×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۵ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
هفته دولت و دولتمردان و چند نکته یادآوری

هفته دولت و دولتمردان و چند نکته یادآوری، به گزارش سيد محی الدین حسینی ارسنجانی خبرنگار فارس اگاه، رسم خوبی است که در هفته دولت از سوی دولتمردان پروژه ها و طرحهای عمرانی قبلا مصوب شده و فعلا به اجرا درآمده بهره برداری شود. همچنین کلنگ زنی و شروع به ساخت مراکز مختلف و افتتاح یا آغاز به کار ‌طرح های مصوب شده از قبل و به سامان و نتیجه لازم رسیده در حال حاضر از جمله برنامه های خوب دولتیها در هفته ای بنام هفته دولت است تا از یک سو نمایش کارکردهای دولت در خدمت رسانی به مردم باشد و از دیگر سو مردم هم به کارها و اقدامات دولت برای آنان با خبر شوند. لازم است تا با تقدیر و تشکر از زحمات اهالی دولت و کارمندان زحمتکش در افتتاح طرحهای عمرانی، جوانب زیادی در اجرای طرحهای دولتی رعایت گردد به این نحو که تا طرحها به طور کامل اجرا نشده هرگز افتتاح نگردند و در تکمیل و بهره برداری از بنگاههای اقتصادی یا پروژه های تولیدی و …عجله نکنند و بویژه تا عملیات راه سازی خاصه بزرگ راهها و آزادراهها و ریلهای عبور و مرور قطارها و زیر ساختهای حمل و نقل درون و برون شهری تکمیل نشده اند و مطابق با استانداردهای روز دنیا نباشند این گونه پروژه ها را هرگز افتتاح نکنند و مورد بهره برداری قرار ندهند که عوارض بد و پیامدهای منفی بسیاری به دنبال خواهند داشت.دولتیها با الگو گرفتن از دو دولتمرد شهید و مردمی آقایان رجایی و باهنر باید با مردم و مراجعین برخوردهای مناسب و منطقی داشته و پاسخگوی رسانه ها و افکار عمومی باشند.

در نشستهای خبری با اصحاب خبر و رسانه و یا در زمان ارائه گزارش عملکرد خود در منابر و خطابه ها و یا در همایشها و… رعایت اعتدال در گفتار و ارائه آمارها را داشته و از هر گونه غلو و بزرگ نمایی در گزارش عملکردها و اعلام خدمات انجام یافته پرهیز کنند. دولتمردان باید به گزارش آن دسته اقدامات خارج از حد توان خود که کارهای انقلابی و جهادی است بپردازند وگرنه صِرف گزارش دادن از آنچه را که وظیفه اشان بوده و هست و بابت آن حقوقی کم یا زیاد گرفته اند که هنر نیست و جالب نمی‌باشد!

بر اساس آیات الهی، دولت امری است که در ذات دیانت نهفته است. بنابراین باید رابطه دولت با ملت و رابطه ملت با دولتها خوب و ایده ال و معنوی باشد. قرآن مجید میفرماید: خداوند مالک حکومت و دولت است و آنرا به هر که بخواهد میدهد و از هر کس که بخواهد می‌گیرد. واژه مُلک در این آیه، همان سلطنت و دولت است که در اصل از آن خداوند است و آن را فقط به نیکان می‌دهد. منظور از دولت در قرآن، همان دولت الهی است که جنبه حقیقی دارد و مشروعیتش ذاتی است. بنابراین دولتیها باید متوجه فرصتی که در اختیارشان است باشند و تا زمانی که برمسند کار دولتی اند برای مردم کار کنند که دولتیها و مدیران را شانی جز خدمتگزاری به مردم نیست. مردمی که حتی خود دولتیها هم جزئی از آنانند. رسیدگی به امورکارکنان دولت، توجه به نیازهای مختلف آنان،رفع هر گونه محرومیت از مناطق محروم و دور دست در کنار توجه به شایستگیهای کارکنان نمونه و تلاش برای ارتقای رتبه و منزلت آنان، توجه به سلامت کاری کارکنان و دور کردن حقوق بگیران دولتی از روزمره گی و پرهیز دادن آنان در پرداختن به اموری غیر از وظایف شغلی اشان،تکریم ارباب رجوع،مدارا با مردم نیازمند و رعایت حق و حقوق اجتماعی مردم از جمله نکاتی است که کارمندان و کارکنان دولت باید به آنها توجه و عنایت کافی داشته باشند.

مدیر ارشد دولت یعنی رییس جمهور و اعضای کابینه او یا هیات وزیران و همه کارگزاران نظام در کشورمان هم وظیفه دارند با مطالعه متن و محتوای نامه مولا علی (ع) یا همان عمل به فرمان نامه آن حضرت به مدیر لایق دولت خود یعنی مالک اشتر و رعایت حدود الهی،اجرای دقیق قانون، نظارت بر امور مُلک و مملکت و پاکدستی، پرهیز از ورود مدیران به منجلاب فساد و اختلاف افکنی و…،کشور را به سمت و سوی رشد و تعالی سوق داده و مردم را به سوی شادی و امید و خوشبختی رهنمون باشند. رواست تا در هفته دولت با تقدیر از همه دولتمردان پرتلاش و متعهد و خداقوت به همه کارکنان و کارمندان دولتهای قبلی و فعلی یاد دولتمردان ققید و شهید خصوصا شهیدان رجایی و هنر رییس جمهور و نخست وزیر مکتبی و شهدای خدمت در سانحه هوایی اردیبهشت ۱۴۰۳ خصوصا آیت اله رییسی و همه همراهان وی بر ارواح پاک تمامی شهدای دولت و دولتمردان شهید در دهه های گذشته درود و سلام و فاتحه بفرستیم

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true