×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
هزاران پناهنده افغان در انگلیس آواره شدند

هزاران پناهنده افغان در انگلیس آواره شدند، انگلیس در پناه دادن و میزبانی از صد‌ها خانواده‌ای که بسیاری از آن‌ها با دولت انگلیس و نیرو‌های مسلح آن در افغانستان همکاری می‌کردند، با مشکل روبرو شده است.

 

 

به گزارش فارس آگاه، هزاران نفر از پناهجویان افغان در انگلیس که بیشتر آنان از افغان‌هایی هستند که با نیرو‌های انگلیسی در افغانستان همکاری می‌کردند، پس از اخراج از هتل‌ها، بدون سرپناه مانده‌اند.

تصاویر تحقیرآمیز از صد‌ها نفر از افغانی هایی که برای دولت‌های غربی کار می‌کردند و از هواپیما‌هایی که برای تخلیه به کابل رفته بودند، آویزان می‌شدند تا از دست طالبان پس از تسلط آن بر قدرت فرار کنند، در خارج افغانستان به ویژه در انگلیس در حال افزایش است.

انگلیس در پناه دادن و میزبانی از صد‌ها خانواده‌ای که بسیاری از آن‌ها با دولت انگلیس و نیرو‌های مسلح آن در افغانستان همکاری می‌کردند، با مشکل روبرو شده است.

گزارش روزنامه ایندی پندنت به این موضوع اشاره می‌کند که هشت هزار افغان که در هتل‌های دولتی در انگلیس زندگی می‌کردند، از این هتل‌ها اخراج شدند. بر اساس بیانیه یک سازمان وابسته به دولت انگلیس، ۲۰ درصد از آنان، بدون سرپناه هستند.

از زمان خروج آنان از افغانستان، سفر مصیبت‌بارشان آغاز شد. این خانواده‌ها در لندن پایتخت انگلیس، به رسانه‌ها گفتند که در اتاق‌های کوچک و تنگ اسکان داده شدند و زندگی خودشان را به زندان تشبیه کردند.

قانونگذاران انگلیسی با اعمال فشار‌های سیاسی بر دولت، می‌گویند پدیده پناهندگی در این کشور دیگر قابل تحمل نیست و به بحران بزرگی تبدیل شده است.

به نقل از صدا و سیما، با آغاز جنگ در اوکراین، مقامات انگلیسی از پناه دادن به صد‌ها هزار نفر از پناهجویان اوکراینی سخن گفتند و در اینجا، تجربه افغانستان، سوالاتی را درباره میزان تحمل حکومت انگلیس برای پذیرفتن پناهجویان بیشتر مطرح کرده است. به ویژه که دولت انگلیس امروز برای بیرون کردن هزاران افغان پس از ماه‌های طولانی از رسیدن‌شان به انگلیس، تلاش می‌کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true