×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
مهار آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده تنگ بستانک مرودشت

مهار آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده تنگ بستانک مرودشت، آتش‌سوزی که روز‌های گذشته در حاشیه بهشت گمشده و منطقه تنگ بستانک شهرستان مرودشت رخ داده بود، با تلاش مشترک محیط‌بانان، نیرو‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، آتش‌نشانی، بسیجیان، پایگاه مقاومت و سمن‌های محلی بخش کامفیروز جنوبی مهار شد.

به گزارش فارس آگاه، یوسف حسنی، اظهار کرد: این آتش‌سوزی در حاشیه تنگ بستانک، معروف به مور سیرک رخ داد و به سرعت در حال گسترش بود و با تلاش نیرو‌های دوستدار محیط زیست مهار شد.

در ادامه گفت: با توجه به گزارش دریافتی مبنی بر آتش‌سوزی در منطقه تنگ بستانک نیرو‌های یگان این اداره با نیرو‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، آتش‌نشانی، بسیجیان و سمن‌ها در محل حاضرشده و با تجهیزات در اختیار مانع گسترش آتش به محدوده با پوشش درختی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت بیان کرد: در این رخداد بخش کوچکی از محل که دارای پوشش علفی بود طعمه حریق شد، با توجه به بارندگی فصلی پوشش گیاهی افزایش یافته و پس از خشک شدن با کوچک‌ترین سهل‌انگاری دچار حریق شده و کنترل آن در مناطق صعب‌العبور سخت می‌شود که این امر می‌تواند باعث آسیب به زیستگاه حیات وحش شود.

به نقل از تسنیم، حسنی خواستار دقت بیشتر گردشگران در عبور از مناطق شد و افزود: عرصه‌های طبیعی، محیط زیست، مراتع و جنگل‌ها از جمله مناطقی هستند که در سال‌های اخیر از تیغ سهل‌انگاری انسانی زخم‌های زیادی خورده است که شاید درمان آن سال‌ها و قرن‌ها زمان ببرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true