true

به گزارش فارس آگاه، مدیرعامل شرکت گلدن تایم بهعنوان دبیرخانه رسمی ۳۵BCN با بیان این مطلب اظهار داشت: پروژه ۳۵BCN بر مدل کنسرسیومهای موضوعی با شخصیت حقوقی مستقل استوار بوده و هر کنسرسیوم در یک حوزه مشخص از جمله گردشگری، سلامت، فناوری، فرهنگ و صنایع خلاق، انرژیهای تجدیدپذیر، ورزش و شهر هوشمند تأسیس میشود و از ظرفیت کامل برای انعقاد قراردادهای مستقیم با سرمایهگذاران و نهادهای بینالمللی برخوردار است.
علیرضا حیدرپور با تشریح مدل راهبردی ۳۵BCN و تاکید بر اینکه همسویی، تلاقی بین نیازهای محلی و اولویتهای جهانی، شفافیت و قابلیت سنجش و مقیاسپذیری بینالمللی از اصول این پروژه است، گفت: یکپارچهسازی زیرساختها، نهادها، ظرفیتها و خدمات شهر بارسلونا در قالب بستههای پروژه استاندارد به سرمایهگذاران نهادی، شرکتهای چندملیتی، گردشگری تخصصی (MICE، سلامت، ورزش، فرهنگ)، شبکههای دانشگاهی و سازمانهای چندجانبه برای سرمایهگذاری عرضه میشود.
حیدرپور با بیان اینکه برای هر یک از سرمایهگذاران، زنجیره ارزش تعریف شده است، درباره مدل کنسرسیومهای موضوعی توضیح داد که در این راستا، سه مدل از جمله «تأسیس کنسرسیومهای موضوعی با شخصیت حقوقی مستقل شرکت تجاری (UTE/SPV)»، «حاکمیت شرکتی و حسابرسی مستقل، رعایت الزامات GDPR، AML، KYC، ESG و فرآیندهای شفاف در مناقصه و قرارداد» و «توانایی انعقاد مستقیم قرارداد با سرمایهگذاران و نهادهای بینالمللی» تعریف شده است.
او با اشاره به اینکه حوزههای فراهم شده برای سرمایهگذاری و مشارکت اقتصادی، متنوع و قابل انتخاب است، اضافه کرد: این حوزهها شامل توسعه اقتصادی و اشتغال، سرمایهگذاری و ابزارهای مالی، گردشگری تخصصی و کنگرهای (MICE)، فرهنگ و صنایع خلاق، سلامت و نوآوری علمی، زیرساخت، حملونقل و شهر هوشمند، انرژی، محیطزیست و پایداری و ورزش و تفریح است.
نماینده رسمی هلدینگ CBSP اسپانیا در ایران همچنین درباره همکاریهای بینالمللی و برنامهریزیهای انجام شده برای جلب و جذب مشارکت نهادهای جهانی در اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: به منظور بهرهگیری از همکاریهای بینالمللی، اقدامات لازم برای بهرهگیری از توان شرکای عمومی و نهادی خارجی، سرمایهگذاران و بخش خصوصی بینالمللی، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی، فدراسیونها و انجمنهای بخشی و آژانسها و اتاقهای بازرگانی صورت گرفته است.
علیرضا حیدرپور در پایان با تاکید بر اینکه هدف از برپایی مجمع راهبردی BCN35 نهتنها تقویت روابط تجاری، بلکه ایجاد شبکهای جامع از همکاریهای اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، آموزشی و فناوری است که میتواند به توسعه پایدار در هر دو کشور منجر شود، تصریح کرد: ۳۵BCN یک ابتکار نهادی، اقتصادی و تجاری با ماهیت خصوصی است که با هدف سازماندهی ظرفیتهای محلی شهر بارسلونا در حوزههای زیربنایی، فرهنگی، ورزشی، علمی و نوآورانه طراحی شده است.
true
true
https://farsagah.ir/?p=67298
true
true