true
با تامین به موقع زیر ساخت ها و شتاب گرفتن حرکت بیمه ایران در توسعه ابزارهای فنآوری اطلاعات IT)) ، راه اندازی سامانه بیمه ایران من و تکمیل و تجهیز مرکز جامع پاسخگویی به ذینفعان و مشتریان (SRM)، ارائه خدمات دیجیتال به هم میهنان و بیمه گری هوشمند در شرکت سهامی بیمه ایران به دروازهای ورود به جهان شگفت انگیز هوش مصنوعی رسید.
به گزارش فارس آگاه به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، حسن شریفی مدیر عامل و رییس هیات مدیره بیمه ایران با بیان این مطلب در آستانه برگزاری «پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)» گفت: نمایشگاه امسال صنعت مالی محلی مناسب خواهد بود برای ما و صنعت بیمه کشور به منظور معرفی آخرین دستاوردها و نوآوری های بدست آمده در زمینه بیمه گری هوشمند و طرح های جدید بیمه ای که حاصل توجه به موقع و عمیق مدیران دو دهه اخیر راهبر صنعت بیمه کشور به تهیه زیر ساخت های لازم برای رسیدن به توفیق های کنونی در حوزه بیمه گری دیجیتال است. معرفی «طرح تخمین ریسک خسارت بیمه گذاران بیمه بدنه خودرو با استفاده از داده کاوی و هوش مصنوعی» از جمله این توفیقات است.
شریفی، بهره گیری از نظامات و ابزارهای هوشمند و مجازی از جمله تلفن همراه، پادکست های صوتی و تصویری، شبکه های مجازی و کانال های اطلاع رسانی، پورتال و درگاه های درون و برون سازمانی و . . . در بیمه ایران را از جمله برنامه های در دست اقدام حوزه برنامه ریزی و نوآوری این شرکت دانست و افزود: در همین زمینه و با هدف شتاب بخشیدن به حرکت بیمه ایران در توسعه خدمات دیجیتال و بیمه گری هوشمند واحد زیرساخت های شرکت، راه اندازی تجهیزات جدید routing بعنوان هسته اصلی مسیریابی شبکه گسترده سراسر کشور و خروج تجهیزات قدیمی از سرویس؛ ارتقای پهنای باند مراکز استان به مرکز داده و افزایش سرعت دسترسی استانها به مرکز داده؛ طراحی و پیاده سازی عملیات پشتیبان گیری اتوماتیک از داده ها و اجرا و اتمام فاز اول این پروژه؛ اجرای طرح ثبت لاگ ها در تجهیزات مرکز داده و تجهیزات شبکه سراسر کشور؛ ارتقای سامانه اتصال نمایندگان به مرکز داده و راه اندازی تجهیزات پشتیبان برای مواقع بروز خطای کارکردی در تجهیزات اصلی (به گونه ای که بصورت اتوماتیک تجهیزات پشتیبان وارد مدار می شوند) و راه اندازی سامانه دیتاگارد برای اتوماسیون اداری، جهت حصول اطمینان از پایداری سرویس و عدم از دست دادن
داده ها در زمانهای بروز خطا در سامانه اصلی را در دست اجرا دارد
مدیرعامل بیمه ایران، در ادامه با اشاره به فعالیتها و دستآوردهای واحد تولید و توسعه نرم افزار این شرکت، راه اندازی سامانه پرداخت برخط خسارت ثالث در سامانه بیمه ایران من در کل کشور، پیاده سازی و عملیاتی کردن فاز پایلوت سامانه جامع درمان، طراحی پرداخت برخط خسارت بدنه، خسارت جانی در سامانه بیمه ایران من را از جمله مهمترین توفیقات شرکت در سال گذشته دانست و افزود: در همین زمینه، طراحی و پیاده سازی فاز پایلوت سامانه ارزیابان خسارت، راه اندازی سامانه آیین نامه حدود و اختیارات در رشته مسئولیت (شروع مرحله پایلوت)، صدور برخط بیمه ثالث و بدنه، طرح های آتش سوزی و عمر و حادثه زائران اربعین حسینی در سامانه بیمه ایران من، تفویض اختیارات به صورت سیستمی به اداره کل استان ها، طراحی برنامه موبایلی درمان، طراحی سامانه خسارت و درمان جدید و صدور بیمه نامه های کشتی از دیگر برنامه های کاربردی بوده است که در چارچوب تعهدات ما به شعار «ارائه خدمات بی منت به مردم» به اجرا گذاشته شده است.
رییس هیات مدیره بیمه ایران، همچنین از به اتمام رسیدن مراحل «طرح پوشش تکمیلی خودرو های نامتعارف در بیمه بدنه خودرو» خبر داد و گفت: طرح بیمه عمر امید مادر با پیشرفت ۴۰ درصدی، طرح تخمین ریسک خسارت بیمه گذاران بیمه بدنه خودرو با استفاده از داده کاوی و هوش مصنوعی با پیشرفت ۵۰ درصدی و طرح بیمه مسئولیت سرپرست طفل یا مجنون (خطای محض) با پیشرفت ۴۰ درصدی از دیگر طرح های ابتکاری بیمه ایران است.
شریفی، هماهنگی و برنامه ریزی به منظور ایفای مسئولیتهای اجتماعی شرکت در حوزه آموزش عمومی بیمه گذاران، خانواده همکاران و تمامی ذی نفعان را از برنامه های مهم خود و مجموعه همکاران بیمه ایران خواند و اظهار کرد: تشکیل کارگروه فضای مجازی با هدف تهیه، تدوین و انتشار محتوای علمی-آموزشی در فضای مجازی، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی جهت دریافت گواهی کانون ارزیابی شایستگی همکاران، طراحی و ارائه طرح مستند سازی تجارب خدمتی کارکنان در شرف بازنشستگی، برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی (غیر حضوری، فنی و تخصصی بیمه مهندسی) و نیز برنامه ریزی، هماهنگی، تامین اعتبار و اخذ مجوزهای لازم به منظور ثبت نام و بهره مندی کلیه مدیران و همکاران از دوره های آموزشی مرکز آموزش مدیریت دولتی و مراکز تایید صلاحیت شده از مهمترین راهکارهای شرکت است که توسط معاونت برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران و در حوزه آموزش به اجرا گذاشته شده است. در این زمینه قابل ذکر است که سال قبل بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر-ساعت دوره های آموزشی حضوری و غیر حضوری برای کارکنان و مدیران شرکت و نمایندگان سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.
مدیرعامل بیمه ایران، تشکیل کمیته توسعه و تحول فنآوری اطلاعات و آمار و پیش پروژه تدوین استراتژی فناوری اطلاعات و آمار در بیمه ایران را یکی از مهمترین اقدامات شرکت در توسعه و تقویت برنامه های مدیریت فنآوری اطلاعات دانست و گفت: برگزاری جلسات با قوه قضائیه و نهایی سازی تفاهم نامه جهت دریافت وب سرویس های مورد نیاز، اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی: https://iran.gov.ir/ و ارائه خدمات سامانه بیمه ایران من، از کانال دولت و برگزاری جلسات با سازمان نظام پزشکی جهت توافق و تعامل برای دریافت وب سرویس های مورد نیاز (برای نسخه برخط) از توفیقات بزرگ بیمه ایران در حوزه فنآوری اطلاعات بوده است.
حسن شریفی در پایان با اشاره به برنامه های مصوب بیمه ایران در زمینه توسعه خدمات دیجیتال، اجرای پروژه تماس مستقیم و پاسخگویی مدیران با ذی نفعان در مرکز جامع پاسخگویی به مشتریان و ذینفعان ( SRM)، راه اندازی خط مخصوص پاسخگویی به خسارت دیه و تحلیل گزارشات آماری در این مرکز، تسریع در ایجاد و راه اندازی سامانه باشگاه مشتریان و تهیه و تدوین گزارش امنیت سایبری در بیمه ایران را از جمله مهمترین این برنامه ها در سال جاری خواند.
true
true
https://farsagah.ir/?p=14765
true
true