×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پاویون ایران در جیتکس نشان از انسجام ملی است

پاویون ایران در جیتکس نشان از انسجام ملی است، کمتر از یک ماه دیگر چهل و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات (جیتکس ۲۰۲۴) در دبی برگزار می‌شود.

به گزارش فارس آگاه، برای نخستین بار در این دوره از برگزاری نمایشگاه جیتکس، پاویون ایران در سالن پاویون کشورها قرار دارد و فرصت مناسبی است تا شرکت‌های ایرانی در جیتکس ۲۰۲۴ بتوانند به طور مؤثرتر با دیگر کشورها ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنند.

در همین راستا روز گذشته همایش معرفی پاویون جمهوری اسلامی ایران در چهل و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات (جیتکس ۲۰۲۴ دبی) با حضور مقامات دولتی، روسای تشکل‌های صنفی و مدیران بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشور به‌صورت آنلاین در سالن IHIT(خانه نوآوری و فناوری ایران) نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، امیرحسین میرآبادی رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه این سازمان از حضور شرکت‌های دارای پتانسیل بالا برای حضور در پاویون ایران، بر هم‌افزایی و اتحاد بخش‌های دولتی و خصوصی در خصوص حضور در رویدادهای بین‌المللی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود تأکید کرد.

میرآبادی با ابراز امیدواری از اینکه در این دوره از نمایشگاه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از شرکت‌ها باید به دنبال بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت جیتکس باشیم، خاطرنشان کرد: پاویون ایران در سالن کشورهای اثرگذار است و این فرصت مناسبی برای توسعه تعاملات بین‌الملل است.

در ادامه، محمد حسن‌زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت نمایشگاه جیتکس برای حضور شرکت‌های فناور ایرانی در جهت معرفی و کسب تجارب موفق بهره‌مند برد، اظهار داشت: در این پاویون فرصت مناسبی جهت ارائه محصولات شرکت‌های فناور ایجاد شده که شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حاضر در پارک‌های علم وفناوری می‌توانند با حمایت‌های مالی بلاعوض و همچنین تسهیلات مالی، بهترین استفاده را داشته باشند.

همچنین در ادامه این جلسه، غلامرضا رضاییان مدیر اجرایی پاویون ایران در جیتکس ۲۰۲۴ از برنامه‌های پاویون ایران و جلسات از پیش هماهنگ شده چهره‌به‌چهره با شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه و مسئولان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دولت امارات خبر داد.

رضاییان اضافه کرد: با توجه به جایگاه پاویون ایران در سالن پاویون کشورها و حضور پاویون‌ کشورهای دیگر از جمله روسیه، آذربایجان، اسلونی، ترکیه، تونس، قبرس، ایتالیا، لیتوانی، عربستان، هندوستان، مصر و کانادا در این سالن، فرصت مناسبی است تا شرکت‌های ایرانی از این زمان و فضا برای برقراری تعاملات بین‌المللی خود استفاده کنند.

مدیر اجرایی پاویون ایران در جیتکس ۲۰۲۴ درباره تسهیلات پرداختی به شرکت‌های متقاضی حضور در جیتکس ۲۰۲۴ خاطرنشان کرد: شرکت‌ها می‌توانند از یارانه ۲۰۰ میلیون تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و ۴۰۰ میلیون تومانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برای حضور در پاویون ایران استفاده کنند.

سپس حمید وطن‌وست، معاون صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در این نشست از حمایت این صندوق و ارائه تسهیلات یک میلیارد تومانی به شرکت‌های حاضر در پاویون ایران خبر داد.

همچنین محمود بازاری، مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران هم با اشاره به اهمیت رویدادهای بین‌المللی به تشریح برنامه‌های چند ساله این سازمان برای حضور در نمایشگاه جیتکس دبی پرداخت.

بنابر اعلام ستاد خبری پاویون ایران، چهل و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات (جیتکس ۲۰۲۴) از ۲۳ تا ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۴ در دبی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه پاویون ایران با شماره ۰۲۱۲۲۸۹۷۴۰۶ و ۰۹۱۲۸۴۹۷۴۷۷ تماس بگیرند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true