×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
معدوم‌سازی ۱۹ تن کالای غیرمجاز سلامت‌محور در سلامت‌محور

معدوم‌سازی ۱۹ تن کالای غیرمجاز سلامت‌محور در شیراز، رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز از معدوم‌سازی بیش از ۱۹ تن کالای سلامت محور کشف شده در این شهر خبر داد.

 

به گزارش فارس آگاه، علیرضا شریعتی در خصوص این خبر بیان کرد: ۱۹ هزار و ۵۸۶ کیلوگرم کالای سلامت محور کشف شده شامل انواع ترشیجات و شوریجات، رب گوجه فرنگی، آب‌لیمو، کیک، پاستیل، آبمیوه، نوشیدنی‌های گازدار و مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته با دستور مقام قضائی و با حضور نمایندگان اداره مالیات و شرکت توزیع‌کننده و نماینده مرکز بهداشت، با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های زیست محیطی در سایت دفن بهداشتی زباله شیراز معدوم‌سازی شد.

وی در مورد شرایط تولید و نگهداری مواد غذایی نیز گفت: برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی و جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها از مواد افزودنی در غذا استفاده می‌شود که به مرور زمان و در شرایط نگهداری غیر بهداشتی از اثر این مواد کاسته شده و زمینه مناسب برای رشد میکرو ارگانیسم‌های خطرناک در مواد غذایی فراهم می‌شود، بنابراین استفاده از مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و نزدیک به تاریخ انقضای محصول می‌تواند باعث تهدید سلامت مصرف‌کنندگان شود.

شریعتی افزود: از عمده دلایل فساد این اقلام می‌توانیم به شرایط نامناسب دمای نگهداری، چیدمان غیر اصولی و نبود تهویه مطبوع در انبار نگهداری اشاره کنیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true