×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
هدفگذاری سوادآموزی به ۳۳ هزار نوآموز فارس در یکسال

هدفگذاری سوادآموزی به ۳۳ هزار نوآموز فارس در یکسال، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال آموزش بیش از ۳۳ هزار نفر در دوره‌های سواد، انتقال و تحکیم سوادآموزی در این استان هدفگذاری شده است.

مجید احمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با فارس اگاه بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده جمعیت بی‌سوادی فارس ۳۹ هزار و ۲۸۱ نفر ۱۰ تا ۶۰ ساله است اما در وهله نخست، ۶ تا ۴۹ ساله‌های محروم از سواد گروه هدف برنامه‌های سوادآموزی هستند.

وی افزود: افراد نیازمند بهرهمندی از دوره‌های سوادآموزی از طریق سیستم ثنا آموزش و پرورش، بانک اطلاعات سوادآموزی و دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف مانند دهداری‌ها و بخشداری‌ها شناسایی می‌شوند و پس از صحت سنجی بی‌سوادی انها جذب این دوره‌ها می‌شوند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: بر اساس هدفگذاری‌های انجام شده، امسال در این استان هشت هزار و ۹۵۶ نفر تحت پوشش دوره سواد (معادل سوم ابتدایی) قرار می‌گیرند و ۹ هزار و ۲۵۵ نفر در دوره تحکیم (معادل ششم ابتدایی) و ۱۴ هزار و ۹۵۵ نفر در دوره تثبیت و تحکیم سواد شرکت می‌کنند.

احمدی درباره دوره تثبیت و تحکیم سوادآموزی توضیح داد: در قالب این دوره سوادآموزانی که دوره سواد را گذرانده اما تمایلی به شرکت در دوره‌های انتقال را ندارند، از طریق کتابهای کاربردی و مهارت محور آموزش‌های می‌بینند.وی بیان کرد: بر این اساس امسال ۶۱۰ نفر از عشایر فارس نیز تحت پوشش دوره‌های سواداموزی قرار می‌گیرند. احمدی اضافه کرد: علاوه بر این در بخش سوادآموزی اتباع خارجی نیز برگزاری دوره‌های سواد و انتقال برای سه هزار و ۴۰۰ نفر هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: ۳۸ هزار سواداموز فارسی نیز امسال در طرح‌های مکمل نماز و خواندن با خانواده شرکت می‌کنند. احمدی اعلام کرد: ثبت‌نام دوره‌های سواداموزی به تزگی آغاز شده و این دوره جذب تا آذر ماه ادامه دارد. وی توضیح داد: سوادآموزی افراد ثبت نام شده بلافاصله آغاز می‌شود و همه کلاس‌ها باید تا پایان سال تحصیلی به پایان برسد.

فارس، هشتیمن استان باسواد کشور

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: بر اساس آخرین برآورد انجام شده تا پایان ۱۴۰۱، ۹۸.۵ درصد ساکنان ۱۰ تا ۴۹ ساله فارس با سواد هستند. وی افزود: این آمار در میان جمعیت ۶ سال به بالا ۹۲.۶ درصد است که نرخ باسوادی را در فارس نشان می‌دهد.

احمدی یادآور شد: هم اکنون ۲ هزار و ۸۱۲ آموزش‌دهنده فعال، سوادآموزان فارس را در دوره‌های مختلف آموزش می‌دهند و دیگر معلمان آموزش و پرورش نیز در این زمینه همکاری می‌کنند.

وی یادآور شد: فارس هشتمین استان باسواد کشور است اما به دلیل حجم جمعیت هدف سوادآموزی، اجرای طرح شتاب به سرانجام بخشی به باسوادی در آن ضرورت داشت و قرار است بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ۴۵ هزار نفر ۶ تا ۶۰ ساله فارسی جذب آموزش‌های مدرسه‌ای و سوادآموزی شوند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true