×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۹ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
وحشت در جولان/شهردار حیفا:حزب‌الله درحال نابود کردن ماست

وحشت در جولان/شهردار حیفا:حزب‌الله درحال نابود کردن ماست، درحالی که رسانه‌های صهیونیستی از وحشت شهرک‌نشینان در جولان اشغالی بعد از حملات حزب‌الله خبر می‌دهند، شهردار حیفا اعلام کرد حزب‌الله در حال نابود کردن ماست و می‌تواند روزانه ۴ هزار موشک نقطه‌زن را به سمت حیفا شلیک کند.

به گزارش فارس آگاه، در حالی که بازتاب انتشار قسمت دوم تصاویر مواضع حساس صهیونیست‌ها که توسط پهپاد هدهد حزب الله جمع آوری شده است، در رسانه‌ها و محافل صهیونیستی همچنان ادامه دارد، «گای فارون» خبرنگار شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی امروز چهارشنبه گزارش داد که ابری از دود سیاه بر فراز جولان دیده می‌شود که ناشی از شلیک رگباری راکت‌های حزب‌الله است.

 

وی افزود: اسرائیلی‌هایی که از جولان فرار کرده‌اند احساس ناتوانی و عدم امنیت می‌کنند و این اتفاق بعد از آن افتاد که حزب الله مقر فرماندهی تیپ جولان ۲۱۰ ارتش اسرائیل را در پایگاه نفح، با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داد.

این خبرنگار و تحلیلگر صهیونیست تصریح کرد: به نظر می‌رسد که حزب الله می‌خواهد همچنان برد آتش خود را افزایش دهد و این بار مواضع نظامی اسرائیل در جولان را در تیررس موشک‌های خود قرار داده است. در سایه ۹ ماه جنگ مداوم، سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است که استراتژی اسرائیل دقیقاً چیست؟ در شرایطی که اسرائیل حمله می‌کند و حزب الله هم بلافاصله پاسخ می‌دهد، شهرک نشینان مدتی طولانیست که در این وضعیت فرسایشی گرفتار شده‌اند و هیچ تغییری را نمی‌بینند و دائماً احساس عدم امنیت دارند.

از طرف دیگر «اوری کیلنر» رئیس موسسه موسوم به شورای منطقه‌ای در جولان اشغالی گفت: ما باید به سراغ کابینه و ارتش برویم و از آنها بپرسیم چگونه اجازه می‌دهند که جولان تبدیل به میدان جنگ حزب الله شود.

روزنامه عبری معاریو هم در گزارشی به این منظور اعلام کرد که بعد از قرار گرفتن ساکنان جولان در معرض موشک‌های سنگین حزب الله که اخیرا منجر به کشته شدن دو نفر شد، شهرک‌‌نشینان به شدت ناامید هستند و نمی‌توانند به این وضعیت ادامه دهند.

«یهودا دوا» از دیگر مسئولان صهیونیست در شورای منطقه‌ای در جولان اشغالی خواستار تغییر وضعیت امنیتی در شمال شده و گفت: کابینه اسرائیل باید تصمیم بگیرد که کمربند امنیتی اسرائیل در جبهه شمالی ماست، یا در جنوب لبنان.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که بیش از ۷۰ درصد مناطق در اصبع الجلیل در نتیجه حملات حزب الله آسیب دیده است.

«یونا یهاو» شهردار حیفای اشغالی در این زمینه گفت: ما در میان یک خطر واقعی قرار داریم، حزب الله در حال نابود کردن ماست و کابینه نتانیاهو هیچ کاری نمی‌کند و اهمیتی به شمال نمی‌دهد.

وی افزود: اگر حزب‌الله در جنگ جولای ۲۰۰۶ توانست حدود ۲۰۰ موشک غیردقیق به سمت حیفا شلیک کند، اکنون قادر است روزانه ۴ هزار موشک نقطه زن به سمت ما پرتاب کند و این مسئله ما را در وضعیتی کاملاً متفاوت قرار می‌دهد.

این مسئول صهیونیست درباره احتمال حمله حزب الله به کارخانه‌های پتروشیمی در حیفا گفت: در خلال جنگ ۲۰۰۶ «ایهود اولمرت» نخست وزیر وقت اسرائیل و سایر وزرا به حیفا می‌آمدند و این منطقه را مورد بررسی قرار می‌دادند، اما در جنگ کنونی چنین اقدامی از جانب مقامات نمی‌بینیم.

همچنین رسانه های عبری گزارش دادند که نگرانی‌هایی در میان شهرک نشینان درباره عواقب حملات حزب الله به صنایع در حیفا وجود دارد و براساس برآوردها، ۳٫۲ میلیون شهرک نشین در مناطقی زندگی می‌کنند که در صورت هدف قرار گرفتن تاسیسات خطرناک، سلامت آنها به شدت تهدید می‌شود.

بر اساس این گزارش، در منطقه حیفا ۱۵۰۰ منبع مواد خطرناک وجود دارد که در صورت هدف قرار گرفتن، یک فاجعه بزرگ به وجود خواهد آورد و خسارتی که ممکن است به جان و مال اسرائیلی‌ها وارد شود غیرقابل تصور است.

همچنین «تال پری» مدیر مرکز تحقیقات آلما رژیم صهیونیستی که متخصص در امور جبهه شمالی فلسطین اشغالی است در این زمینه اعلام کرد: در روزهای اول جنگ گسترده با حزب الله، این حزب عمدتاً بر منطقه حیفا متمرکز خواهد شد و زندگی کردن در آنجا غیر ممکن می‌شود.

وی افزود: در جنگ گسترده با حزب الله شهر حیفا روی نقشه قرمز رنگ خواهد بود. این منطقه به سه دلیل برای حزب الله جذاب است: اول اینکه سومین شهر بزرگ با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری یا شاید بیشتر محسوب می‌شود. دوم این است که مهمترین تاسیسات و زیرساخت‌های استراتژیک اسرائیل از جمله بنادر دریایی، پالایشگاه‌های نفت، اردوگاه‌های نظامی، کارخانه‌های امنیتی، نیروگاه‌ها و تاسیساتی که در آن مقادیر زیادی مواد خطرناک نگهداری می‌شود، در حیفا قرار دارند. دلیل سوم هم این است که حیفا برای جنگ آماده نیست.

به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، با همه این وجود، اسرائیل طرحی برای تخلیه ساکنان حیفا در کنار هزاران نفری که بعد از جنگ غزه به این منطقه آواره شده‌اند، ندارد. بیش از نیمی از جمعیت حیفا اتاق‌های مستحکم ندارند و بسیاری از آنها در داخل ساختمان‌هایی زندگی می‌کنند که کاملاً قدیمی شده است. تنها راه حل، ایجاد پناهگاه‌های شهری و زیرزمینی مانند کانکس‌هاست اما واقعا چگونه می‌توان به این شکل زندگی کرد؟

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true