×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
هاب پستی چیست؟

هاب های راه اندازی شده در شبکه پستی کشور علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه های مترتب بر حمل و نقل و ارسال مرسولات پستی شده اند، مدت زمان سیر مرسولات پستی را از مبدا تا مقصد تقلیل داده و سرعت رهسپاری مرسولات را افزایش می دهد.

به گزارش فارس آگاه به نقل از  روابط عمومی اداره کل پست استان فارس؛ مدیرکل پست استان در تشریح هاب های پستی تصریح کرد: هاب های پستی همان مراکز تجزیه و مبادلات است که بسته به موقعیت جغرافیایی، تا کنون در استان های خراسان رضوی، همدان، آذربایجان شرقی و اصفهان راه اندازی شده است.

روح اله عباسی با بیان اینکه راه اندازی هاب های پستی نه تنها باعث کاهش هزینه های مترتب بر حمل و نقل می شود، بلکه در ارسال و مدت زمان سیر مرسولات پستی از مبدا تا مقصد نیز تاثیر به سزایی دارد و در افزایش سرعت رهسپاری مرسولات پستی با طی کردن مسیری کوتاه تر و زمان کمتر، مرسولات به گیرندگان تحویل می گردد.

بالاترین مقام پستی استان فارس، افزایش ضریب ایمنی مرسولات، ارتقای کیفیت خدمات پستی و کاهش آسیب دیدگی مرسولات پستی را علاوه بر کاهش مدت سیر، از دیگر مزیت هاب های پستی برشمرد.

وی در پایان با بیان اینکه هر هاب پستی، تعدادی از استان های همجوار را جهت مبادله سریع مرسولات بین استان های تحت پوشش را مدیریت می کند، به اضافه شدن خطوط جدید مبادله در استان های دارای هاب اشاره نمود و اشتغال زایی در حوزه های نقلیه و تجزیه و مبادلات را از دیگر مزایای راه اندازی هاب منطقه ای عنوان نمود.

شایان ذکر است از الزامات ایجاد چنین طرحی، دارا بودن فضای عملیاتی مناسب جهت مبادله حجم انبوه مرسولات پستی استان های همجوار می باشد که با توجه به طراحی، معماری و زیرساخت ساختمان پست مرکزی شیراز مطابق با استانداردهای مورد نیاز، امکان راه اندازی هاب پستی جنوب کشور در ساختمان مذکور امکانپذیر می باشد که اداره کل پست استان فارس نیز از اواخر آبان ماه سال جاری پس از اتمام قرارداد فروشگاه مستاجر و اضافه شدن فضای اجاره داده شده به فضای عملیاتی پست، با نصب سیستم هوشمند تجزیه مرسولات پستی، فاز اول هاب جنوب برای استان های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و هرمزگان راه اندازی خواهد کرد.

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true