×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
وزارت علوم برای افزایش ضریب اشتغال‌پذیری دانشجویان تلاش می کند

وزارت علوم برای افزایش ضریب اشتغال‌پذیری دانشجویان تلاش می کند، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار فارس اگاه، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارتخانه برای افزایش ضریب اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها فعالیت‌های چشمگیری از خود نشان داده و این حرکت علمی همچنان استمرار دارد.

عبدالحسین کلانتری در مراسم افتتاحیه زیست‌بوم کسب و کار دانشجویی «مهراد» و مرکز آموزش‌های فرهنگی، هنری و مهارتی دانشگاه شیراز که در پردیس ارم دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت : یکی از اهداف مهم مجموعه عالی «مهراد» افزایش ضریب اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که باید در راستای رسیدن به باورهای علمی  بیش از گذشته گام برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد:  طرح‌های متنوع و مختلفی در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری، نوآوری، فرهنگی و اجتماعی با هدف بالا بردن ضریب اشتغال‌پذیری و به نوعی ورود زود هنگام‌تر دانشجویان در زیست بوم اشتغال کشور و زیست بوم نوآوری و فناوری در دستور کار قرار گرفته است.

کلانتری تصریح کرد: در صدد هستیم که دانشجویان بتوانند در عرصه علوم، تحقیقات و فناوری وارد شده تا با مشکلات حوزه اشتغال آشنا شوند و راه حل‌های بهتری برای حل مسائل پیدا کنند. همچنین آمادگی بیشتری برای ورود در عرصه کسب و کار به دست آورند. در این راستا مجموعه‌های آموزشی به ویژه دانشگاه شیراز که پیشگام در عرصه زیست بوم‌هایی برنامه‌ریزی شده است مهارت لازم را در حوزه‌های متنوع و متعدد باید کسب کنند.

معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: در همین راستا دانشگاه با مشارکت سایر نهادهای بیرونی در جهت وارد شدن به عرصه تولید محصول، برنامه‌ریزی می‌کند و در نهایت فضایی برای فروش محصولات فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح از مهارت آموزی تا فروش محصول به صورت زنجیره وار تعریف شده که با ورود دانشجویان در این زنجیره آمادگی لازم برای ورود به بازار کسب و کار تسهیل می گردد.

این مسئول خاطر نشان کرد: دانشجویان در کنار تحصیلات با وارد شدن در این طرح از اوقات فراغت خود به نحو احسن بهره جسته و  نیمی از این فعالیت‌های خود را  در مجموعه خوابگاه‌های دخترانه راه‌اندازی می شود  و در نتیجه مجموعه خوابگاه‌ها دیگر صرفا فضایی برای استراحت محسوب نمی شود و در کنار آن توان مهارتی دانشجویان نیز افزایش می یابد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true