×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نام نیکو گر بماند ز آدمی…

رونمایی از سردیس مرحومه زهرا سعادت بانی خیر راه اندازی مرکز آموزشی و درمانی آنکولوژی امیر، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، شاید زمانی که مرحومه زهرا سعادت بانی خیر راه اندازی مرکز آموزشی و درمانی آنکولوژی امیر به یاد تنها فرزندش مرحوم امیر رضا حدائق این مرکز را بنا نهاد به همین بیت از همشهری خود شیخ اجل سعدی شیراز می اندیشید که: نام نیکو گر بماند ز آدمی/ به کزو ماند سرای زرنگار،  تا نامی نیک از او باقی بماند که ماند. مرکزی که امروز نه تنها مأمنی برای مبتلایان به بیماری جانفرسای سرطان در شهر زادگاهش بدل شده  بلکه بیماران  برخی دیگر از استان ها و حتی کشورهای اطراف و کسانی که از این بیماری رنج می برند را پناه می دهد و یاد نام او و فرزندش را تا سالیان سال به نیکی در اذهان عمومی باقی نگه میدارد. حال سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز هم در اقدامی شایسته و در راستای تکریم فرهنگ خیر و تقدیر از چهره های ماندگار شهر در حرکتی نمادین از سردیس این بانوی خیر نیک‌اندیش در ورودی این مرکز قرار گرفته، رونمایی کرد تا شاید با این حرکت شاهد ترویج هر چه بیشتر انجام کارهای خیر و زنده نگه داشتن نام این بزرگان باشد.

ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در مراسم رونمایی از تندیس مرحومه زهرا سعادت بانی خیر ساخت این مرکز با اشاره به اینکه زیرساخت های درمانی کلانشهر شیراز میزبان بیمارانی از اقصی نقاط کشور است، گفت: همزمان با درگذشت بانوی نیکوکار عرصه سلامت، شورای اسلامی شهر شیراز مصوبه را برای ساخت یک سردیس فاخر از مرحوم زهرا سعادت به تصویب رساند.

افسانه خواست خدایی افزود: یکی از اهداف ما از نصب این سردیس فاخر در مقابل بیمارستان امیر بزرگداشت یاد نیکوکاری های مرحومه سعادت و در کنار آن شناساندن خیران به جامعه و به دنبال آن گسترش این سنت حسنه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با تقدیر از تلاش گران عرصه بهداشت و سلامت اظهار داشت: شورای اسلامی شهر به نیابت از مردم شیراز قدردان تلاش های نیکوکاران عرصه سلامت و مجاهدت های کادر درمان است.

عضو شورای شهر شیراز با تشکر از تلاش های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نسبت به اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر گفت: کادر درمان با تلاش های خستگی ناپذیر و زحمات شبانه روزی خدمات بزرگ و بی چشم داشتی را به مردم ارایه می کنند.

خواست خدایی گسترش معنویت در جامعه را یکی از رسالت های مهم مدیریت شهری برشمرد و اظهار داشت: نیکوکاران گرانقدری نظیرمرحوم بانو سعادت از ثمره یک عمر تلاش خود برای مشارکت در امور عام المنفعه بهره گرفتند و این عمل بزرگ آنان شایسته الگوسازی برای همه اقشار جامعه است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم  از نیکوکاران به عنوان الگوهای فاخر جامعه یاد کرد و تلاش های آنها را در زمینه خدمات عام المنفعه ارج نهاد.

مسعود زارعی پاسداشت یاد و خاطره نیکوکاران را رسالتی همگانی برشمرد و گفت: ملت بزرگ ایران سبقه ماندگاری در قدرشناسی دارند و در مدیریت شهری نیز توجه ویژه ای به بزرگداشت یاد خیران حوزه سلامت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: گسترش زیرساخت های حوزه سلامت از نیازهای مهم جامعه است و با بزرگداشت خیران و نیکوکاران زمینه گسترش سنت حسنه نیکوکاری را در جامعه تقویت می کنیم.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به دغدغه شورای اسلامی شهر در راستای ارتقای سطح سلامت در جامعه شهری افزود: نقش آفرینی در امور نیکوکارانه دارای اجر اخروی بسیار گرانبهایی است و مردم همواره از مجاهدت های تلاش گران این عرصه به نیکی یاد می کنند و خدمات آنها جاودانه خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز در این مراسم با تشکر از تلاش‌های نیکوکاران عرصه سلامت با گرامیداشت یاد مرحومه سعادت بنیانگذار بیمارستان آنکولوژی امیر و تقدیر از حضور اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: کلانشهر شیراز از قطب های مهم درمانی کشور و منطقه به شمار می رود و میزبان بیمارانی از سراسر کشور است که با امید راهی سومین حرم اهل بیت «ع» می شوند. به همین دلیل گسترش زیرساخت های درمانی از نیازهای اساسی شهر به شمار می رود.

حمید کشتکار با تقدیر از تلاش های دهقان زاده، هنرمند سازنده سردیس مرحومه سعادت اظهار داشت: این سردیس فاخر با بهره گیری از بهترین مواد موجود در هنر مجسمه سازی و با تلاش یکی از هنرمندان برجسته شهر و با ظرافت خاصی ساخته شده که این نکته باعث می شود تا سال ها بدون هیچ گونه آسیبی به یادگار در این مکان باقی بماند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز از همت بلند نیکوکاران در گسترش زیرساخت های درمانی و خدمات عام المفعه قدردانی کرد و افزود: در دهه های اخیر بسیاری از مراکز درمانی با مساعدت نیکوکاران به بهره برداری رسیده اند که این امر نشان از همت والای خیران عرصه سلامت دارد.

کشتکار از بیمارستان آنکولوژی امیر به عنوان یکی از مراکز درمانی مهم منطقه یاد کرد و افزود: بیمارانی از سراسر کشور در این بیمارستان خدمات درمانی متنوعی را دریافت می کنند و این در حالی است که با برخورداری از کادر درمانی شایسته میزبان بیمارانی از کشورهای خارجی نیز هستند.

وی تصریح کرد: تلاش در عرصه سلامت جامعه جایگاه ویژه ای نزد پروردگار متعال دارد و درمان کودکان بیمار از بزرگ ترین موهبت هایی است که نصیب بهترین بندگان خداوند می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خدمات بیمارستان آنکولوژی امیر را برجسته و مهم ارزیابی کرد و افزود: با ساخت سردیس مرحوم سعادت قدردان تلاش همه نیکوکارانی هستیم که در عرصه سلامت و خدمات عام المنفعه مشارکت دارند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیکوکاران را شایسته الگوسازی برای جامعه ارزیابی کرد و اظهار داشت: مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز در راستای قدردانی معنوی از تلاش های نیکوکاران بیان گر نگاه ویژه مدیریت شهری به امور خیرخواهانه است و در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز نگاه ویژه ای به این موضوع داریم.

رئیس بیمارستان آنکولوژی امیر نیز در این مراسم ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های این واحد درمانی گفت: این مرکز درمانی به پشتوانه حمایت های بی دریغ مرحوم سعادت توانسته است به طیف گسترده ای از بیماران ارایه خدمت کند و وجود بیمارستان آنکولوژی امیر مرهون این نیکوکار بزرگ عرصه سلامت است.

دکتر علی امانتی با بیان اینکه در بیمارستان امیر خدمات آنکولوژی به اطفال و بزرگسالان ارایه می‌شود، اظهار داشت: نیت خیر مرحوم سعادت در افکار و اعمال تمامی کارکنان بیمارستان آنکولوژی امیر ساری و جاری شده است و با وجود تمامی مشکلات و کاستی ها از ارایه خدمت به بیماران دریغ نمی کنند.

وی با اشاره به این موضوع که طی سالیان اخیر سطح خدمات در بیمارستان آنکولوژی امیر همواره در مسیر توسعه و ارتقا قرار داشته، تصریح کرد: راه اندازی و تجهیز اتاق عمل، راه اندازی و تجهیز بخش پیوند، راه اندازی بخش مراقبت های ویژه عفونی و آی سی یو، راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی میکروبیولوژی برای بیماران مبتلا به سرطان از دستاوردهای بزرگی است که طی سال های اخیر به دست آمده و در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد.

به گفته ریاست بیمارستان آنکولوژی امیر، تمامی این موفقیت ها مرهون بانی این مرکز درمانی، مرحوم سعادت و کارکنانی است که با تلاش شبانه روزی زمینه ارتقای سلامت جامعه را فراهم می آورند.

دکتر امانتی افزود: امیدواریم روند پیشرفت و ارتقای زیرساخت های بیمارستان آنکولوژی امیر تداوم یابد و از مسئولان استان درخواست داریم به منظور بهبود سطح خدمات به بیماران، نگاه  ویژه ای به این مرکز بزرگ و مهم درمانی داشته باشند.

در ادامه این مراسم، سازنده سردیس مرحومه سعادت نیز گفت: امیدواریم ساخت سردیس خیران حوزه سلامت فتح البابی برای قدردانی شایسته از سایر نیکوکاران شود.

محسن دهقانی زاده با تشریح مراحل ساخت این سردیس فاخر افزود: با بهره گیری از هوش مصنوعی و فیلم هایی که از مرحوم سعادت موجود بود توانستیم طی مدت سه ماه به مدل سازی سردیس دست یابیم.

وی اظهار داشت: طی مراحل ساخت سردیس با زندگی نامه پرخیر و برکت این بانوی نیکوکار بیشتر آشنا شدم وبرای مدل سازی ساخت این سردیس از روش قالب گیری سیلیکون و فایبرگلس استفاده کردیم و در ساخت این سردیس از بهترین مواد موجود بهره گرفته است تا ماندگاری قابل ملاحظه ای داشته باشد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true