×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پایان مرداد آخرین مهلت دانش آموزان و رانندگان سرویس مدارس برای ثبت نام در سامانه سفیر مهر

ثبت نام ۳هزار راننده برای ارایه خدمات در سرویس مدارس شیراز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، دانش‌آموزان و رانندگان تا پایان مرداد ماه فرصت دارند تا در سامانه «سفیر مهر» ویژه سرویس مدارس ثبت نام کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه امسال کل خدمات سرویس مدارس به شهرداری واگذار شد برای اجرای بهتر خدمات رسانی، تقویم ویژه ای تدوین کردیم و آبان و آذر سال گذشته آنالیز سرویس مدارس انجام و دی ماه نرخ پیشنهادی به شورا ارائه و اسفند نرخ نامه تصویب و ارائه شد.

پیمان باباخانی اظهار داشت: در این راستا یکی از نکات مهم که سنوات قبل شاهد بودم تعیین نرخ نامه‌ای  بود که هم راننده و هم والدین رضایت کافی نداشتند و حتی تا مدتی نرخ ها مشخص نبود.

وی تصریح کرد: در همین راستا سامانه ای با عنوان «سفیر مهر» از ابتدا تیرماه  تشکیل شد البته علت به طول انجامیدن آن این بود که برای امنیت این سامانه باید از دفتر ریاست جمهوری تاییدیه می‌گرفتیم و والدین داتش آموزان نیز مطمئن باشند اطلاعات آنها به صورت بسیار محرمانه در اختیار شهرداری است و به هیچ عنوان این اطلاعات در دسترس هیچ کس دیگر قرار نمی‌گیرد.

باباخانی با اشاره به آمادگی۲۷ شرکت متقاضی فعالیت در سرویس مدارس گفت:از این تعداد ۲۳ شرکت مورد تایید قرار گرفتند  که در زمینه ارائه خدمات حمل و نقل فعالیت خواهند داشت.

وی خواستار همکاری بیشتر آموزش و پرورش و سایر سازمان‌های مرتبط در ارایه خدمات سرویس مدارس شد و گفت: هر چه آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌ها کمک کنند ما دغدغه کمتری خواهیم داشت و مهمترین دغدغه ما اطلاع رسانی سامانه «سفیر مهر» است در این راستا تمامی رانندگان و اولیا دانش آموزان باید بدانند که تنها تا پایان مرداد فرصت ثبت نام در سامانه و استفاده از سرویس مدارس را دارند و شهریور ماه هیچ ثبت نامی صورت نمی‌گیرد مگر موارد خاص و استثنا که آن هم باید با ارایه مدارک مستند برای تاخیر در ثبت نام باید باشد.

رییس سازمان حمل و نقل مسافر فارس افزود: در خصوص ثبت نام رانندگان متقاضی سرویس مدارس نیز ۲۰ دفتر پیشخوان در شهر آماده ثبت نام هستند و از جمله شرایط آنها سن بالای۲۳ سال، گواهینامه معتبر، استعلام  سابقه کیفری، سلامت روحی راننده و داشتن معاینه فنی خودرو است. خانواده ها مطمئن باشند که بدون دارا بودن تمامی شرایط ما هیچ راننده ای را ثبت نام نمی‌کنیم چرا که سلامت و امنیت دانش آموزان برای ما بسیار مهم است اما اگر راننده ای خارج از سامانه باشد و به عنوان راننده سرویس مدارس توسط والدین انتخاب شود هیچ مسولیتی در قبال او نداریم.

وی اظهار داشت: از ۷۰۰نفری که پیش از این به عنوان ناظر و مسئول سرویس مدارس در مراکز آموزشی بودند صلاحیت ۴۱۷ نفر آنها  تا کنون تایید شد، همچنین تعداد دانش آموز در هر سرویس به اندازه ظرفیتی است که در کارت خودرو قید شد و هیچکس حق نداری بیش از تعدادی که در کارت خودرو ذکر شده دانش آموز سوار کند.

باباخانی با اشاره به معقول بودن نرخ کرایه افزود: تا کنون  ۳هزار راننده ثبت نام کردند سال‌های قبل حتی شهریور این تعداد راننده  نداشتیم، در خصوص نرخ کرایه نیز با بانک ها در حال مذاکره هستیم که وام‌های ۱۲ماه با نرخ یک تا ۴درصد از مهر امسال تا مهر سال آینده برای پرداخت نرخ سرویس مدارس در اختیار والدین دانش آموزان بگذارند که ۳ بانک برای همکاری اعلام آمادگی کردند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با یادآوری این موضوع که در سال گذشته ۹ هزار راننده خدمات سرویس مدرسه را در شیراز به عهده داشتند،گفت: ثبت‌نام سرویس مدارس به‌صورت دستی و سنتی وجود ندارد،  مدارسی که با شهرداری همکاری نداشته باشند بر اساس مصوبه شورای ترافیک به شورای آموزش‌وپرورش معرفی و با مدیر مدرسه برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز  گفت: اولیای دانش‌آموزان کلیه مقاطع تحصیلی جهت ثبت‌نام خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ به سامانه سفیر مهر (safirmehr.shiraz.ir) مراجعه کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true