×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
می‌خواهم بانوی حساب جهان شوم

می‌خواهم بانوی حساب جهان شوم، فارس آگاه/فارس دانش‌آموز نخبه اهل فارس و عضو تیم المپیاد هندسه جمهوری اسلامی، امیدوار است که با تلاش مضاعف به بانوی ریاضی‌دان جهانی بدل شده و پرچم ایران را بر بلندای علم به ویژه ریاضیات؛ همچنان در اهتزاز نگه‌دارد.

ریاضی همانند دیگر علوم، دنیایی گسترده دارد که هنوز دانشمندان به انتهای آن نرسیده‌اند؛ کهکشان جذابی که بسیاری را به خود جذب کرد و برای کشف ناشناخته‌هایش به درون خود کشید. انسان‌هایی که ریاضیات ماندگارشان کرده است.

در میان دانشمندان جهان، نام ایرانیان زیادی به چشم می‌خورد که یکی از یگانه‌ترین‌هایشان، پرفسور مریم میرزاخانی بود؛ این دنیای پیچیده و جذاب، امروز هم در میان نوجوانان و جوانان به ویژه دختران دهه هشتادی، علاقه‌مندان بسیاری دارد و فاطمه حسینی‌پور، یکی از آنهاست.

این ریاضی‌دان نوجوان دارابی که در مدرسه فرزانگان شیراز مشغول تحصیل است، به خبرنگاران گفت: امیدوار هستم که در آینده همچون مریم میرزاخانی، بانوی نخبه ریاضی ایرانی، خود و ایران را به بلندای علم حساب برسانم.

او متولد سال ۱۳۸۹ و اکنون دانش‌آموز پایه هشتم است و ورودش به دنیای ریاضی و پیشرفت در این مسیر را مربوط به دوران کودکی اش دانست و گفت: در کودکی، اطرافیان و خانواده متوجه استعداد من شدند و پدر و مادرم من را در این مسیر قرار دادند و این باعث شد محاسبات ذهنی قوی داشته باشم، به شکلی که در درس ریاضی قبل از اینکه در مدرسه درسی ارائه شود، راه‌ها و روش‌هایش را می‌یافتم.

این دانش‌آموز المپیادی با بیان اینکه از ۵ سالگی “ucmass” را شروع و از حدود ۶_۷ سالگی در مسابقات شرکت کرده و مقام‌های زیادی به دست آورده است، گفت: مقام دوم استانی UMass (محاسبات ذهنی و چرتکه) در سال ۹۷، مقام اول استان UMass در سال ۹۸، مقام اول کشوری UMass در سال های ۹۷ و ۹۸ و ۹۹، مقام اول جهان UMass در سال ۲۰۱۸ در مالزی بخشی از آنها بود و بعد هم مقام سوم ucmass در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱،‌ مدال طلای مسابقات Singa (ریاضیات سنگاپور) در سال ۲۰۲۲، مدال برنز مسابقات ریاضی سینگا فاینال، مدال طلای مسابقات ریاضی sasmo (المپیادهای ریاضی مدارس سنگاپور و آسیا) در سال ۲۰۲۲ و البته مدال نقره این مسابقات در سال ۲۰۲۳ را هم کسب کرده‌ام.

عضو تیم ملی المپیاد دانش آموزی کشور در خصوص علاقه اش به هندسه نیز صحبت کرد و ادامه داد: از ابتدا علاقه زیادی به هندسه داشتم و این باعث شد در مسابقه هندسه IGC شرکت کنم که برای‌ اولین بار هم برگزار میشد و در این مسابقه مقام آوردم و عضو تیم ملی این رشته شدم.

حسینی پور به اهداف و الگوهای خود نیز اشاره و اضافه کرد: به نظر من دنیای ریاضی خیلی زیباست به خصوص هندسه، بازی با اشکال و اعداد که در نهایت به یک قاعده خاص می‌رسد، ساخت فرمول ها، جبر و به خاطر همین علاقه شدید، دوست دارم بتوانم دیگران و علاقه‌مندان را با این مسیر بیشتر آشنا کنم، برای مثال دوست دارم بتوانم روش های سریع و آسان تری برای مسائل ریاضی پیدا کنم تا همگی بتوانند از آن استفاده کنند و میخواهم از علمی که دارم در راستای کمک و خدمت به دیگران استفاده کنم.

وی ضمن بیان اینکه معتقد است انجام فعالیت های دیگر درکنار درس لطمه ای به آن وارد نمی‌کند، گفت: از کودکی در زمینه های مختلف فرهنگی، ورزشی، قرآنی و آموزشی مختلفی شرکت کردم و این فعالیت ها هیچ لطمه ای به درس های مدرسه ام وارد نکرده، درواقع من معتقد هستم در کنار درس باید رشته های غیر درسی را نیز دنبال کرد.

حسینی‌پور گفت: در قدم اول خدا را یاری دهنده اصلی خودم می‌دانم و در قدم دوم پدر و مادرم بسیار به من اهمیت دادند و برایم وقت گذاشتند و به خوبی مرا تشویق کردند که مدیون آنها هستم و در نهایت معلمان خوبی که داشتم و تشویق هایی که باعث شد علاقه و استعداد خود را بشناسم و امیدوارم روزی بتوانم زحمات همه آنها را جبران کنم.

نوجوان عضو تیم ملی هندسه ایران، مریم میرزاخانی را یکی از الگوهای علمی خود معرفی و اضافه کرد: به نظرم همه باید برای یک بار هم که شده، با دنیای ریاضی آشنا شوند و زیبایی‌های فراتر از تصور آن را لمس کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true