×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۵ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
نام بانک‌هایی که پول مردم فارس را در استان‌های دیگر خرج می‌کنند، اعلام می کنیم

بررسی رفع موانع تولید در میز خدمت مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، یکی از کسادی بازار و سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌ها بر سر راه فعالیت خود می‌گوید، دیگری از مالیات سنگین و درآمد اندک. هر کدام از آنها دغدغه‌ای بر سر راه فعالیت دارد، اما اکثریت آنها با یک دغدغه و درد مشترک مواجه هستند و آن عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات و مشکلاتی از این دست است.

اینها بخشی از مشکلاتی است که تعدادی از اهالی حوزه تولید و اقتصاد در میز خدمت مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس مطرح کردند.

مرتضی شریفی در حاشیه این برنامه در گفت‌و‌گو با فارس اگاه گفت: به مناسبت هفته دولت و با همت اتاق بازرگانی شیراز میز خدمتی در محل این اتاق تشکیل شد تا در راستای رفع مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی، صنعتگران و کارآفرینان و به ویژه مشکلاتی که با برخی دستگاه‌های اجرایی دارند و بر روند تولید و کسب‌وکار آنها تاثیر می‌گذارد، تصمیم‌گیری شود.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط، در این میز خدمت ۱۸ نفر از فعالان حوزه کسب‌وکار حضور داشتند که مشکلات و مسائل فراروی فعالیت خود را مطرح کردند.

شریفی گفت: اهم مشکلاتی که در این برنامه مطرح شد، حول مباحث بانکی و در ادامه مشکلاتی با برخی از دستگاه‌ها از جمله دستگاه مالیاتی، تامین اجتماعی و سایر مباحث بود.

وی اظهار داشت: در این بین برخی مشکلات را توانستیم با انجام چند تماس به صورت تلفنی به سرانجام برسانیم، اما برخی دیگر از مشکلات مطرح شده باید در جلسات کارشناسی بررسی شود و یکی دو مورد هم نیازمند آن بود که در کارگروه تسهیل استان طرح شود تا موضوع به طور کامل رصد و برطرف شود.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تصریح کرد: روند برگزاری میز خدمت اینگونه بود که مطالب مطرح شود و سپس برخی که تلفنی قابل حل باشد پیگیری و همینجا حل شود، اما برخی موارد که نیاز به بررسی کارشناسی و پیگیری بعدی دارد با همکاری یک کارشناس در اتاق بازرگانی و یک کارشناس در استانداری دنبال و تا رفع کامل مشکل پیگیری شود.

وی ادامه داد: یکی از محاسن میز خدمت این است که  فعالان اقتصادی به عنوان سربازهای جنگ اقتصادی بدون واسطه مشکلات را به صورت مستقیم با ما مطرح کنند و ما نیز این موضوعات را تا حصول نتیجه پیگیری میکنیم و امید واریم این گونه برنامه تداوم داشته باشد و از مسولین مربوط هم درخواست داریم که در این جلسات حضور مستمر داشته باشند تا مشکلات این فعالان اقتصادی در همینجا حل شود و نیازی به طرح در کمیته های بالادستی و کارگروه‌های استانی نباشد.

شریفی در خصوص بحث قدیمی عدم همکاری برخی از بانک‌ها در مورد منابع و مصارف  بانک در استان نیز گفت: در خصوص نسبت مصارف و منابع هفته آینده گزارشی را تهیه و به مردم استان اعلام می‌کنیم و بانک‌هایی که در مصارف و منابع خوب کار کردند و آنهایی که کوتاهی می‌کنند را معرفی می‌کنیم تا مردم استان فارس بدانند کدام بانک در راستای منافع مردم استان کمک می‌کند و کدام بانک اعتبارات مردم فارس را می‌گیرد، اما تسهیلات آن را به مردم دیگر استان‌ها پرداخت می‌کند.

وی در خصوص مشکل قطعی مکرر برق برای فعالیت برخی از تولیدکنندگان و صنایع به ویژه در شهرک صنعتی شیراز هم گفت: در بحث ناترازی انرژی این مشکل وجود دارد که نیازمند نگاهی ریشه‌ای است، اما برای رفع مشکلات صنایع در کوتاه مدت بحث تامین ژنراتور و تامین سوخت آن مطرح است که مسئولین ذی ربط باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: اما بحثی که در شهرک صنعتی شیراز باید دنبال شود ایجاد نیروگاه کوچک مقیاس است که البته در شهرک صنعتی هم نیروگاه کوچکی ساخته شده  تا در این شرایط، تامین برق واحدهای صنعتی با مشکل مواجه نشود، و در جلساتی که داشتیم قرار شد در قالب تفاهم نامه ای برق تولیدی نیروگاه های داخل شهرک ابتدا برق شهرک صنعتی  را تامین کند و در صورت تولید برق اضافه این برق به شبکه تزریق شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true