×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
میزبانی شیراز از رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور

میزبانی شیراز از رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس، با اظهار اینکه  شیراز برای دومین سال متوالی میزبان مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) است،گفت:‌ در این رقابت ها حدود  یک هزار دانش‌آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه از ۳۲ استان شرکت دارند.

 

به گزارش فارس آگاه، سید کاظم حسینی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود:‌ این مسابقات با نام و یاد شهید عبدالکریم ماندگاری از معلمان فارس که به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک می‌کردند، برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ دانش‌آموزان سندروم داون، کم شنوا و نابینا در این مسابقات در پنج رشته ورزشی که ۵۶۰ نفر از آنان دانش‌آموزان پسر و ۳۸۹ نفر نیز دختران هستند از دهم تا بیستم مرداد ماه به رقابت می پردازند.

حسینی ادامه داد: ‌مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پسران از ۱۰ تا ۱۴ مرداد و دختران هم از ۱۶ تا ۲۰ مردادماه برگزار می‌شود.

وی گفت :‌ دانش آموزان پسر در رشته‌های فوتسال، گوی‌رانی و دو و میدانی و در گروه دختران هم در رشته‌های پینگ پنگ، گوی‌رانی و دو ومیدانی باهم به رقابت می‌پردازند.

 تکاپوی شیرازی ها برای میزبانی مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور
 نشست برگزاری مسابقات دانش آموزان با نیازهای ویژه

 

بازگشت بازماندگان از تحصیل

حسینی با تاکید بر اهمیت توجه به نیازهای دانش‌آموزان مدارس استثنایی، ادامه داد: پارسال با کار تحقیقاتی که با همکاری مرکز آمار انجام شد از بین بازماندگان از تحصیل ۸۰۰ نفر در استان شناسایی شدند که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بودند که این افراد جذب و به مدارس بازگردانده شدند.

همچنین در این نشست رییس اداره آموزش استثنایی فارس هم با اشاره به اینکه مهمترین درس در مدارس استثنایی تربیت بدنی با نگاه درمانی استٰ، بیان کرد: در این مسابقات علاوه بر نگاه تربیتی برای دانش‌آموزان سعی شده تا با فرهنگسازی در جامعه، توجه عموم را به این دانش‌آموزان و افراد و نیازهای آنان جلب کنیم.

توجه جدی به حمل و نقل در اتوبوس ها

خلیل عابدی ادامه داد:‌ متاسفانه در بحث حمل و نقل عمومی با وجود اینکه امکانات برای این افراد دراتوبوس‌ها از طریق سازنده تعبیه شده اما مورد استفاده قرار نمی گیرد،‌ نیاز است تا علاوه بر فرهنگسازی توجه ویژه ای به بحث رفت و آمد این افراد در سطح شهر شود.

به نقل از ایرنا، وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه مسوولان باید مشکلات افراد نیازمند در جامعه را جدی بگیرند، گفت: سال گذشته شورای شهر شیراز بعد از تهران مصوبه‌ای برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی داشتند که امسال برهمین اساس در بودجه ۱۴۰۲ تمام هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به شهرداری‌ها سپرده شده است که نیاز است به این مهم توجه ویژه شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true