×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
همزمان با بهار انقلاب ۳هزار میلیارد تومان پروژه در منطقه ۶ شهرداری کلنگ زنی و رونمایی می شود

همزمان با بهار انقلاب ۳هزار میلیارد تومان پروژه در منطقه ۶ شهرداری کلنگ زنی و رونمایی می شود، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، همزمان با ایام دهه فجر، ۳ هزار میلیارد تومان پروژه، در منطقه ۶ شهرداری شیراز، بهره برداری و افتتاح می شود.

شهردار منطقه ۶ شیراز، در ششمین ایستگاه روایت امید شهرداری شیراز، با بیان این خبر، گفت: در دهه فجر سال جاری، تعداد ۱۳ پروژه متنوع در حوزه های عمرانی، فضای سبز ،خدماتی و ورزشی با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان، کلنگ زنی و به بهره برداری می رسد

مسعود قادری، اضافه کرد: تعداد ۸ پروژه قابل افتتاح، با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد تومان و ۵ پروژه قابل کلنگ زنی، با اعتبار یک  هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان، در سطح منطقه برای دهه فجر، تعریف و اجرایی شده است.

شهردار منطقه شش شیراز، از افتتاح ساختمان مدیریت بحران برای کاهش مدت زمان رسیدن به بحران و کاهش خسارت های احتمالی، فاز یک ۲۰متری مجاور کمربندی برای خدمات رسانی مناسب به محدوده مسکونی جبل دراک و تسهیل دسترسی برای عبور و مرور، عملیات تکمیل لوله گذاری کوچه ۶ خیابان تاکستان برای رفع آبگرفتی محله ای منطقه شش ،ساماندهی آب های سطحی جوادیه، لوله گذاری گلدشت معالی آباد، احداث پارک فرهنگ شهر، بوستان آفتاب شرقی با هدف افزایش سرانه فضای سبز و اصلاح هندسی سه راه قدوسی، جهت تسهیل و دسترسی عبور و مرور، به عنوان برخی از پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر، یاد کرد.

قادری، درباره لیست پروژه های قابل کلنگ زنی سطح منطقه نیز گفت: مسیر دوچرخه سواری کوهستان، به طول ۱۱ کیلومتر که ۶ کیلومتر آن در سطح منطقه شش قرار دارد، جهت ایجاد مسیر ایمن ورزشی، سالن ورزشی ارکیده، ویژه بانوان با مساحت ۶۰۰ متر مربع در شهرک منصور آباد، شامل سالن توپی و غیرتوپی ، پیاده راه سازی و مناسب سازی بلوار شاهد، در راستایی ایجاد خیابان الگو در سطح مناطق یازده گانه، تملک و تعریض محدوده مسجد شهید دستغیب معالی آباد با آزاد سازی و تملک هزار میلیارد تومان ملک های مورد مسیر و ایجاد یک مجتمع فرهنگی و اقتصادی در این محور و رفع گره ترافیکی موجود و ساخت سرویس های بهداشتی در محور فرهنگ شهر، از جمله پروژه های قابل کلنگ زنی در دهه فجر در منطقه شش شیراز دانست .

وی، در ادامه درباره مزیت های پروژه های قابل بهره برداری و ارزش افزوده بر منازل مسکونی پیرامون آن، گفت: با احداث پارک شهرک جوادیه با مساحت ۴ هزار متر مربع، شاهد ارزش افزوده در سطح این شهرک هستیم.

#ایجاد رینگ پیاده روی از پیاده راه سلامت تا میرزای شیرازی .

قادری، درباره پروژه کلنگ زنی خیابان الگو در بلوار شهدا، گفت: خیابان الگو در خیابان شاهد به طول ۲کیلومتر، مشابه اقدامات بهسازی در معالی آباد، انجام می شود، همچنین با اجرای این محور و اتصال پیاده راه سلامت و بلوار شاهد به میرزای شیرازی، یک رینگ پیاده راه مناسب شهروندان، احداث می گردد.

شهردار منطقه شش شیراز، تصریح کرد: بهسازی و احیاء کوچه باغات پیاده راه شهید رمضانی، به مساحت ۱۲۰۰۰متر مربع با هدف اتصال به مرکز فرهنگی کودکان، در حال انجام است .

شهردار منطقه شش شیراز، همچنین از احداث باغ پرندگان در جوار موزه سنگ در حوزه سرمایه گذاری، خبر داد و گفت: یکی از اقدامات شهرداری منطقه شش، ایجاد بهسازی رودخانه نهر اعظم در جوار این پروژه و ایجاد زیرساخت های عمرانی است. طرح و مطالعه پل طبیعت برای ایجاد محور گردشگری، موضوع دیگری بود که قادری به آن اشاره کرد.

شهردار منطقه شش، از انجام پروژه های محرومیت زدایی در شهرک جوادیه و پردیس، از جمله عملیات لوله گذاری دفع آبهای سطحی و احداث پارک، گفت: استفاده از ظرفیت مردم در انجام اقدامات فرهنگی، از جمله رفع سد معبر در محور فرهنگ شهر، با همکاری نمایشگاه داران و همراهی پلیس، یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه کرد.

قادری، گفت: ساماندهی و رفع سد معبر محور فرهنگ شهر، با همراهی پلیس و در نهایت برخورد قهری و جریمه، ادامه پیدا می کند و بعد از ساماندهی، المان جهت زیبا سازی انجام می گیرد.

شهردار منطقه شش، درباره موضوع جابجایی مدرسه مهر تابان در محور میرزای شیرازی، با وجود رای کمیسیون مربوطه و اخطار های قانونی، خبر داد و گفت: این مدرسه، مهر ماه با حکم داستان، باید تخلیه و به محل جدید منتقل شود.

*بهره‌برداری از نخستین تصفیه خانه محلی لوکال تا پایان سال آینده

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز و ناظر شورای شهر در این منطقه هم با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی نخستین تصفیه خانه محلی لوکال این کلانشهر، گفت: برای تامين آب مورد نياز باغ‌هاي قصردشت، اولين تصفيه خانه محلي لوكال بهداشتي، در دست اجرا قرار دارد و تلاش می کنیم که این تصفیه خانه، تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مسعود زارعی  اظهار داشت: اعتبار اجرای این تصفیه‌خانه، ۲۰۰ میلیارد تومان است و ٣٠ درصد، پیشرفت فیزیکی دارد و سال آینده، به بهره برداری می رسد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، وجود باغ‌ها در محدوده ۲۵۰۰ هکتاری منطقه ۶ را از دلایل اهمیت این منطقه ذکر و عنوان کرد: حدود ۸۰۰ هکتار از منطقه را باغات تشکیل داده‌اند.

زارعی، با بیان اینکه با تشکیل حوزه ستاد باغ‌ها در شهرداری شیراز، رسیدگی به امور باغ‌ها در یک‌ شرایط ویژه، برنامه‌ریزی شد، گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این منطقه، وجود ۱۷ کیلومتر از کمربندی شیراز است که در این راستا، مصوبه ای در شورا در سال ۱۴۰۱ تصویب و شهرداری، موظف شد که در راستای کاهش تصادفات و ایمن سازی مسیر، تفاهم نامه‌ای با متولیان، منعقد و تکلیف این ۱۷ کیلومتر را مشخص کند که این کار نیز انجام شد.

ناظر شورای شهر شیراز در منطقه ۶ شهرداری، ادامه داد: در حوزه باغ‌ها، مطالعات زیادی انجام شده است. از آنجا که تشخیص تخلف در حوزه باغ‌ها، باید در کمیسیون مشترکی با شهرسازی دنبال شود، دو دستور کار در حوزه باغ‌ها مطرح شد؛ یکی اینکه بخش کوچکی از باغ به سرویس بهداشتی و انبار اختصاص داده شود که این مهم در دست بررسی است و همچنین طرح یکپارچه سازی باغ‌هاي قصردشت، با حفظ مالكيت در دستور کار شورای شهر شیراز، قرار گرفته است.

زارعی، با تاکید بر اینکه بايد تلاش كرد تا به ميراث گذشتگان، توجه بيشتري شود، اعلام کرد، استفاده از پهباد براي كنترل باغ‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی، تصریح کرد: ۸ پروژه سرمایه گذاری در منطقه ۶، تعریف و به تصویب رسیده که دو پروژه آن، آغاز شده است.در این راستا، کارگروه سرمایه گذاری برای تعیین تکلیف این ۸ پروژه، تشکیل شده است.

مسعود قادری، شهردار منطقه ۶ شیراز نیز در ادامه این جلسه، از بهره‌برداری ۸ پروژه قابل افتتاح و ۵ پروژه قابل کلنگ زنی در دهه فجر امسال، خبر داد. وی، ارزش ریالی مجموع این پروژه‌ها را ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. شهردار منطقه ۶ شیراز، در خصوص استقرار یک مدرسه‌ در پل معالی‌آباد شیراز و ایجاد ترافیک سنگین در این محدوده، گفت: سال گذشته، اخطارهای لازم برای جابجایی مدرسه در راستای رفع گره ترافیکی داده شد، اما به دلیل انجام ثبث نام دانش آموزان، مقرر شد پس از اتمام دوره آموزشی یکساله، جابجایی انجام شود. متاسفانه برای فعالیت این مدرسه، از فضای باغی استفاده شده و ناایمن نیز هست.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true