×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
وزیر راه‌ و شهرسازی: فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره) هفته آینده کلید می‌خورد

وزیر راه‌ و شهرسازی: فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره) هفته آینده کلید می‌خورد ،وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی گام دوم طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) با مشارکت خارجی‌ها در هفته آینده خبر داد.

خبرگزاری فارس آگاه- به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، صبح امروز چهارشنبه اول آذرماه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات اجرایی راهبردی‌ترین پروژه عمرانی کشور در هفته آینده خبر داد و گفت: عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) با مشارکت خارجی‌ها در هفته آینده با ارزش بیش از ۲ میلیار د دلار آغاز می‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، مذاکرات و دیدار‌ها برای انعقاد تفاهم طی روز‌های گذشته انجام شد که با سفر معاون اول رئیس جمهوری به چین این قرارداد به امضا رسید و جزئیات آن هفته آینده اعلام می‌شود.

بذرپاش پروژه فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) را یکی از مهم‌ترین، راهبردی‌ترین و بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور و گام بلندی در مسیر تبدیل شدن به هاب فرودگاهی در منطقه دانست.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران درباره پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن با اشاره به اینکه این آمار هر روز اضافه می‌شود، گفت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در حال ساخت است و حدود ۴۰۰ هزار قطعه زمین به مردم تحویل داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: عملیات ساخت واحد‌های مسکونی در قالب‌های مختلف بافت فرسوده روستایی، شهری و خودمالکی در حال اجراست.

بذرپاش افزود: برنامه برای تحویل زمین در منطقه شهری در سال جاری ۵۰۰ هزار قطعه بود که تا کنون ۴۰۰ هزار قطعه آن انجام شده و تا پایان سال نیز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه روستایی تحویل ۵۰۰ هزار قطعه زمین هدفگذاری شده، افزود: برای سال آینده نیز همین مقدار زمین هم در حوزه شهری و هم در حوزه روستایی هدفگذاری شده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به آمار اعلام شده از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به نقل از مرکز آمار درباره رشد بخش صنعت و ساختمان اشاره کرد و گفت: بر اساس این آمار، رشد بخش صنعت و ساختمان در سه ماهه دوم سال به حدود ۳ درصد رسیده است.

بذرپاش با اشاره به اینکه صنعت ساختمان در سه ماهه اول سال هم با رشد خوبی مواجه بوده تاکید کرد: رشد بخش صنعت و ساختمان در ۶ ماه ابتدای امسال رقم مناسبی بوده در حالی که این رقم در برخی مقاطع در فصل‌های سه ماهه سال گذشته منفی شد، اما امسال بخش صنعت و ساختمان با رونق عملیات ساخت همراه شده است.

وی در ادامه به آمار بانک مرکزی ایران درباره نرخ تورم مسکن اشاره کرد و گفت: تورم بخش مسکن شهر تهران در آبان ماه منفی ۱٫۴ شد.

بذرپاش تاکید کرد: سیاست کاهش تورم در بخش مسکن بدون رکود در ساخت و ساز باید دنبال شود که البته آمار‌ها نشان از رشد در صنعت ساختمان دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم با رفع موانع این رونق ادامه یابد، افزود: البته فصل سرما و بارش‌ها ساخت و ساز را تحت تاثر قرار می‌دهند، اما امیدواریم در سه ماهه سوم و چهارم نیز این رشد ادامه یابد و شعار سال یعنی کاهش تورم و رشد تولید توامان را محقق کنیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true