×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
مقابله جدی شهرداری با تخلفات ساخت‌وساز و دلالی

ناظر شورای شهر شیراز در منطقه ۶ شهرداری شیراز:۵۴ رای تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰،سال گذشته در این منطقه اجرا شد، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه،در طول ۴ماه ابتدای سال جاری ۳۳ رای تخریب تخلفات حوزه ساخت و ساز در منطقه ۶شهرداری شیراز به اجرا در آمده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه شش شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران با بیان مطلب فوق گفت: هزینه متخلفان تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز در باغ های گروه یک سنگین است و با بررسی مجدد پرونده های که دارای رای کمیسیون ماده صد است، دلالان شناسایی می شوند تا از بروز تخلفات مشابه در باغ های قصردشت  جلوگیری به عمل آید.

مسعود زارعی تصریح کرد: پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی در سطح منطقه شش است که در این راستا با تشکیل تیم گسترده ای از جمله تیم همپوشان و استفاده از تبصره ۲ ماده ۱۰قانون حفظ اراضی و باغ ها کار رصد باغات دنبال می شود.

وی اظهار داشت: در حالی که سال گذشته تعداد ۵۴ رای کمیسیون ماده صد صادر و این آرا اجرا و تخریب انجام شد تنها طی ۴ ماه ابتدا  سال جاری تعداد ۳۳مورد رای تخلفات صادر شده و تخریب نیز انجام شد.

زارعی ادامه داد: البته علاوه بر منطقه شش به منطقه ۱۰ نیز اعلام کرده ایم برای  تمام تخلفاتی که انجام شده پرونده های قضایی تشکیل شود و در کنار آن از سوی دیگر در حال تلاشیم در این طرح شناسایی دلالان صورت  گیرد.

ناظر شورای شهر تصریح کرد: تعریض خیابان معالی آباد و تملک های این خیابان یکی از مهمترین پروژه های ما در این منطقه بود که در این راستا برای باز کردن گره این خیابان ۲۰ واحد تجاری باید تملک شود که در حال انجام است.

وی افزود:  یکی از پروژه های اجرایی دیگر در سطح منطقه شش، تقاطع  قصردشت است که به دلیل مسائل تملک، اجرای کار این پروژه متوقف شده بود که در این خصوص اقداماتی انجام شده است.

زارعی تصریح کرد: با توجه به اینکه تصفیه خانه لوکال در سطح این منطقه توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز احداث می‌شود، شهرداری منطقه شش موظف است تقویت شبکه های آبرسانی ۱۰۰ لیتر بر ثانیه باغات را پیگیری کند.

*کسب رتبه برتر عملکردی در میان مناطق یازده گانه

شهردار منطقه ۶شیراز هم در این نشست از احداث ۲ مخزن آب برای جمع آوری بارش های باران در زمستان و استفاده از آن در آبیاری فضای سبز درتابستان در مناطق ۶ و ۱۰ خبر داد و اظهار داشت: طی ۲سال گذشته با همکاری شورای شهر تعداد ۵ پارک محله ای احداث شده است .

مسعود قادری از احداث پل عابر پیاده مکانیزه و پیاده روسازی خیابان معالی آباد، خیابان شهید کسایی و کوچه ۲۳ میرزای شیرازی به عنوان برخی پروژه های در دست احداث این منطقه یاد کرد وگفت: عملیات لوله گذاری جمع آوری و دفع آب‌های سطحی در خیابان گلخون، فرهنگ شهر … نیز  از دیگر پروژه هایی است که برای رفع آبگیری معابر در زمان بارندگی انجام شده است .

وی با اشاره به بهره برداری از باغ خانواده ۲هکتاری در سه راه قدوسی، پارک محله ای کوچه ۱۹ فرهنگ شهر و باغ کودکانه خیابان شهید رمضانی تصریح کرد: همچنین باغ پرندگان در انتهای بلوار شهید چمران به عنوان پروژه سرمایه گذاری و احداث مسیر دوچرخه سواری از منصور آباد تا ارتفاعات اکبر آباد در مسیر پارک بزرگ کوهستانی نور شهرداری شیراز و ایجاد خیابان الگو از پروژه‌هایی است که در دستور کار منطقه قرار گرفته است.قادری از کسب رتبه اول عملکرد این منطقه در میان شهرداری های مناطق یازده گانه خبر داد.

شهردار منطقه ۶ شیراز در خصوص  جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز  گفت: در این زمینه ما بازوی قوی به نام  تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی و باغ ها را در کنار کمیسیون ماده صد در برخورد با تخلفات ساخت و ساز در دل باغ ها داریم و با نصب بنرهای اطلاع رسانی در ۱۱نقطه شهر و استفاده از ظرفیت های قانونی هزینه تخلفات از جمله تغییر کاربری باغ های قصر دشت برای مخلفان بسیار سنگین شده است

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true