
خزانهدار و عضو هیات مدیره انجمن شرکتهای مدیریت صادرات ضمن اشاره به توانمندیهای صادراتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط بر احیای نقش صادراتی این واحدها با حمایت سازمان توسعه تجارت ایران و شرکتهای مدیریت صادرات تاکید کرد.
به گزارش فارس آگاه: رضا امیدی در گفتوگو با سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره روز ملی صادرات، گفت: ثبت یک روز در تقویم ملی به عنوان روز ملی صادرات فرصت تقدیر از صادرکنندگان کشوری را فراهم میکند و زمینهی را فراهم میکند که چالشهای آنها به گوش مسئولان ارشد کشوری برسد.
وی در ادامه با اشاره به توانمندیهای صادراتی تولیدکنندگان کوچک و متوسط، تصریح کرد: شرکتهای کوچک و متوسط با انعطافپذیری بالا، امکان صادرات محصولات ایرانی به بازارهای منطقهای و جهانی را افزایش دادهاند.
به گفته خزانهدار و عضو هیات مدیره انجمن شرکتهای مدیریت صادرات؛ ظرفیت ارزآوری و اشتغال پایدار واحدهای تولیدی کوچک و متوسط قابل توجه است هماکنون بزرگترین اقتصادهای جهان از جمله چین و آلمان بخش قابل توجهی از حجم صادرات خود را از این محل انجام میدهند این در حالیست که ما از این توان سالهاست غافل شدیم.
وی با اشاره به طرح ERA یا ارزیابی بنگاههای کوچک و متوسط از سوی سازمان توسعه تجارت ایران باهدف حمایت از شرکتهای کوچک و متوسط، گفت: شرکتهای مدیریت صادرات در احیای نقش صادراتی واحدهای تولیدی میتوانند نقش آفرینی موثری داشته باشند به بیان دیگر با حمایت از آنها زمینه تسهیل تجارت فرامرزی را فراهم میکنیم؛ به نظر میرسد هم اکنون برخی از واحدهای کوچک و متوسط در زمینه بررسی بازار هدف، نیازهای بستهبندی، استانداردها و شناسایی سلیقه مصرفکنندگان بازارهای هدف با چالشهایی مواجه هستند، از این رو نقش شرکتهای مدیریت صادرات در این بخشها پررنگتر میشود.
امیدی با تاکید بر تولید کالاهای صادرات محور، اضافه کرد: امکان تولید باکیفیت و باقیمت مناسب در کشور فراهم شده است و ما میتوانیم علاوهبر تامین نیاز بازار داخلی نیم نگاهی به بازارهای پیرامونی داشته باشیم و در بازار کشورهای همسایه نیز ورود جدیتری داشته باشیم.