×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
هفتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد

هفتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد، هفتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه شماره ۲ جماران برگزار شد.

به گزارش فارس اگاه، در این مراسم که از صبح امروز – پنجشنبه ۲۱ دی ماه – برگزار شد چهره‌هایی همچون علی‌اکبر ناطق‌نوری، زهرا مصطفوی، حسن خمینی، محمد خاتمی، محمدرضا عارف، بیژن نامدار زنگنه، اسحاق جهانگیری، محمودجواد ظریف، محمدرضا باهنر، محسن رفیق‌دوست، محمدباقر نوبخت، مجید انصاری و خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی و جمعی از مردم حاضر بودند.

در ابتدای این مراسم محسن هاشمی رفسنجانی در سخنانی هفتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. همچنین فاطمه هاشمی نیز با قرائت دلنوشته‌ای یاد پدر را گرامی‌ داشت.

در ادامه این مراسم از کتاب خاطرات سال ۱۳۸۰ مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز رونمایی شد.

پایان‌بخش این مراسم نیز سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور سابق و رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم بود.

هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۳ شهریور ۱۳۱۳ در روستای نوق بهرمان شهرستان رفسنجان به دنیا آمد و در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۹۵ در شهر تهران درگذشت. هاشمی رفسنجانی روحانی، مفسر قرآن و سیاستمدار ایرانی بود که به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته می‌شد. او از ۲۵ مرداد ۱۳۶۸ تا ۱۲ مرداد ۱۳۷۶ چهارمین رئیس‌جمهور ایران بود. پیش از آن وی اولین رئیس مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸ بود. در طول جنگ ایران و عراق رفسنجانی به عنوان نماینده امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع عملاً فرماندهی نیرو‌های مسلح را برعهده داشت. رفسنجانی از سال ۱۳۶۸ تا زمان مرگ، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت. او در همه ادوار مجلس خبرگان رهبری نمایندگی استان تهران در آن را بر عهده داشت و از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰، دومین رئیس این مجلس بود. رفسنجانی همچنین رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true