×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
هفتمین منطقه شهرداری شیراز در مسیر توسعه پایدار

اجرای ۱۶۳ پروژه عمرانی در دستور کار امسال شرقی‌ترین منطقه شهر،به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه،منطقه ۷ شهرداری شیراز یکی از مناطقی است که طی سال های اخیر با تغییر و تحولات زیادی روبرو بوده از تفکیک بخشی از آن و تبدیل به منطقه۱۱ تا مشکلات حاشیه‌ای، ساخت و سازهای شبانه و اضافه شدن ۷روستای حاشیه‌ای شهر به این شرقی‌‌‌ترین منطقه شیراز، منطقه‌ای که در کنار کمبودها و مشکلات آن دارای ظرفیت های بالقوه ای نیز هست که با بالفعل شدن آنها می تواند از منطقه‌ای کم برخوردار به توسعه‌ای پایدار دست یابد؛ موضوعی که شهردار منطقه ۷در گفت و گو با خبرنگار «شهر مردم» بر آن تاکید کرد و گفت: امروز در بحث محرومیت‌زدایی و در فاز بعدی کار خود تصمیم داریم پس از ایجاد زیرساخت‌های مناسب سبب‌ساز یک حرکت نو شویم و فاز بعدی ما توانمندسازی در راستای توسعه پایدار است. در این راستا یکی از مهمترین مواردی که مد نظر داریم بحث سرمایه‌گذاری پایدار است.

علی امینی اضافه کرد: در همین راستا یکی از اقدامات ما مولد‌سازی زمین و ایجاد زیر ساخت هاست تا سرمایه گذاران هم در منطقه حضور یابند که در این راستا بسته های سرمایه گذاری خوبی تعریف شده که در این پروژه ها زمین،تغییر کاری و پروانه با ماست و ساخت با سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: به منظور رفع مشکلات، امسال۵۳۷ میلیارد تومان بودجه برای منطقه تعریف شده است که ۳۶۰ میلیارد تومان آن مربوط به حوزه عمرانی ، ۹۰میلیارد تومان خدمات شهری و۸۰ تا۹۰ میلیارد تومان هم مربوط به بخش فرهنگی و تملک است.

شهردار منطقه ۷ شیراز اضافه کرد: در خصوص پروژه‌های عمرانی؛ برخی پروژه‌ها از سال قبل به امسال منتقل شد که از جمله آنها می‌توان به اجرای لوله‌گذاری، زیرسازی وآسفالت برخی معابر و نیز زیر لایروبی کانال‌های آب، فضای سبز، احداث پارک‌های بزرگ و متوسط مقیاس اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه‌های ما احداث سالن‌های ورزشی است از جمله سالن ورزشی کوشکک که یکی از استانداردترین سالن‌های ورزشی است که در یک منطقه کمتر برخوردار اجرا شده، همچنین سالن نصر و سالن ورزشی مکتب جعفری که در مرحله برآورد و طراحی است.

امینی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی خانه محله کوشکک در محدوده بولوار اتحاد گفت: یکی از پروژه‌های شاخص  ما که امسال باید شروع و به نتیجه برسد و اهمیت زیادی دارد و بخش اعظمی از بودجه را شامل می شود احداث سوله ماده ۱۶ محل نگهداری معتادان متجاهر است که با  ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

وی با اشاره به اجرای برخی پروژه های فضای سبز در  منطقه و نیز اجرای برخی پروژه‌های بهسازی و زیرسازی معابر اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه‌ها، ادامه پارک حاشیه‌ای و تعریض بولوار خلیج فارس حدفاصل میدان ا..  به سمت پل فسا است که شامل زیباسازی، احداث المان و فضای سبز پارک این محور است و در کنار عملیات اجرایی و تملک این محور ما تملک های دیگری نیز در بولوار فرصت، نصیرزاده، ولایت و برخی دیگر از بخش‌های منطقه در دستور کار داریم.

شهردار منطقه۷ شیراز از اجرای سایت ۸۲واحدی مشاغل مزاحم شهید منتظری به عنوان یکی دیگر از پروژه‌ها در راستای توسعه شرق شیراز خبر داد و افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های ما تهیه و نصب مبلمان شهری است که خود پروژه بزرگی است.

امینی اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های ما رنگ‌آمیزی دیوارهای منطقه از جمله رنگ‌آمیزی ساختمان‌های تل حسین‌آباد است که اگر چه کاری کوچک است اما هر کس  به سمت بولوار نصر می‌آید وقتی با خانه‌ها و دیوارها در تل حسین‌آباد روبرو می‌شود جلوه‌ای زیبا دارد، نورپردازی و روشنایی، اجرای پارک فرصت و نصب المان‌های نوروزی را نیز در عیدها داریم.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که هر سال در دستور کار منطقه قرار دارد؛ لایروبی مسیر رودخانه در منطقه است که هر سال قبل از زمستان و بارندگی انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۷ ‏شیراز ادامه داد:  یکی دیگر از پروژه‎های ما که با همکاری میراث فرهنگی در حال انجام است؛ ساماندهی دو نماد تاریخی فارس یعنی قصر ابونصر و برم دلک است که بودجه آن دیده شده که در این راستا پارک حاشیه ای قصر ابونصر و راه دسترسی مناسبی برای این دو اثر دیده شده است. البته پیش از این اقداماتی در این خصوص انجام شده بود اما راه دسترسی مناسبی وجودنداشت، اجرای این پروژه های میراثی نام قدیم شیراز را به سر تیتر پروژه های عمرانی می آورد و البته برای اجرای آن از سرمایه گذاری بخش خصوصی هم استفاده خواهیم کرد.

امینی از اجرای پروژه زورخانه سهل آباد به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های حوزه فرهنگی این منطقه نام برد و تصریح کرد: از تکلیف ۲۵ هزار میلیارد تومانی جذب بودجه شهرداری شیراز، امسال سهم منطقه ما جذب هزار میلیارد تومان است که در این زمینه بسته‌های سرمایه‌گذاری خوبی تعریف شده‌است و منطقه برای جذب این میزان سرمایه خیز برداشته است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین بسته‌های سرمایه‌گذاری ما تم پارک ورزشی با مساحت ۳و نیم تا ۴ هکتار است که در نوع خود پروژه بزرگی است، در حال حاضر زیرساخت و اسکلت آن را انجام دادیم و ۱۸بسته سرمایه‌گذاری شامل ورزش های مفرح و به روز در آن تعریف کردیم و علاوه بر آن چندین تم پارک دیگر را نیز تعریف کردیم و همه اینها در راستای توسعه محور شرق شیراز است.

امینی با تاکید بر مولد سازی زمین های منطقه در راستای جذب سرمایه گذاری و خدمات دهی بهتر به مردم منطقه ۷ گفت: در راستای رفع کسری خدماتی و ورزشی قرار شد برای زمین‌هایی که با اوقاف به توافق رسیدیم، بسته‎هایی تعریف کنیم و با همکاری اوقاف یا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم و در زمین‌های متعلق به شهرداری نیز هر کس بخواهد پروژه سرمایه‌گذاری اجرا کند، زمین و پروانه از شهرداری و ساخت با سرمایه‎گذار خواهد بود.

وی افزود: معتقدیم که ما باید در خصوص زمین مولدسازی انجام دهیم، یعنی ما خدمات پایه و زیرساختی را مهیا کنیم تا سرمایه‌گذار برای ورود رغبت داشته باشد. این در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی منطقه بسیار مهم است و می‌تواند به محور رشد تبدیل و یک فضای توسعه‌ای پایدار در منطقه ‌ایجاد کند که ما دنبال اینگونه موارد هستیم. در واقع به نوعی به سمت انجام کارهای زیرساختی می‌رویم.

شهردار منطقه ۷ شیراز‏ گفت: در سال های گذشته در محور نصر شرقی و اتحاد نصر تعداد زیادی روستا به منطقه الحاق شدند که هیچ زیرساخت شهری نداشتند و شهرداری هم و غم خود را  برای ایجاد زیرساخت این مناطق گذاشت و علت اینکه پروژه‌های ما اکثرا زیرساختی است نیز همین است.

وی ادامه داد: در این ارتباط ما حتی در خصوص برق‌رسانی و روشنایی که جزء وظایف مان هم نیست ورود کردیم و حتی در جابجایی شبکه در تعامل با شرکت توزیع نیروی برق فارس اقدامات زیادی انجام شد از جمله در محور اتحاد دو راهی ترکان به سمت قلعه‌نو در حال انجام شبکه برق هستیم و یا در ورودی خیایان شهید قبادی که سال‌هاست با مشکل مواجه است.

شهردار منطقه ۷شیراز گفت: یکی دیگر از پروژه شاخص ورزشی ما اجرای کوه راه در ارتفاعات نصر است که همه این موارد با هماهنگی هیات‌هایی مثل دوچرخه‌سواری و ورزش همگانی انجام شد تا  بر همین اساس یک محور استاندارد ایجاد کنیم و این کاری بزرگ در ورزش همگانی است.

امینی از تکمیل روشنایی فضای سبز و پیاده راه محور استوار به طول ۱۳ کیلومتر رفت و برگشت به عنوان برخی اقدامات در دست انجام این منطقه یاد کرد و گفت: یک پروژه بزرگ و شاخص ما در پارک شهروند تخصیص و مناسب سازی بخشی از این پارک برای بیماران اوتیسم است و در کنار آن اختصاص بخش دیگری از پارک به باغ مهربانو است که این پروژه هم امسال به ثمر می نشیند.

وی با اشاره به رتبه نخست این منطقه در ارایه خدمات شهری گفت: اداره این منطقه به ۲هزار هکتار محدوده و ۲۰ هزار هکتار حریم، کاری بزرگ است که در این ارتباط ما در حریم سال هاست با چند مشکل مواجه هستیم از جمله کشت غیر مجاز با فاضلاب رها شده که در این رابطه با همکاری چند ارگان ذی ربط اقدامات خوبی انجام شده اما  به دلیل منفعت آن گرچه مشکلات کمتر شده اما رفع نشده و نیاز است در این رابطه اقدامات بیشتری صورت پذیرد.

امینی گفت: یکی از مشکلات ما در محور اتحاد این است که به دلیل اینکه این راه تنها راه ارتباطی به حریم شهر است سال هاست ترافیک شدیدی دارد و همین باعث تخریب شدید آسفالت آن شده که در این راستا عملیات آسفالت این پروژه در دو فاز و با ۲۰ میلیارد تومان تعریف شده که فاز نخست آن از جلو پارک شهروند تا روستای قلعه نو این هفته آغاز می شود و به دلیل گستردگی کار مدتی این محور مسدود خواهد شد و محور تخت جمشید جایگزین می شود و پس از آن فاز دوم نیز اجرا می شود تا با این کار زیر سازی،آسفالت و حتی شبکه آبهای سطحی این محور نیز سامان یابد.

شهردار منطقه ۷شیراز گفت: بودجه امسال محرومیت زدایی منطقه  بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل رشد خوبی داشته است.

وی با تاکید بر دریافت تمامی استعلام های مورد نیاز قبل از  آسفالت از دستگاه های حفار خدمات رسان با اشاره به اجرای ۸ونیم کیلومتر لوله گذاری شبکه انتقال آب های سطحی گفت: خوشبختانه در منطقه ۷ به رغم داشتن بیشترین حوزه آبریز در شهر اما به دلیل اقدامات پیشگیرانه در حوزه آبخیزداری، آبخوانداری و لوله گذاری حتی در پیک بارندگی ها شاهد هیچ آبگرفتگی و یا ایجاد مشکلی نبودیم.

شهردار منطقه ۷گفت: با سلسله اقدامات زیر ساختی انجام شده طی سالیان اخیر انجام اینگونه اقدامات باعث شده باشد که با تکمیل و فراهم شدن زیرساخت های فنی و عمرانی طی یکی دو سال آینده به سمت ایجاد یک توسعه پایدار در منطقه گام برداریم.

وی افزود: اقدامات ما در منطقه طی این مدت بیشتر حول مسائل زیر بنایی و پرهزینه بوده است که امیدواریم از این پس بتوانیم بیشتر به سمت مسائل روبنایی و اجتماعی برویم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true