×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
نقش آمریکا در ناامنی‌های شرق سوریه

نقش آمریکا در ناامنی‌های شرق سوریه،علت اصلی درگیری میان عشایر عربی سوریه با نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد)، حضور و تجمع نظامیان آمریکایی در مرز عراق و سوریه بود. این همان چیزی است که چندین کشور منطقه درباره آن هشدار داده اند.

 

به گزارش فارس آگاه، علت اصلی درگیری میان عشایر عربی سوریه با نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد)، حضور و تجمع نظامیان آمریکایی در مرز عراق و سوریه بود. این همان چیزی است که چندین کشور منطقه درباره آن هشدار داده اند.

 

هشدار‌های منطقه‌ای و بین المللی درباره تجمع نیرو‌های نظامی آمریکا طی هفته‌های اخیر در مرز عراق و سوریه نشان داد که هشدار دهندگان متوجه شده اند که واشنگتن می‌خواهد مناطق پرتنش جدیدی را ایجاد کند تا به اهداف خود برسد و از رژیم صهیونیستی حفاظت کند. هنوز چند هفته‌ای از اقدامات و تحرکات آمریکا نگذشته بود که درگیری میان عشایر عربی و نیرو‌های قسد تحت حمایت آمریکا در شرق سوریه در گرفت.
هنوز درباره اهداف و طرح‌های آمریکا در مرز عراق و سوریه اطلاعات کاملی در دست نیست و پنتاگون همچنان می‌گوید هدف نیروهایش در این منطقه مبارزه با داعش است و تحرکات اخیر به تعویض نیرو‌های رزمی باز می‌گردد که اقدامی عادی و همیشگی است.
به نقل از صدا و سیما، اما هواپیما‌های آمریکایی آشکارا در آسمان منطقه پرواز می‌کنند و علیه عشایر عرب که با قسد درگیر شده اند، عملیات انجام می‌دهند. کشور‌های منطقه درباره احتمال وقوع جنگ داخلی در سوریه هشدار می‌دهد. جنگی که منجر به گسترش تنش می‌شود و بهانه‌ای به دست آمریکا می‌دهد تا نیرو‌های خود را بیش از پیش در شرق سوریه مستقر کند و دولتی را در منطقه تشکیل دهد که حفاظت از اسرائیل را بر عهده خواهد داشت.
درگیری‌های چند روز اخیر در حالی رخ می‌دهد که تاکنون این منطقه شاهد درگیری مشابه آن نبوده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true