایجاد کنند.

مطهری با بیان اینکه اینکه از صندوق قهر کنیم راه اصلاح امور نیست و اوضاع بدتر می شود، اظهار کرد: ضمن اینکه ما به بسیاری از رویه ها و به ویژه دو انتخابات گذشته انتقاد داریم و معتقدیم انتخابات آزاد نبود و مردم خواهان این هستند که شیوه دو انتخابات گذشته تکرار نشود، راه حل این نیست که کنار بکشیم. مردم با عزم راسخ شرکت کنند و در کشور امید ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: از طریق مجلس می شود کارهایی را انجام داد از جمله اینکه مجلس به جایگاه اصلی خود برگردد. مشکل ما این است که مجلس در جایگاه خودش در قانون اساسی قرار ندارد.

نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی با اشاره به اینکه مجلس طی سال های اخیر دایما تضعیف شده و تا حد زیادی استقلال خود را از دست داده است، اضافه کرد: اگر افرادی بتوانند وارد مجلس شوند و سعی کنند مجلس را به جایگاه خودش در قانون برگردانند باید وارد عرصه شوند. مجلس باید تنها نهاد قانونگذاری باشد و نهادهایی که در کنار مجلس قانون گذاری می کنند کم کم رویه خود را کنار بگذارند.

امکان تغییر مجلس در آینده وجود دارد

مطهری بیان داشت: در بین نامزدهای تایید صلاحیت شده ما افراد معتدل و حتی اصلاح طلب هم داریم از این رو اگر مردم مشارکت حداکثری داشته باشند تعداد قابل توجهی از این ها می توانند وارد مجلس دوازدهم شوند.

وی با بیان اینکه در مجلس حتی با یک اقلیت قوی می توان هم‌ تغییر ایجاد کرد و هم صدای مردم شد تا مجلسی یکدست نباشد، یادآورشد: برخی افراد شاخص مانند جعفرزاده ایمن آبادی ، رشیدی کوچی و سایر افراد رد صلاحیت شدند ولی در بین افراد تایید صلاحیت شده که در شهرهای مختلف پراکنده هستند تعداد قابل توجهی از افراد معتدل و حتی اصلاح طلب وجود دارند و مردم می توانند به آنها رای دهند و امکان ایجاد تغییر در مجلس آینده وجود دارد.

بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران روز گذشته – ۲۹ بهمن ماه – طی آیینی رسمی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد. رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.

نمایشگاه رسانه‌های ایران با برگزاری ۸۰ نشست به مدت ۴ روز تا دوم اسفند از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دایر است.

۴۰ نشست در این نمایشگاه به طور تخصصی با محور رسانه برگزار می شود که شامل تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسائل پیش‌روی حوزه رسانه است.

با توجه به اینکه حماسه مقاومت مردم فلسطین و طوفان الاقصی از مهر امسال در صدر اخبار منطقه و جهان قرار گرفته است، با ابتکار معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ١٢ رسانه جبهه مقاومت از افغانستان، پاکستان، ترکیه، تونس، عراق، یمن، فلسطین و لبنان در این نمایشگاه حضور دارند تا مهم‌ترین اخبار محور مقاومت را منعکس کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true